A PC-s játékoknak leáldozott

A Leáldtopik új otthona
Avatar
TasManXT

Hozzászólás #69931 2022.09.19. 16:22

Köszi mindenkinek! :)
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69932 2022.09.19. 18:13

Botond írta:Ez telefonról fel se tűnt, soz!
Boldog Tasmán napot mindenkinek!
/szerk: szülcsinapcsi ajeszkának meg is jelent switchre a return to the monkey island! Micsoda nap!
Steamre is kijött.

Avatar
Botond

Hozzászólás #69933 2022.09.19. 18:50

Zóanagyvarázsló írta:Steamre is kijött.]
De azon nincs mit ünnepelni, hogy egy halott platformra is kapható! Aminek ráadásul le is áldozott!
Avatar
Moby

Hozzászólás #69934 2022.09.19. 20:30

HBD Tasman!
Avatar
Greyfox

Hozzászólás #69935 2022.09.19. 21:48

Happy Tasday!
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69936 2022.09.19. 22:30

Grubb: Xbox originally planed to release 9 exclusive games in 2023
Source: https://youtu.be/ZjcD_-6dMo4?t=1246

This is based on internal schedule from 2021-2022

The games:

Hellblade 2
Perfect Dark
Fable
Contraband
Avowed
Everwild
New games from InXile, Compulsion and Coalition


Na majdnem összejött, a 9-ből csak 9 nem sikerült. :eljen: :taps: Fogalmatlan kretének.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69937 2022.09.20. 19:28

Úgy néz ki az NVidia egy generáción belül kettőt ver az AMD - re a 4-es szériával...

DLSS 3.0 a natív renderhez képest 4x annyi frém és társai...
Avatar
Moby

Hozzászólás #69938 2022.09.20. 19:38

DanielT írta:Úgy néz ki az NVidia egy generáción belül kettőt ver az AMD - re a 4-es szériával...

DLSS 3.0 a natív renderhez képest 4x annyi frém és társai...
Náluk is hasonló ütemben fejlődik az FSR. Nov3-án jönnek az új Radejonok, meglátjuk ki merre és mekkorát lép.
Én közben elkészültem az utolsó szőrszáligazításokkal is vizes gépemen (nyomtattam kicsit magasabb lábakat, némi optimákolás itt-ott. Azthiszem tényleg kész. Meg is stressztesztelem rendesen, hamár...
Nos, kemény munkával és elég idő ráfordíásával el tudom érni, hogy a gpu-m akár 48 fokon izzon, miközben a ventik 1100 körül küzdenek az életükért, és a víz 40 fok alatt tartásán. Annyira talán nem lett rossz :idiota:
Így persze a gép mindenféle tucsing nélkül is pusztán a hőmérséklet-boost-freki szentháromságban nyugdíjaz minden korábbi tucsingeredményt is. Szerintem nem is húzom, mer minek...
Screenshot_33.jpg
Avatar
Botond

Hozzászólás #69939 2022.09.20. 19:42

DanielT írta:Úgy néz ki az NVidia egy generáción belül kettőt ver az AMD - re a 4-es szériával...

DLSS 3.0 a natív renderhez képest 4x annyi frém és társai...
Azért amit a vídia csinál az a leáldos topik kollektív bölcsesség szemérmetlen ellopása!
Ezt már itt ezeréve megmondták a keleti bölcsek, hogy ha leveszed a negyedére a felbontást, akkor ugyanannyi vga számítási kapacitással négyszer annyi frémet tudsz előállítani, és utána az üljhátrébb szekció iránymutatásait követve ugyanaz a látvány tárul éled.
Szerintem ha az AMD elég tökös, akkor előrukkol a fsr3.0val, amiben 4K-nak próbálja eladni a 720p-t, és akkor rá tudja írni a diájára, hogy a natívhoz képest kilencszer annyi frém, azt meg nem, hogy a felbontást is kilencedelte a 4K-hoz képest. Aztán nyilván az ezzel párhuzamosan bemutatott üljhátrébb2.0 segít még ezen is.

És a 3090ti-ra ránégyszerező erejű 4090es kártyát ezzel prezentálják, hogy a FHD az új 4K. 1000 wattból. Elmebetegek. Meg az is aki ennek örül. :banplz:
Avatar
Moby

Hozzászólás #69940 2022.09.20. 20:04

Meg ez, hogy most már a 4070-et is inkűbb 4080-nak nevezik, csak hogy 900-ért lehessen adni... :rolleyes: A rendes 4080 meg oda van árazva, hogy inkább a raktárban rohadó 30-ast vigyék. Ha majd az lesz 900 környékén, az izgalmas lehet, de ezek az árak a használpiacot is felfelé fogják mozgatni egy darabig.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69941 2022.09.20. 20:10

Moby írta:Náluk is hasonló ütemben fejlődik az FSR. Nov3-án jönnek az új Radejonok, meglátjuk ki merre és mekkorát lép.
Én közben elkészültem az utolsó szőrszáligazításokkal is vizes gépemen (nyomtattam kicsit magasabb lábakat, némi optimákolás itt-ott. Azthiszem tényleg kész. Meg is stressztesztelem rendesen, hamár...
Nos, kemény munkával és elég idő ráfordíásával el tudom érni, hogy a gpu-m akár 48 fokon izzon, miközben a ventik 1100 körül küzdenek az életükért, és a víz 40 fok alatt tartásán. Annyira talán nem lett rossz :idiota:
Így persze a gép mindenféle tucsing nélkül is pusztán a hőmérséklet-boost-freki szentháromságban nyugdíjaz minden korábbi tucsingeredményt is. Szerintem nem is húzom, mer minek...
Screenshot_33.jpg
Akkor most már lassan mehet az a Far Cry 5! :eljen:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69942 2022.09.20. 20:11

Moby írta:Meg ez, hogy most már a 4070-et is inkűbb 4080-nak nevezik, csak hogy 900-ért lehessen adni... :rolleyes: A rendes 4080 meg oda van árazva, hogy inkább a raktárban rohadó 30-ast vigyék. Ha majd az lesz 900 környékén, az izgalmas lehet, de ezek az árak a használpiacot is felfelé fogják mozgatni egy darabig.
Szerintem meg eladhatatlan lesz az összes előd kártya kb, ahogy megjelenik a fullos 4-es széria. A DLSS 3.0 exkluzivitással meg lettek gyilkolva.

Persze ha a teljesítmény ígéret fedi a valóságot.

Ja és természetesen az összes új technológiát, chipet és mindent nőkről nevezték el. :eljen:
Avatar
Moby

Hozzászólás #69943 2022.09.20. 20:20

DanielT írta:Szerintem meg eladhatatlan lesz az összes előd kártya kb, ahogy megjelenik a fullos 4-es széria. A DLSS 3.0 exkluzivitással meg lettek gyilkolva.

Persze ha a teljesítmény ígéret fedi a valóságot.

Ja és természetesen az összes új technológiát, chipet és mindent nőkről nevezték el. :eljen:
Az nem idén lesz, addigra eltakarítják a maradékot amúgy is.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69944 2022.09.20. 20:27

Kíváncsi leszek, melyik VGA érint majd. Ha normálisak lennénej az árak, akkor egy komplett vas kéne, ha nem, akkor meglátjuk, az egyik fiókpécét jó lenne cserélni.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69945 2022.09.20. 20:56

DanielT írta:Szerintem meg eladhatatlan lesz az összes előd kártya kb, ahogy megjelenik a fullos 4-es széria. A DLSS 3.0 exkluzivitással meg lettek gyilkolva.

Persze ha a teljesítmény ígéret fedi a valóságot.

Ja és természetesen az összes új technológiát, chipet és mindent nőkről nevezték el. :eljen:
Ezek ilyen marketing bullshittek, mint a dynamic4k-nak hívott 1440p, meg a dánmintázásnak hívott részletesség hozzáadás, hogy ne legyen egyértelmű, hogy fakéz van, és amit a natív 1440p is elbírt volna detailt azt 4K-ban adjuk hozzá, hogy aztán jól vissza lehessen dánmintázni, meg a többi baromság. Egyszerűen hányinger az egész ipar.
De oké, ha erre haladunk, akkor mi a kurvaistenre kell 1000 watt, ha már a 4K se 4K csak vmi upscalelt FHD?!

