Zóanagyvarázsló írta:Direkt kiragadsz részeket, úgy reagálsz, pedig egy részük nélkül csak elferdíted, hogy mire gondoltam. Szalmabábozol.
Azt írtam például, hogy 20 éve sem volt jó elmenni a hardvergyártó-szponzorációs irányba. Rengeteg iparág van túlszabályozva, de IT-ben is látjuk, amikor a Win kapcsán beszól az MS-nek az EU, a tévés témát te magad hoztad fel, de lehetne szó az F1-ről vagy az NBA-ről.
A két év meg mellébeszélés. A PS nyilván AMD, a PC-s portok kvázi nulláról készülnek, azok is hivatalosan mind AMD-partnerségben, mégis day1 DLSS van bennük. A Starfield PC-s verziója tovább készült, mint a HZD portja, de nyilván ez sem fair hasonlítás. De te legalább azt jól látod, hogy ez egy üzleti/marketingdöntés, én csak annyit mondom, hogy ezt nem támogatom, arty technikai korlátos elképzelése pedig naiv és részrehajló. A lényeg, hogy ez nem egy szükségszerű lépés az MS-től (lásd még egyszer a pillanatok alatt beledobott modot), hadd mondjam azt, hogy nem értek vele egyet (érted, nem rá csodálkozom, hanem ellenzem ezt a politikát, és kritizálom, nem értem, hogy neked miért kell őket védened a fanboiságon túl, de persze a vélemény szabad, csak te valamiért be akar5sz állítani egy AMD-logón meglepődő kreténnek, kösz bazmeg). A DLSS kapcsán emlegettem már az AoE-kat (ezekben azóta sincs DLSS, ha időkorlátot emlegetsz) is vagy a Total Warhammereket is, most nyilván ez egy látványosabb exkluzivitás. És arty hoz hasonlóan a PhysX-faszkodásnak sem örültem. Ennek ellenére rendeltem elő AMD-logós játékokat is az életben (Deus Ex, Total Warhammer stb.).
A Starfieldet nyilván ki fogom próbálni, de mélyen az sem érintene, ha nem futna el a PC-imen túl a konzoljaimon sem.
Nem kéne ezt ennyire szélsőségesen megélni, én nem írtam és nem is gondoltam, hogy bárki kretén lenne, te viszont egyből a fanboi vagdalkozáshoz nyúlsz, ha vmi nem tetszik.
A játékok fejlesztése és optimalizálása idő és pénz, és sajnos ebből senkinek sem áll rendelkezésre végtelen.
A Sony először fejleszt és optimalizál a ps-re, majd arra rá két évre van pc port.
A starfield konzol fejlesztés és optimalizálás szerdán zárult le első körben (mert hogy a ptchegetés nyilván megy majd még), és arra rá 0 másodpercre volt pc port. Igenis, 2 év portolási idővel kevesebb az kevesebb és nem több. És igenis érthető, ha első körben a saját hw-eikre forgatták be az optimalizálási időt, és majd talán vmikor az egyéb gyártókéra, esetleg 6-24 hónap alatt, ahogy az szokás.
Emiatt bashingelni az nem fanboiság kérdése, sokkal inkább héterkedés, a többieket nem bashingelni emiatt meg kettősmérce, és engem pl ez utóbbi szokott triggerelni.
És ja, a fanmade dlss support az tök ugyanaz, mint a hivatalos. Ha az nem 100%ig optimalizált, vagy ha az official ms által kiadott megoldás nem 100%ig optimalizált, akkor ugyanaz a sajtó visszhang, meg a játékos review, szóval a kettő tök ugyanaz, belerakhatták volna tesztelés nélkül, az se baj, ha 2 másodpercenként CTD, hiszen nem számít, csak legyen, az hogy tesztelve működjön, az mindegy. Mert a day0 fanmodon, ha a kiadás óta eltelt összes időt a dlss mod tesztelésére fordították, akkor is 0 percet teszteltek. Ezek mindegyenértékű dolgok.
Na mindegy, bocs, hogy a fejlesztéssel és optimalizálással kapcsolatban ilyen elhanyagolható és irreleváns dolgokon rugózok fanboiként, mint idő meg pénz!