Hozzászólás #77458 2024.05.31. 23:05
Lepörgött a Galacticare, pc-n, szólóban.
A játék egy indie Theme Hospital klón, ami 1 hete jelent meg, mégis megér pár szót.
Az egész Theme Hospitalosdi a lightos menedzselési feladatokon, és a cukker-mukker jópofa grafikán alapul, ahol érdemes nagyon bezoomolni, hogy lássuk milyen vicces betegségeket találtak ki, és azt hogyan gyógyítják. Nyilván az eredeti TH-os lufifej kiszúrásán és az új fej megfelelő méretre felfújásán nehéz túltenni, de vannak jó próbálkozások ebben a játékban és a Two Point Hospitalban is.
Azért érdemel pár szót Galacticare, mert míg a TPH szolgai módon másolta a TH-t sémáit, csak szebb, aktuálisabb grafikával, addig a Galacticare bele mert nyúlni pár alapmechanikába.
Ezek közül talán a legfontosabb, hogy megfordította azt az alapvetés, hogy minél szebb és több csillagosabb a kórházunk, annál jobban áramlik a nép és a pénz. Na itt nem így van, hanem fordítva. Minél több embert látunk el és minél több pénzt lapátolunk össze, annál több csillagos lesz a kórház.
Ez persze önmagában nem elégséges feltétel a sok csillaghoz, megvannak a régi bevált mechanikák is, növény, hogy ne hányják össze a betegek a folyosót, valamint kaja, pia automaták, és persze wc kell, padok, festmények csicsázni a helyet, és legyeneket feleslegesen tágas szobák, stb.
A kampány 11 pálya, nagyjából 2 órás mutatvány mindegyik, kivéve az elsőt, ami nagyon tutorial és max 20-30 perc. 10 pályán keresztül megy az egyre több betegség (50 féle összesen), a hozzá kapcsolódó spéci gyógymódok helyiségeivel (tucatnyi kb), és mindegyiken egy-egy spéci vmi, amit meg kell oldani, több fázisban. A 11. pálya meg az allstar, ahol ezek mind egyel nagyobb méretben.
Amihez hozzányúltak még a TH-TPH recepthez képest, hogy mivel ez egy futurisztikus vmi, így a takarítók nem emberek, hanem robotok, darab-darab, csak megveszi az ember, beállítja, hogy a 4 prioritás közül mire fókuszáljon és csá. Nincs bérrel, pihenéssel, stb-vel vesződés. További egyszerűsítés, hogy nővérek sincsenek, csak a dokik, akik szintet lépnek, szakosodnak, stb, szóval az a "szokásos".
A játék fututisztikus volta miatt vannak hologram doktorok is, és teleport padok. Ez utóbbi a játék fő sarokköve. Mivel minél több embert kell ellátni, hogy még több jöjjön, ezért a sebességet kell felpörgetni. A gyógyításon 1-2-3 másodperceket lehet fogni, ha mindenki profi, minden ki van kutatva, még gyorsaság talentja is van az adott dokinek, ugyanakkor a kórház egyik végéből átvánszorogni a másik végébe az idegörlő 10-20-30-40 másodperc is lehet. És itt jönnek be a teleportpadok. Ha abból jó helyen, vagyis mindenhol van és sok, akkor ezek az utazási idők megszűnnek kvázi, és hopp, máris ott a felpörgetés. Nyilván egyre több gyógyító szoba is kell, de teleport padok nélkül megfeneklik a fejlődésünk.
És a sok üdítő újdonság mellett is itt feneklik meg kicsit a játék, amikor minden szoba, teleportpad és orvos a helyén, akkor önjáró lesz a cucc, csak várni kell max speeden, hogy a főküldetéshez szükséges 30 akármi vizsgálat is elkészüljön. Ezt a monoton várást töri meg a csótányinvázió, ami szintén nem ismeretlen az elődökből, de itt kicsit más a klickelgetés, mert nem csak a bubópestis szétterjedését lehet megelőzni, vannak hasznos repkedő molylepkék is, amik pénzt adnak vagy befolyást, vagy akármit. Néha a csődtől is megment egy alapos molylepke vadászat, egy-egy pálya elején.
A 11 kampány pálya mellett van 6 sandbox is, de azért ebben nincs sok változatosság, hogy az űrkórház nem 4, hanem 5 megnyitható szárnyból áll, és azoknak mi az alakja.
25 órányi kellemes szórakozás volt. Playanywhere a cucc, de a konzolos irányítást nem is néztem. Anno TPH-t játszottam sokat switchen az egyik covid lockdown alatt, szóval meg lehet ezt jól csinálni kontrollerre is, de most vhogy nem úgy adta ki az élet, hogy konzol elé kellett volna ülnöm vele.
1-2 pályával a TPH vége előtt elmúlt a karantén, switchet és így a TPH-t félreraktam, aztán 1-2 évvel később újra elkezdtem pc-n a TPH-t, a ganéba, mikor kikerült meg is vettem, de ott se értem a végére, szóval vmikor majd folytatni kell, arra inspirációt adott pertíz!
Még így a végére annyi plusz infó, hogy eddig azt hittem a zsákfiúnak vagy a leggatyább all time high user száma steamen, vmi 670el, ha jól emlékszem, de nem, a Galacticare 550ig jutott így az első héten. Mindkét játék többet érdemel, sokkal többet, az a közös bennük.