Szerintem ezek nyírják ki az ipart, hogy ilyen lufi faszságokra megy el az energia.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69946 2022.09.20. 21:35

LOL :bdead:
Kép
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69947 2022.09.20. 21:40

Botond írta:Ezek ilyen marketing bullshittek, mint a dynamic4k-nak hívott 1440p, meg a dánmintázásnak hívott részletesség hozzáadás, hogy ne legyen egyértelmű, hogy fakéz van, és amit a natív 1440p is elbírt volna detailt azt 4K-ban adjuk hozzá, hogy aztán jól vissza lehessen dánmintázni, meg a többi baromság. Egyszerűen hányinger az egész ipar.
De oké, ha erre haladunk, akkor mi a kurvaistenre kell 1000 watt, ha már a 4K se 4K csak vmi upscalelt FHD?!

Szerintem ezek nyírják ki az ipart, hogy ilyen lufi faszságokra megy el az energia.
Te, ezt a downsampling fikázást engedd már el, mert minden alkalommal legalább 20-at csökken az IQ-d, amikor felhozod... Maradj legalább pozitív tartományban. :nezze:
Avatar
neoreg

Hozzászólás #69948 2022.09.20. 22:10

A 3080 vásárlása óta még nem nőttek vissza a veséim, úgyhogy ezt a GPU generációt skippelem. PS5/Series X portokra egy darabig még ez is jó lesz.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69949 2022.09.20. 22:46

neoreg írta:A 3080 vásárlása óta még nem nőttek vissza a veséim, úgyhogy ezt a GPU generációt skippelem. PS5/Series X portokra egy darabig még ez is jó lesz.
Az idén már én sem váltok szerintem. Azt mindenesetre már tudom mi kerül rá. Az alphacool megcsinálta rá a valah volt legcsinibb blokkot, amiből már azt is tudjuk, hogy a NYÁK issssszonyú picike lesz a FE-ken! :taps: :szeret: (ez a 4090-é)
Kép
Kép
Avatar
Moby

Hozzászólás #69950 2022.09.20. 22:50

Nyomtam végre egy kis FC5-öt. VÉGRE! Faszaság!
Ja meg megnéztem ezt a BB utánzatnak csúfolt steelrisingot. Na ez egy igazi kétpálcás köpedelem :vomit: Már az összes tehetségtelen félkegyelmű hülye soulsborne-t gyárt :(
Avatar
Moby

Hozzászólás #69951 2022.09.21. 10:06

Ú basszus. Nagyon kéne! :idiota:
Kép
Avatar
Moby

Hozzászólás #69952 2022.09.21. 10:17

Moby írta:Ú basszus. Nagyon kéne! :idiota:
Kép

Ugyanez levegővel. LOL
Kép
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69953 2022.09.21. 10:38

Moby írta:Ugyanez levegővel. LOL
Kép
Űristen mekkora vizelőmágus lettél! :D Egyébként az tényleg poén, hogy nem kell azon stresszelni, hogy melyik gyári ventit hogy csesznek el. Cserébe mondjuk lehet azon, hogy melyik verziós kártyára van blokk és persze, hogy annyiba kerül csak az, mint nem is olyan régen egy felső-közép kategóriás kártya...

De legalább játék helyett az építés szakasz hosszabb és izgalmasabb!
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69954 2022.09.21. 10:44

Közben azon gondolkodtam, hogy esett -e már le a radarról gyorsabban olyan kategóriás játék mint a TLOU1 remaster? Mondjuk kb megfelel az érdeklődés annak, ami a megjelenést megelőzte.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69955 2022.09.21. 10:46

DanielT írta:Űristen mekkora vizelőmágus lettél! :D Egyébként az tényleg poén, hogy nem kell azon stresszelni, hogy melyik gyári ventit hogy csesznek el. Cserébe mondjuk lehet azon, hogy melyik verziós kártyára van blokk és persze, hogy annyiba kerül csak az, mint nem is olyan régen egy felső-közép kategóriás kártya...
150 euro az alphacool blokkja külön. Ez azt jelenti, hogy simán kerülhetne annyiba, vagy kevesebbe a vizes verzió, mint a levegős(ez a baszom hűtés is simán bennevan ennyiben). Persze nem fog, mert kevesebb fogy belőle, de egy akcióban lehet, hogy meg lehet majd csípni hasonló áron.
Ami még szinten vicces, hogy vettem ezt a nagyon vicces méretű (nem SFX-L, hanem rendes SFX!) CM 850-es tápot. Namost a CoolerMaster a négyezresek miatt kijött ugyanennek a az 1100W és 1300W-os változatával, ugyanebben a méretben! :wow3: Nem normálisak. Az 1300W-os már csak a 220-240V-os világban érhető el, ekkora méretben 110V-on már nyilván nem lehet elvinni a kétszer annyi ampereket :D Isszonyú durva. Link
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #69956 2022.09.21. 10:49

Moby írta:LOL :bdead:
Kép
#leáldozott
Ennyit én biztos nem fogok adni egy vga-ért. A nekem lélektani 300 eurós kategória konkrétan megszűnt, illetve azt hozza simán a PS5 is még. Pedig ez az AM5 nagyon birizgálja a fantáziámat az 5.7Ghz-es boosttal meg DDR5-tel.
Ha már garasoskodás, innen eddig ki vett 70 eurós játékot teljes áron? Nekem még nem sikerült olyat találni amiért odaadtam volna. Talán egy DMC6 vagy Last of Us 3-ért.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára benőmenő 2022.09.21. 10:51-kor.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69957 2022.09.21. 10:51

Moby írta:150 euro az alphacool blokkja külön. Ez azt jelenti, hogy simán kerülhetne annyiba, vagy kevesebbe a vizes verzió, mint a levegős(ez a baszom hűtés is simán bennevan ennyiben). Persze nem fog, mert kevesebb fogy belőle, de egy akcióban lehet, hogy meg lehet majd csípni hasonló áron.
Ami még szinten vicces, hogy vettem ezt a nagyon vicces méretű (nem SFX-L, hanem rendes SFX!) CM 850-es tápot. Namost a CoolerMaster a négyezresek miatt kijött ugyanennek a az 1100W és 1300W-os változatával, ugyanebben a méretben! :wow3: Nem normálisak. Az 1300W-os már csak a 220-240V-os világban érhető el, ekkora méretben 110V-on már nyilván nem lehet elvinni a kétszer annyi ampereket :D Isszonyú durva. Link
100 amper egy kimeneten? Azigen! Ideje tömör réz kábelekre váltani! Azt egyébként precízen lehetne hajtogatni is a kábelmenedzseléshez.

Szerk: Ja nem egy kimenet, hanem az összes 12v ágon. De akkor is, a vga - ba csak kettő mehet szóval az is durva.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69958 2022.09.21. 10:51

Várom az első sub10l, 1000W-os 4090-es buildet :D
Avatar
Moby

Hozzászólás #69959 2022.09.21. 10:55

DanielT írta:100 amper egy kimeneten? Azigen! Ideje tömör réz kábelekre váltani! Azt egyébként precízen lehetne hajtogatni is a kábelmenedzseléshez.
Ez akkor nagyon durva, ha kézbeveszed. A puszta adatok nem adják át. Ekkora a szelet sütemény, amit a cukrászdában kérni szoktam :D Eddig is voltak ekkora tápok, de még a normál ATX tápoknál is nagyobb méretben. Az egyre nagyobb és gyorsabb töltésű mobiltelefonok elképesztő mértékű fejlődést generáltak a tápegyséegknél, amiben eléggé helybentopi volt az elmúlt uszkve 50 évben.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69960 2022.09.21. 10:59

Moby írta:Ez akkor nagyon durva, ha kézbeveszed. A puszta adatok nem adják át. Ekkora a szelet sütemény, amit a cukrászdában kérni szoktam :D Eddig is voltak ekkora tápok, de még a normál ATX tápoknál is nagyobb méretben. Az egyre nagyobb és gyorsabb töltésű mobiltelefonok elképesztő mértékű fejlődést generáltak a tápegyséegknél, amiben eléggé helybentopi volt az elmúlt uszkve 50 évben.
Az az 50 év egy elég erős túlzás azért, kapcsolóüzemű tápok akkor még talán nem is léteztek, most meg minden az. De egyébként rohadt érdekes és izgalmas téma, imádom a tápokat.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69961 2022.09.21. 11:04

benőmenő írta:Pedig ez az AM5 nagyon birizgálja a fantáziámat az 5.7Ghz-es boosttal meg DDR5-tel.
Nem kell azzal a bétateszteléssel úgy rohanni. Egyrészt az előnyök sem annyira tiszták, pláne a DDR5 esetén, másrészt még gyártói oldalról is megy a küzdelem erősen.
Kép
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69962 2022.09.21. 11:20

Moby írta:Nem kell azzal a bétateszteléssel úgy rohanni. Egyrészt az előnyök sem annyira tiszták, pláne a DDR5 esetén, másrészt még gyártói oldalról is megy a küzdelem erősen.
Kép
LOL. Mi a F. konkrétan... :wilting: :wilting: :wilting:
Avatar
Botond

Hozzászólás #69963 2022.09.21. 11:25

KurvaanyádMS meg most patcheli az xboxOS-t, hogy rövidebb legyen az intro animáció és ne 9, hanem 3 másodperc alatt bootoljon be az xsx. Ezek a fogalmatlan hülyék mindig rossz irányba mennek, most rövidítik a boot időt, amikor újra felvirradt a ~7 perces bootolás reneszánsza.
De legalább már tudom miért bootol be az x360 ennyi idő alatt. A ddr5 miatt! :idiota:
Avatar
Moby

Hozzászólás #69964 2022.09.21. 11:28

DanielT írta:LOL. Mi a F. konkrétan... :wilting: :wilting: :wilting:
Leszámolja gondolom a biteket egyesével, és ha valahol elfelejti hol tartott, akkor újrakezdi. Más értelmes magyarázatot nem találtam :banplz:
Avatar
Micsu

Hozzászólás #69965 2022.09.21. 11:36

Botond írta:KurvaanyádMS meg most patcheli az xboxOS-t, hogy rövidebb legyen az intro animáció és ne 9, hanem 3 másodperc alatt bootoljon be az xsx. Ezek a fogalmatlan hülyék mindig rossz irányba mennek, most rövidítik a boot időt, amikor újra felvirradt a ~7 perces bootolás reneszánsza.
De legalább már tudom miért bootol be az x360 ennyi idő alatt. A ddr5 miatt! :idiota:
Persze h rossz iranyba mennek, nativ 4kt is hirbol ismeri a series x :taps:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69966 2022.09.21. 11:40

Moby írta:Leszámolja gondolom a biteket egyesével, és ha valahol elfelejti hol tartott, akkor újrakezdi. Más értelmes magyarázatot nem találtam :banplz:
Mint a régi szép időkben, amikor pörgött a memória számláló és le voltunk nyűgözve amikor 8 mega helyett már 16-ig felkúszott. Csakhogy az 2 sec volt... addig még szórakoztató, felette már kellemetlen.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69967 2022.09.21. 11:43

Micsu írta:Persze h rossz iranyba mennek, nativ 4kt is hirbol ismeri a series x :taps:
Majd ráírják a 720p@30ra, hogy dynamic 8K@dynamic 120, osztjóvanaz. Wattot kell felbaszni csak az égbe, hogy a népek be is szopják, hogy úgy van az, hiszen pörög tőle a villanyszámla!
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #69968 2022.09.21. 11:44

Moby írta:Nem kell azzal a bétateszteléssel úgy rohanni. Egyrészt az előnyök sem annyira tiszták, pláne a DDR5 esetén, másrészt még gyártói oldalról is megy a küzdelem erősen.
Kép
Mondjuk ez már AM4-en is kurva gáz volt fastboot nélkül. Konkrétan lekapcsolt a monitor mire megjelent az msi splash screen. Szerencsére cmost viszonylag ritkán resetelek.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #69969 2022.09.21. 12:23

Botond írta:Majd ráírják a 720p@30ra, hogy dynamic 8K@dynamic 120, osztjóvanaz. Wattot kell felbaszni csak az égbe, hogy a népek be is szopják, hogy úgy van az, hiszen pörög tőle a villanyszámla!
Hat igen, 80tflopsot nem tudnak a pojacat 200wattbol kihozni, majd talan ha megveszi oket is az ms :whatever:
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69970 2022.09.21. 12:55

benőmenő írta:Ha már garasoskodás, innen eddig ki vett 70 eurós játékot teljes áron? Nekem még nem sikerült olyat találni amiért odaadtam volna. Talán egy DMC6 vagy Last of Us 3-ért.
Nem sok olyan létezik, amit ne lehetne megkapni olcsóbban. Én például 80 eurós Final Fantasy VII Remake Intergrade-et rendeltem elő PC-re, de GMG-n kapásból 45,43-ra jött ki kuponnal. Persze nyilván könnyebben engedtek úgy belőle, hogy egy korábbi PS4-es játék felhúzva DLC-vel, de PC-n mindenhez is van kupon vagy előrendelési kedvezmény kb. mindenhol. Konzolon is vannak legális okosságok szerintem, de nem sok Xbox-exkluzívot rendeltem eddig elő :banplz:

A The Last of Us Remake-hez is lesz szerintem 17-20% körüli kupon, de 70-ről indulva annyit is sokallok érte. A két UC-n még gondolkozom 41 euróért, de már vettem mást is, alig fér bele a játékidőmbe, és még ott a ganéban a sok csoda! :finom:
Avatar
Botond

Hozzászólás #69971 2022.09.21. 12:59

Micsu írta:Hat igen, 80tflopsot nem tudnak a pojacat 200wattbol kihozni, majd talan ha megveszi oket is az ms :whatever:
Ez az egész dlss,fsr,dánminta, dynamic felbontás mizéria mind arról szól, hogy a 80 tflopsos kártya se legyen 10nél jobban kihasználva sose. Engem ezért basz fel az egész, hogy ahelyett, hogy az égbe törnénk, igyekszünk az olcsójánosok tömegeinek a léleksimogatásával törődni. Sehol nincsenek már a daliás idők, amikor kijött vmi baszó cucc és csorgott a nyála a népnek, hogy ez kellene, de nem fussa, ma már a spórolás meg a tényleges meló ellógása a cél.
Itt egy kép miről beszélek, bal oldalt a natív4k, jobb oldalt a dlss/fsr/dánminta/dynamic felbontás edition! Ugyanaz mindkettő, Ferrari!
Kép
80 tflpos, ja, de mire, hovaminek?! Spórolunk baszki!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69972 2022.09.21. 13:05

Botond írta:Ezek ilyen marketing bullshittek, mint a dynamic4k-nak hívott 1440p, meg a dánmintázásnak hívott részletesség hozzáadás, hogy ne legyen egyértelmű, hogy fakéz van, és amit a natív 1440p is elbírt volna detailt azt 4K-ban adjuk hozzá, hogy aztán jól vissza lehessen dánmintázni, meg a többi baromság. Egyszerűen hányinger az egész ipar.
De oké, ha erre haladunk, akkor mi a kurvaistenre kell 1000 watt, ha már a 4K se 4K csak vmi upscalelt FHD?!

Szerintem ezek nyírják ki az ipart, hogy ilyen lufi faszságokra megy el az energia.
De mi rajta a lufi, ha a 720p-ről DLSS-t cucc tényleg jól néz ki, csak még jól is fut? Te mondod mindig, hogy az fps-re nem vagy érzékeny, és hogy szerinted más se látja, ha valami 50 körül csapkorászik. (És az is te voltál, aki a Black Flag 360-as verziójának grafikájáról áradozott a PS4-generációban. Gondolom, megvolt a 8K is.) De ha más nem látja a natív 4K felsőbbrendűségét a DLSS mellett, akkor az már vak, a DF és mindenki más is. Hagyjuk már, a felbontástól függetlenül is fejlődő grafika, a 4K és a 60 Hz-nél többet tudó kijelzők elterjedése, valamint a ray-tracing bőven megnyomja annyira a gépigényeket, hogy a trükközésekre szükség legyen. A hardverárakról nem is beszélve.

Mondjuk, állítólag szoftveres ray-tracingből vannak ügyes "hamisítványok" alacsony gépigénnyel, de téged azok sem érinternek, mert kamuk és modok is. Én meg nem tudom, csak azt, hogy engem a végeredmény érdekel: ha jól néz ki és jól fut, az jó. Teszek rá, hogy mennyire natív. A számoknak addig van értelmük, amíg releváns információval szolgálnak, ami alapján tudom az élményemet kalibrálni, a kivagyiskodás nálam nem tartozik közéjük. DLSS-t az AoE 3-ba!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69973 2022.09.21. 13:06

Egyszer fizessük már be Botondot egy felbontástesztre! Kíváncsi lennék, laboratóriumi körülmények között százból hányszor ismerné fel a NATÍVOT.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69974 2022.09.21. 13:19

Botond írta:Ez az egész dlss,fsr,dánminta, dynamic felbontás mizéria mind arról szól, hogy a 80 tflopsos kártya se legyen 10nél jobban kihasználva sose. Engem ezért basz fel az egész, hogy ahelyett, hogy az égbe törnénk, igyekszünk az olcsójánosok tömegeinek a léleksimogatásával törődni. Sehol nincsenek már a daliás idők, amikor kijött vmi baszó cucc és csorgott a nyála a népnek, hogy ez kellene, de nem fussa, ma már a spórolás meg a tényleges meló ellógása a cél.
Itt egy kép miről beszélek, bal oldalt a natív4k, jobb oldalt a dlss/fsr/dánminta/dynamic felbontás edition! Ugyanaz mindkettő, Ferrari!
Kép
80 tflpos, ja, de mire, hovaminek?! Spórolunk baszki!
Na most jött el a pillanat, hogy szentté avatásom garantáljam: Botond drága, engedd meg, hogy így több év után ismét és talán eddig legérthetőbben leírjam: A downsampling nem spórolás a renderrel. Épp az ellenkezője. Azt jelenti, hogy hiába van mondjuk 1080p monitorod, a render felbontást QHD-ra, vagy akár 4K -ra állítod, így érve el jobb képminőséget. Tehát míg a DLSS, FSR stb sprórolnak, a downsampling "pazarol"mint a kurvaélet.

Tudom, hogy nem egyszerű ezt az egészet egyben így megemészteni, de kérd meg a lányod, hátha elmagyarázza még ennél is jobban! :worship:
Avatar
Moby

Hozzászólás #69975 2022.09.21. 13:28

Botond írta:Ez az egész dlss,fsr,dánminta, dynamic felbontás mizéria mind arról szól, hogy a 80 tflopsos kártya se legyen 10nél jobban kihasználva sose. Engem ezért basz fel az egész, hogy ahelyett, hogy az égbe törnénk, igyekszünk az olcsójánosok tömegeinek a léleksimogatásával törődni. Sehol nincsenek már a daliás idők, amikor kijött vmi baszó cucc és csorgott a nyála a népnek, hogy ez kellene, de nem fussa, ma már a spórolás meg a tényleges meló ellógása a cél.
Itt egy kép miről beszélek, bal oldalt a natív4k, jobb oldalt a dlss/fsr/dánminta/dynamic felbontás edition! Ugyanaz mindkettő, Ferrari!
Kép
80 tflpos, ja, de mire, hovaminek?! Spórolunk baszki!
Bárki számára elfogadható lenne az érvelés, ha a totál irreleváns autós képek helyett olyan konkrét példán mutatnád meg, hogy pontosan mi is a baj a DLSS-el/FSR-el. Csillió összehasonlító kép található a neten, mutasd meg, hogy igazából a mi a gondod ezzel az egésszel. Én öszintén szólva nem fogom a kiakadásod okát.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69976 2022.09.21. 13:32

DanielT írta:Na most jött el a pillanat, hogy szentté avatásom garantáljam: Botond drága, engedd meg, hogy így több év után ismét és talán eddig legérthetőbben leírjam: A downsampling nem spórolás a renderrel. Épp az ellenkezője. Azt jelenti, hogy hiába van mondjuk 1080p monitorod, a render felbontást QHD-ra, vagy akár 4K -ra állítod, így érve el jobb képminőséget. Tehát míg a DLSS, FSR stb sprórolnak, a downsampling "pazarol"mint a kurvaélet.

Tudom, hogy nem egyszerű ezt az egészet egyben így megemészteni, de kérd meg a lányod, hátha elmagyarázza még ennél is jobban! :worship:
Vót az a bogár, amin nem volt pötty, dánmintával meg igen. És van a fhd monitor, ami 1920*1080 pixel.
Na most a fizika olyan, hogy akármit arconpörög a dánminta, a monitoron akkor is 1920*1080 pixel fog világítani és az legjobb esetben is 1920*1080 különböző színértéket tud felvenni. Ezen a monitoron, ha egyik megoldással (natív) nincs pötty a bogáron, a másik megoldással van, akkor két eshetőség lehet. Az egyik a frekivel játszás, a másik eshetőség pedig a spórolás leleplezése. És ez utóbbi nem a gpu számítási kapacitással spórolás, hanem a fejlesztőnek az idejével, hogy baszott rá, és nem "rajzolta meg" a FHD bogarat rendesen, mert macera lett volna a pöttyöt odarajzolni, pedig odafért volna sima natív FHDban is, különben dánmintázva se tudna megjelenni, hiszen a monitor az továbbra is 1920*1080 pixel, csak 4kban "rajzolta oda" a pöttyöt vagy mondjuk 1440pben, mert mittomén miért.
Vagy így vagy úgy, de mindenhogy a spórolás megy, meg a meló ellógása. És ennek látszik is már a gyümölcse, hogy erre vannak rászoktatva a fejlesztők, nézzük csak meg milyen állapotban jött ki egy CP2077 vagy Halo Infinite. Szerintem annyira elterjedtek ezek a segédeszközök, hogy már sokakban meg sincs a skill, hogy hogyan kellene ezt jól csinálni. Mint az excelben pötyögő kontroller, de fejben már hatot öttel nem tud egy perc alatt se összeszorozni, mert annyira az életét könnyítő dolgokra támaszkodik.
Szóval számomra itt közöshalmaz a dlss meg a dánminta, hogy mindkettő az emberiség elbutításának és a sátánnak az eszköze!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Botond 2022.09.21. 13:38-kor.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69977 2022.09.21. 13:35

Moby írta:Bárki számára elfogadható lenne az érvelés, ha a totál irreleváns autós képek helyett olyan konkrét példán mutatnád meg, hogy pontosan mi is a baj a DLSS-el/FSR-el. Csillió összehasonlító kép található a neten, mutasd meg, hogy igazából a mi a gondod ezzel az egésszel. Én öszintén szólva nem fogom a kiakadásod okát.
Ez, hogy leszoktatja a fejlesztőket az igényes munkáról, és rászoktatja a kenjük be sárral, majd kisimul az módira.
Meg ez, hogy a 80 tflops kártyát is azzal hirdetik, hogy ezzel mekkora kurvanagyot lehet majd számolási kapacitásban spórolni. Hát bazmeg, ha spórolni akarok a számolási kapacitással, akkor előkapom a fiókból az x800xt pe-t, csak nem tudom hova dugom az alaplapra, mert még agp-s, nem pcie, és nem is tudom hogyan maradt itt a fiókban, de a múltkor találtam. Na azzal lehet spórolni a számítási kapacitással, de egy 4090esnél day1? Miafasz?!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69978 2022.09.21. 13:45

Botond írta:Vót az a bogár, amin nem volt pötty, dánmintával meg igen. És van a fhd monitor, ami 1920*1080 pixel.
Na most a fizika olyan, hogy akármit arconpörög a dánminta, a monitoron akkor is 1920*1080 pixel fog világítani és az legjobb esetben is 1920*1080 különböző színértéket tud felvenni. Ezen a monitoron, ha egyik megoldással (natív) nincs pötty a bogáron, a másik megoldással van, akkor két eshetőség lehet. Az egyik a frekivel játszás, a másik eshetőség pedig a spórolás leleplezése. És ez utóbbi nem a gpu számítási kapacitással spórolás, hanem a fejlesztőnek az idejével, hogy baszott rá, és nem "rajzolta meg" a FHD bogarat rendesen, mert macera lett volna a pöttyöt odarajzolni, pedig odafért volna sima natív FHDban is, különben dánmintázva se tudna megjelenni, hiszen a monitor az továbbra is 1920*1080 pixel, csak 4kban mondjuk vagy 1440pben, mert mittomén miért.
Vagy így vagy úgy, de mindenhogy a spórolás megy, meg a meló ellógása. És ennek látszik is már a gyümölcse, hogy erre vannak rászoktatva a fejlesztők, nézzük csak meg milyen állapotban jött ki egy CP2077 vagy Halo Infinite. Szerintem annyira elterjedtek ezek a segédeszközök, hogy már sokakban meg sincs a skill, hogy hogyan kellene ezt jól csinálni. Mint az excelben pötyögő kontroller, de fejben már hatot öttel nem tud egy perc alatt se összeszorozni, mert annyira az életét könnyítő dolgokra támaszkodik.
Szóval számomra itt közöshalmaz a dlss meg a dánminta, hogy mindkettő az emberiség elbutításának és a sátánnak az eszköze!
Én használom alapból jó portokban is a DLSS-t, szóval nem tapasztalom, hogy direkt emiatt szoknának le róla. Éppen a ray-tracing érdekesebb, hogy szoftveres trükközésekkel a fejlesztők megoldhatnának jobb látszatot nélküle, de így nem kell. Más kérdés, hogy korábban is mennyire csesztek rá. De például az is vicc, hogy a Duke Nukem 3D volt kamutükörkép, évtizedekkel újabb játékokban meg nem. A Build engine-es játékok az ilyen apróságokkal és a jobb rombolhatósággal nagyon sokat tettek az immerzióhoz. A 3D Realmstól örökölt 2006-os Tech 4-es Prey-ben is voltak működő türkök. A 2017-es Preyben (CryEngine) meg nem. Ez a spórolás ezeréves téma, és pont nem a DLSS tehet róla. Az egy kis plusz munka, és segít testreszabhatóbbá tenni az élményt. Ha valamibe nem teszik bele, na az már lustulás.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69979 2022.09.21. 13:54

Egyébként én munkában úgy csináltam, hogy ha az Excel-táblázatomba beírtam valamit, akkor az azt az ügyes függvényeivel mindenhová bevezette, valós idejű volt minden statisztika az összes munkalapon. Ha nem vagyok ilyen spórolós, ügyeskedős görény, akkor minden munkalapon külön vittem volna be az adatot, hadd teljen a 8 óra! Az igazi munkaerő így csinálja!
Avatar
Botond

Hozzászólás #69980 2022.09.21. 13:57

Zóanagyvarázsló írta:Én használom alapból jó portokban is a DLSS-t, szóval nem tapasztalom, hogy direkt emiatt szoknának le róla. Éppen a ray-tracing érdekesebb, hogy szoftveres trükközésekkel a fejlesztők megoldhatnának jobb látszatot nélküle, de így nem kell. Más kérdés, hogy korábban is mennyire csesztek rá. De például az is vicc, hogy a Duke Nukem 3D volt kamutükörkép, évtizedekkel újabb játékokban meg nem. A Build engine-es játékok az ilyen apróságokkal és a jobb rombolhatósággal nagyon sokat tettek az immerzióhoz. A 3D Realmstól örökölt 2006-os Tech 4-es Prey-ben is voltak működő türkök. A 2017-es Preyben (CryEngine) meg nem. Ez a spórolás ezeréves téma, és pont nem a DLSS tehet róla. Az egy kis plusz munka, és segít testreszabhatóbbá tenni az élményt. Ha valamibe nem teszik bele, na az már lustulás.
Ilyen szinten az egzakt dolgok relativizálása nem ment azért. Nem mondták a 480p-re, hogy az majdnem 800*600, és de pláne nem emlegették következetesen mindenhol címlapon, hogy szinte800*600, meg se említve, hogy ja, amúgy 480p.
A felbontás egy relatív, megszámolhatatlan szám lett. Pedig a DF meg tudja számolni, de mindenki más mindent 4k-nak hív. A felbontás és a 4k szinonímák lettek. Mennyi a monitorod 4k-ja? És hatszor öt az mennyi? Várj, beütöm a kalkulátorba, vagy a telefon számológépén megnézem, esetleg megkérdem sirit.
Mindegy, hurrá, itt a dlss3.0, már a 4090es se fog ledadogni a 720p-s 4k-tól. Éljen!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69981 2022.09.21. 14:05

Botond írta:Ilyen szinten az egzakt dolgok relativizálása nem ment azért. Nem mondták a 480p-re, hogy az majdnem 800*600, és de pláne nem emlegették következetesen mindenhol címlapon, hogy szinte800*600, meg se említve, hogy ja, amúgy 480p.
A felbontás egy relatív, megszámolhatatlan szám lett. Pedig a DF meg tudja számolni, de mindenki más mindent 4k-nak hív. A felbontás és a 4k szinonímák lettek. Mennyi a monitorod 4k-ja? És hatszor öt az mennyi? Várj, beütöm a kalkulátorba, vagy a telefon számológépén megnézem, esetleg megkérdem sirit.
Mindegy, hurrá, itt a dlss3.0, már a 4090es se fog ledadogni a 720p-s 4k-tól. Éljen!
Engem a látvány vagy a mutatott teljesítmény igénytelensége jobban zavar, mint az, hogy a dinamikus felbontás vagy a DLSS miatt nehezebb követni, hogy éppen mennyiről renderel. Most őszintén? Mi a picsáért kellene engem ennek izgatnia játék közben?!

Értem én, hogy a Sony a dynamic 4K-ra gyakran kevesebbről renderel, mint az MS-é (cserébe a stabilabb fps-ért, ha már a VRR neccesebb), és így sértheti az egót, hogy ugyanúgy (dymanic) 4K-val illetik a kettőt, de nem vagyok fanboi, hogy ezért forgolódjak éjszakánként.

Az egész dynamic resolution/DLSS/FSR arról szól, hogy a lehetőségekhez képest minél több módon megpróbálják kihozni a maximumot. Ezt én nem igénytelenségnek hívom.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69982 2022.09.21. 14:12

Zóanagyvarázsló írta:Engem a látvány vagy a mutatott teljesítmény igénytelensége jobban zavar, mint az, hogy a dinamikus felbontás vagy a DLSS miatt nehezebb követni, hogy éppen mennyiről renderel. Most őszintén? Mi a picsáért kellene engem ennek izgatnia játék közben?!

Értem én, hogy a Sony a dynamic 4K-ra gyakran kevesebbről renderel, mint az MS-é (cserébe a stabilabb fps-ért, ha már a VRR neccesebb), és így sértheti az egót, hogy ugyanúgy (dymanic) 4K-val illetik a kettőt, de nem vagyok fanboi, hogy ezért forgolódjak éjszakánként.
Engem nem az zavar, hogy a két ajtós coupét is szintekombinak hirdetik, miközben egy négy ajtós szedánt is szintekombinak hirdetnek, és a szedán a 4 ajtóval mégis közelebb van az öthöz, mint a coupé két ajtóval, hanem hogy egyáltalán a számolás mint olyan ilyen marketing bullshit lett. Lásd 4 nanos chippek. Ami ugye egy 4 nano széles nyomtatott áramkört jelent, ami 10-20 nano széles.
Ma merült fel, hogy ki vett 70 euróért játékot? De hát minden játék egy eurós, csak az ára 70 euró, nem? Számok, ugyanmár, azoknak nincs konkrét jelentésük, miért is lenne?
Avatar
Moby

Hozzászólás #69983 2022.09.21. 14:36

Botond írta:Ez, hogy leszoktatja a fejlesztőket az igényes munkáról, és rászoktatja a kenjük be sárral, majd kisimul az módira.
Meg ez, hogy a 80 tflops kártyát is azzal hirdetik, hogy ezzel mekkora kurvanagyot lehet majd számolási kapacitásban spórolni. Hát bazmeg, ha spórolni akarok a számolási kapacitással, akkor előkapom a fiókból az x800xt pe-t, csak nem tudom hova dugom az alaplapra, mert még agp-s, nem pcie, és nem is tudom hogyan maradt itt a fiókban, de a múltkor találtam. Na azzal lehet spórolni a számítási kapacitással, de egy 4090esnél day1? Miafasz?!
Van ilyen olvasata, de az fura fejlesztési irány lenne, hogy mondjunk le minden hatékonyságot növelő technológiáról csak azért, mert akkor ellustulnak a népek. DLSS nélkül nem lett volna soha valóság a hw ray tracingnek, amiről már lehet vitatkozni, hogy mennyire van értelme vagy nincs, de ezek opcionális dolgok. Bedőlni a merketingnek meg akkor lehet, ha az ember nem tudja, hogy mit takarnak a hívószavak. DLSS/FSR esetén ezt tudjuk a marketingen felül is. A lusta meg lusta marad akkor is, ha ez nincs.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69984 2022.09.21. 14:41

Botond írta:Ma merült fel, hogy ki vett 70 euróért játékot? De hát minden játék egy eurós, csak az ára 70 euró, nem? Számok, ugyanmár, azoknak nincs konkrét jelentésük, miért is lenne?
TilCSák be az előrendelési akciókat és a kuponokat? Mit szeretnél? Vagy direkt nem élsz velük, hogy meglegyen a 70 euró? Eleve a GanéPassz Végső számodra az élet értelme, így nem érint. Sok esetben 70 euróért meg az vásárol, aki direkt annyiért akar, persze ha refund is tervben szűkülnek a lehetőségek, de még úgyis sok minden kedvezménnyel indul.

Egyszóval: a hivatalosan 70 eurós játékok jó részét day1(-) nem kell 70 euróért venni, akkor sem, ha mindenáron kell sürgősen a puttonyba.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69985 2022.09.21. 15:08

Hogy legyen szó játékokról is, írok pár sort.

The Procession to Calvary

szűk 6 óra, beleértve egy villámújrázást

+ reneszánsz festmények adják a látvány és a világ alapját, azokból van össze vágva minden, ami jópofa és alapból egy jóféle vizuális stílus (nagyon szeretem a korabeli festményeket)
+ ezekhez passzoló klasszikus zene van mindenhol, passzol is ide remekül (és ezeket is szeretem alapból)
+ a puzzle design a könnyed vonalon mozog, de azon belül rendben van, és a játék abszurdján belül nagyon is logikus (meg hát gyakran nincs is sok opció)
+ pont & click kalandjáték létére végig lehet harcolni feladványok megoldása helyett - okkal

0 ízléstől függően túl sok lehet a blaszfémia meg az erőszak, apácanövendékeknek nem ajánlott
0 a Monthy Python-inak nevezett humor azért messze van az előkép szintjétől, kissé többször is megy át fingós-böfögősbe a kelleténél
0 nem mondom, hogy egy rövid "flashjáték" történeteként nem működik a sztori, de nem a mélységeiért vagy fordulataiért érdemes játszani, ha lehet is találni "mondanivalót"

- tényleg nagyon könnyű
- nagyon rövid, bár pont ennyi is van benne

Bevallom, nehezemre esett volna nevetni a poénjai többségén, nem egy mechanikai nagyágyú, de az ötlet jó, és játszatta magát addig a pár óráig, amíg tartott. És most írhatnám, hogy Halo- és HZD-mocskoknál simán jobb, de ezt úgyis tudjátok. Elborult fos, ami élvezhető.

Age of Empires II Definitive Editon (co-op tartalom)

~52 óra

+ igényesen felújított AoE 2
+ rakat kooperatív kampánnyal és történelmi csatával
+ melyeket tényleg megvariáltak és átdizájnoltak kooperatívra, és a legtöbb jól működik is, illetve történelmileg van értelme

- azért nem küldetés hozza a színvonalat
- a khmer egyébként sem egy szórakoztató nép, de a co-op kampány valami hulladék volt (Botond szerint a szóló is)

Nagyon frankó, hogy ezt így kihozták a régi klasszikusból, kösz, FIL!
Avatar
Botond

Hozzászólás #69986 2022.09.21. 15:10

Közben a 70 eurós ár-rangebe jön a 4090 mellé a PS VR2, 4k kijelzővel. Kíváncsi vagyok ez mennyi pixelt fog jelenteni, de várós!
phpBB [media]
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69987 2022.09.21. 15:24

Botond írta:Vót az a bogár, amin nem volt pötty, dánmintával meg igen. És van a fhd monitor, ami 1920*1080 pixel.
Na most a fizika olyan, hogy akármit arconpörög a dánminta, a monitoron akkor is 1920*1080 pixel fog világítani és az legjobb esetben is 1920*1080 különböző színértéket tud felvenni. Ezen a monitoron, ha egyik megoldással (natív) nincs pötty a bogáron, a másik megoldással van, akkor két eshetőség lehet. Az egyik a frekivel játszás, a másik eshetőség pedig a spórolás leleplezése. És ez utóbbi nem a gpu számítási kapacitással spórolás, hanem a fejlesztőnek az idejével, hogy baszott rá, és nem "rajzolta meg" a FHD bogarat rendesen, mert macera lett volna a pöttyöt odarajzolni, pedig odafért volna sima natív FHDban is, különben dánmintázva se tudna megjelenni, hiszen a monitor az továbbra is 1920*1080 pixel, csak 4kban "rajzolta oda" a pöttyöt vagy mondjuk 1440pben, mert mittomén miért.
Vagy így vagy úgy, de mindenhogy a spórolás megy, meg a meló ellógása. És ennek látszik is már a gyümölcse, hogy erre vannak rászoktatva a fejlesztők, nézzük csak meg milyen állapotban jött ki egy CP2077 vagy Halo Infinite. Szerintem annyira elterjedtek ezek a segédeszközök, hogy már sokakban meg sincs a skill, hogy hogyan kellene ezt jól csinálni. Mint az excelben pötyögő kontroller, de fejben már hatot öttel nem tud egy perc alatt se összeszorozni, mert annyira az életét könnyítő dolgokra támaszkodik.
Szóval számomra itt közöshalmaz a dlss meg a dánminta, hogy mindkettő az emberiség elbutításának és a sátánnak az eszköze!
Az a baj, hogy elméletekre támaszkodva beszélsz képminőséget érintő témákról. Ha nem így lenne akkor tudnád, hogy nemcsak a downsample tud javítania képminőségen, hanem a DLSS is, ami tényleg kevesebb pixelből dolgozik, mint a natív. Sokkoló mi? Kevésbé lenne az, ha néznél is a témában, nem csak képzelnél.

Ne is menj messzebb a digital foundrynál, találsz vagy 20 videót minimum.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69988 2022.09.21. 15:41

DanielT írta:Az a baj, hogy elméletekre támaszkodva beszélsz képminőséget érintő témákról. Ha nem így lenne akkor tudnád, hogy nemcsak a downsample tud javítania képminőségen, hanem a DLSS is, ami tényleg kevesebb pixelből dolgozik, mint a natív. Sokkoló mi? Kevésbé lenne az, ha néznél is a témában, nem csak képzelnél.

Ne is menj messzebb a digital foundrynál, találsz vagy 20 videót minimum.
Ugyanazt tudom ismételni. Ez csak akkor lehetséges, ha az eredeti fejlesztő "ellógta" a melót és arra tud rászépíteni az AI, vagy trükközés.
Ami nyilván örömteli is részben, ahogy Zó is felidézte, tök jó volt, hogy anno az x360as AC4-re a 4k tv/monitor rátolta a saját ai upscalejét, és így pótlólag bekerült egy olyan minőségű AA, amire már kevés volt a kakaó az x360ban és/vagy amit ellógtak a fejlesztők, és ettől kibaszott szép lett (meg a samsung a kék színnel is varázsol vmit, az is kurvára kijött a sok hajózásban, az dobott rajta csak igazán, nem csak az x360 verzán, hanem mindegyiken, bár még a ps5ön nem fejeztem be a cuccot, csak pc, switch, xsx, x360on :idiota: ).
Ugyanakkor azt tudom mondani neked is, amit Mobynak, hogy ennek van egy ilyen hátulütője, amiket pont az általad említett videók mutatnak be, hogy elnagyolnak már sokmindent, majd az AI megcsinálja saccperkb vmilyenre, jóleszazúgy. Mondjuk ha a fehér falad a harmadik brigád tudta volna egyenletesen fehérre festeni akkor értenéd a különbséget, a "nagyjából fehér az, jóvanazúgy", vagy a tényleg homogén módon fehér között.

Amúgy van olyan Df videó is, ahol meg kijön, hogy a natív az basszameg natív, a dlss2.0 csak közelíteni tud, mert hát van ahol vették a fáradtságot és megcsinálták rendesen a natívot is. Csak azért nem linkelem, mert a szotyisok voltak akik vették a fáradtságot! :banplz:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #69989 2022.09.21. 16:26

Botond írta:Ugyanazt tudom ismételni. Ez csak akkor lehetséges, ha az eredeti fejlesztő "ellógta" a melót és arra tud rászépíteni az AI, vagy trükközés.
Ami nyilván örömteli is részben, ahogy Zó is felidézte, tök jó volt, hogy anno az x360as AC4-re a 4k tv/monitor rátolta a saját ai upscalejét, és így pótlólag bekerült egy olyan minőségű AA, amire már kevés volt a kakaó az x360ban és/vagy amit ellógtak a fejlesztők, és ettől kibaszott szép lett (meg a samsung a kék színnel is varázsol vmit, az is kurvára kijött a sok hajózásban, az dobott rajta csak igazán, nem csak az x360 verzán, hanem mindegyiken, bár még a ps5ön nem fejeztem be a cuccot, csak pc, switch, xsx, x360on :idiota: ).
Ugyanakkor azt tudom mondani neked is, amit Mobynak, hogy ennek van egy ilyen hátulütője, amiket pont az általad említett videók mutatnak be, hogy elnagyolnak már sokmindent, majd az AI megcsinálja saccperkb vmilyenre, jóleszazúgy. Mondjuk ha a fehér falad a harmadik brigád tudta volna egyenletesen fehérre festeni akkor értenéd a különbséget, a "nagyjából fehér az, jóvanazúgy", vagy a tényleg homogén módon fehér között.

Amúgy van olyan Df videó is, ahol meg kijön, hogy a natív az basszameg natív, a dlss2.0 csak közelíteni tud, mert hát van ahol vették a fáradtságot és megcsinálták rendesen a natívot is. Csak azért nem linkelem, mert a szotyisok voltak akik vették a fáradtságot! :banplz:
Eddig se sok értelme volt, de most már biztos, hogy semmi haszna erről beszélgetni. Nem veszed a fáradtságot, hogy a tényekkel tisztába kerülj.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69990 2022.09.21. 16:45

Botond írta:Ugyanazt tudom ismételni. Ez csak akkor lehetséges, ha az eredeti fejlesztő "ellógta" a melót és arra tud rászépíteni az AI, vagy trükközés.
Ami nyilván örömteli is részben, ahogy Zó is felidézte, tök jó volt, hogy anno az x360as AC4-re a 4k tv/monitor rátolta a saját ai upscalejét, és így pótlólag bekerült egy olyan minőségű AA, amire már kevés volt a kakaó az x360ban és/vagy amit ellógtak a fejlesztők, és ettől kibaszott szép lett (meg a samsung a kék színnel is varázsol vmit, az is kurvára kijött a sok hajózásban, az dobott rajta csak igazán, nem csak az x360 verzán, hanem mindegyiken, bár még a ps5ön nem fejeztem be a cuccot, csak pc, switch, xsx, x360on :idiota: ).
Ugyanakkor azt tudom mondani neked is, amit Mobynak, hogy ennek van egy ilyen hátulütője, amiket pont az általad említett videók mutatnak be, hogy elnagyolnak már sokmindent, majd az AI megcsinálja saccperkb vmilyenre, jóleszazúgy. Mondjuk ha a fehér falad a harmadik brigád tudta volna egyenletesen fehérre festeni akkor értenéd a különbséget, a "nagyjából fehér az, jóvanazúgy", vagy a tényleg homogén módon fehér között.

Amúgy van olyan Df videó is, ahol meg kijön, hogy a natív az basszameg natív, a dlss2.0 csak közelíteni tud, mert hát van ahol vették a fáradtságot és megcsinálták rendesen a natívot is. Csak azért nem linkelem, mert a szotyisok voltak akik vették a fáradtságot! :banplz:
Én nem látom, hogy a DLSS előtt és utáni állapotban kimutatható lenne elnagyolás/beleszarás/lustaság témakörben, hogy na tessék, ezt hozta magával a DLSS. Pedig ez a mumus nem tegnap mászott ki a kútból. De ha van ilyened hát elő vele! Valódi példák nélkül ez ilyen arty-féle pörgés a semmin. A fal, az autók, a tévék meg a nemtudom miken keresztül behúzott példák valós, prezentálható problémák nélkül meg csak azt mutatják, hogy kreáltál magadnak egy ellenséget, amihez rendkívül ragaszkodsz. Én nem veszem el tőled, isten ments, de ne vedd zokon, ha mi nem látjuk őket!
Avatar
Botond

Hozzászólás #69991 2022.09.21. 17:04

DanielT írta:Eddig se sok értelme volt, de most már biztos, hogy semmi haszna erről beszélgetni. Nem veszed a fáradtságot, hogy a tényekkel tisztába kerülj.
Figyi, ugye a szem egy adottság mindenkinek, mindenki azzal lát, és sajnos mozgókép nincs, csak állóképeket lehet gyors egymás után cserélgetni, amit aztán a szemen keresztül az agy mozgóképnek érzékel. Induljunk innen, és ne a dlss működés felől, mert szerintem ezért beszélünk el egymás mellett, mert te az engine felől próbálod elindítani a gondolatmenetedet én meg a szem felől.
Na most a szem az ugye színértékeket tud felvenni a monitorról, pont annyit, amennyi pixel van, ha 60 hertzes a monitor/tv és 60as a jel is rajta, akkor pont hatvanat másodpercenként, 60 állóképet, amit az agy mozgóképpé formál.
És már itt kezdődik az illúzió, mert ugye belefutunk olyan dolgokba, hogy az egyes vonalak nem pont a kijelző pixelhálójának a vonalában mennek, ráadásul ilyen kockásan valósulnának meg, ha úgy lenne, szóval kell az AA, lásd pl itt.
Aztán tovább engedve a videót látszik, hogy az AA úgy működik, hogy a monitoron megjeleníthető egy fizikailag is a képernyőn létező pixelt egy 2*2es elméleti pixel gridnek veszik, kitalálják az a 4 pixel milyen színt venne fel külön-külön, ha valójában ezek a pixelek lennének a képernyőn és meg tudnának jeleníteni külön-külön szín értéket, és ebből számolnak egy, azaz egy darab "átlagos" színt, mert ugye akármit csinál az engine, a kijelzőn ez egy pixel marad, ami egy szín értéket tud felvenni, és ez az átlagos szín jelenik meg a végén.
Ez az AA, kiszámolnak egy részre négyszeres (vagy akárhányszoros, mennyire akarja eldurvítani az ember a fingreszelést) felbontással színt és kiátlagolják és az megy ki a képernyőre, mert sajna a képernyő 1920*1080 pixel marad, akármit számol az AI, az engine, akárki, egy pixel, egy szín egyszerre.
És ez azért jó, mert ahogy a videóban mutatja, a "vonal" egyik felén a szem ilyen színt érzékel, a másik felén olyat, de ha bekerül a kettő közé egy köztes szín, akkor nem azt látja a szem, hogy egyik felén ilyen szín, a másik felén olyan szín és közte bazmeg ott egy harmadik színű volt, ami kibaszott kockás, hanem azt érzékeli, hogy hű bazmeg, ez de sima, semmi recefice. Megállítod a képet, screenshot és totál mást látsz, mert ott a folyamatos "képcserélgetéssel" létrehozott mozgókép effektus nem tud érvényesülni, mert az egy kibaszott állókép onnan kezdve.
És valójában ezt az egy optikai trükköt variálja a végtelenbe az összes létező AI megoldás, a tv-s upscale is azért tűnik AA-nak, mert ő is ilyen köztes színértékeket tippel be, ahova szerinte kellene, és ez játék közben, ahol sorban egymás után jönnek az állóképek és mozgóképpé állnak össze az agyadban ugyanez az érzés alakul ki benned, hogy hű, lekerekedted a receficék, de ugyanezt csinálja az fsr és a dlss is. Így:
Kép
Kitalál köztes képkockákat, azért több a frémrate kevesebb kraftból. És mit tud kitalálni? A két nem kitalált képkockában az alulról 10. sorban balról a 8. oszlopban van egy színértéke mindkét képkockára, és ebből az AA-nál mutatott módszerrel tud tippelni egy köztes állapotot, az lesz a köztes frémnél annak a pixelnek a színe, az jelenik meg 1/60ad másodpercre a kijelzőn. Ha mindkét esetben fekete, akkor a köztes is fekete, mert ugye az nem változik, ott nincs mozgás, de ha két eltérő, akkor ott mozgást szimulálunk a szemnek, szóval berak egy köztes színt.
Szóval értem mit csinál az engine, meg a dlss, meg a többi ezzel az elméletben felhúzott felbontással, majd visszakövetkeztetéssel 1 pixelre, mert hát a monitorfelbontás az meg adottság, én csak azt mondom, hogy ez a nagy AI csoda ez ennyi, hogy az AA eljárás tovább van gondolva úgy, hogy már ne csak a objektek határára találjon ki köztes színértékeket, hanem találjon ki komplett képernyő részekre, és most már komplett képkockákra is. Ez kiváltja azt, hogy normálisan meg kellene írni sok száz soron keresztül, hogy ha ez akkor az, ha az akkor amaz legyen az ottani színérték, mert baszunk rá, megírjuk nagyjából, a többire meg az AI találjon ki vmit, ami jó oda.
És akkor ennyit reszelgetünk rajta, hogy az egy pixelből 2*2es vagy 4*4es rácsot gondoljon e ki és mennyi idő alatt és azt hogy fordítsa vissza 1*1re, mert annyi a képernyő pixel. És ezért írják oda mindig hogy kb mennyivel jobb, több, gyorsabb, mert alapvetően akkor derül ki mennyi erőforrást zabál a dlss, amikor kiderül, hogy mennyi köztes színt is kell kiszámolni, mert két fekete közé nem kiszámolni, hogy ott is fekete az sokkal kisebb számítási kapacitást köt le, mint két eltérő szín közé számolni egy harmadik, köztes színt, szóval ha homogén a kép, akkor nyilván végtelenszer kevesebb erőforrást köt le és végtelenszer több frémet tud, mintha nem homogén a kép.
A 720p fel dlss-ve 4k-ra is ennyi, hogy veszel natív 720p képet, 1 pixelből csinálsz egy 3*3as gridet, mert hát úgy jön ki a sima upscale 720p-->4k viszonylatban, és még ráengeded az AI-t (ami kb a 2020as samsung tv-ben is ugyanígy megvan, csak nem dlss2.0nak hívják), hogy néhány helyre számoljon már köztes színértéket, mert egy pixelből csak simán 3*3as gridet csinálva azért kurvára recefice.

És itt visszatérve Zó kommentjére. Tessék, x360as 720p ac4 jelet kibasszuk a qledre vagy oledre, bamm ott a dlss-ezett 4k kép, és ezért szép. De ettől még ez ellógása a melónak.

Amiről te beszélsz az meg, hogy nyilván lehet ezt még flikkflakkolni engine oldalról, hogy hogyan jön ki a köztes szín érték, és valóban ebben lehet van még csillió és egy trükkös megoldás, amivel ezt elő lehet állítani, és én még hírből se hallottam, de a vége akkor is ez, hogy létrejön egy köztes színérték, mert utána ezt be kell adagolni a szemnek és az agynak és pixelszám meg adottság a monitoron, akármit csinál az engine.

De wateva.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #69992 2022.09.21. 17:28

Botond írta:80 tflpos, ja, de mire, hovaminek?! Spórolunk baszki!
Azert hogy tudjal nativ 4kn jatszani amire annyira vagysz, mert a 12 tflopsal innentol nagyon nem fogsz, switchel keg meg annyira se ;)
Azert tudod h a dlss csak opcio :circling:
Avatar
Micsu

Hozzászólás #69993 2022.09.21. 17:30

Zóanagyvarázsló írta:Egyszer fizessük már be Botondot egy felbontástesztre! Kíváncsi lennék, laboratóriumi körülmények között százból hányszor ismerné fel a NATÍVOT.
Igen, ez a jo felvetes :fogmosas:
Kb annyiszor mint a rendes not a ladyboytol :nyes:
Avatar
Moby

Hozzászólás #69994 2022.09.21. 18:16

Botond írta:de ugyanezt csinálja az fsr és a dlss is. Így:
Kép
Na így biztos nem, mert ezt jelenleg csak a DLSS3 tudja, azt meg még itt senki nem látta működni.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69995 2022.09.21. 18:20

Moby írta:Na így biztos nem, mert ezt jelenleg csak a DLSS3 tudja, azt meg még itt senki nem látta működni.
Igen, a köztes kockák az újdonság, de az egyből csinál négyszerest az a dlss2.0 FHD --> 4k módi is, hiszem mi más tudna csinálni az AI, mint a rendelkezésre álló infókból próbálna kitalálni ilyen "köztes" színeket, és ha már van elég önbizalom, akkor frémek is beleférnek nem csak "sima" AA, vagy upscale+AA.
/szerk: de pl jól látható, hogy a munka 12%-át kell a fejlesztőnek végezni megjelenített képpontok arányában. És ezért száni az egész, mert az upscaletől ugyan kurvaszép lesz ami ott van a képen, de pont a dánmintás bogáron pötty példa mutatja, hogy a natív 4k nem ennyi, hogy 720p upscale 4k-ra és durva AA rá, hanem ott bizony a "detail" is több, és megjelennek olyan részletek, amivel 720p, 1080p esetén nem pöcsölnek, mert ha odarakod, akkor számolni rá a színértékeket mozgás közben sok kraft, mert több az eltérő színérték, és ugye pont azért van pistikének alacsony felbontás, mert nincs kraft, szóval simán lehagyják, és akkor bizony az upscalelelt, izé dlss-ezett 4k-ról is hiányzik. És ez a hátrány, hogy ha ez széles körben elterjed, akkor a részletesebb natív 4k-t kurvára fel fogja váltani az upscalelt 720p durva AA-val kombinálva. Ha mondjuk a fül volt a detail amivel spóroltak 720pben, akkor 4k-ban kurvára nem lesz füle a fickónak, mert az upscaleben az AI kurvára nem tudja kitalálni, hogy hopp, egy fül is jó lenne.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Botond 2022.09.21. 18:26-kor.
Avatar
Moby

Hozzászólás #69996 2022.09.21. 18:22

Ennek nem a minőség a legfőbb gondja, hanem a lag. Amit a DLSS3 csinál, az a tévék mozgásinterpolációjának egy sokkal fejletebb változata, de egyrészt ebben is lesznek hibák, óhatatlanul, másrészt meg pufferelni kell a képet, emiatt nagyobb lesz az inputlag, mint nélküle(vagy legalábbis nem lesz feltétlenül jobb azáltal, hogy nagyobb lesz az fps). Hogy melyikből mennyi jut, azzal talán mindenekelőtt várjuk meg a teszteket, de a dlss2 meg az fsr ezt nem tudja.
Avatar
Botond

Hozzászólás #69997 2022.09.21. 18:32

Moby írta:Ennek nem a minőség a legfőbb gondja, hanem a lag. Amit a DLSS3 csinál, az a tévék mozgásinterpolációjának egy sokkal fejletebb változata, de egyrészt ebben is lesznek hibák, óhatatlanul, másrészt meg pufferelni kell a képet, emiatt nagyobb lesz az inputlag, mint nélküle(vagy legalábbis nem lesz feltétlenül jobb azáltal, hogy nagyobb lesz az fps). Hogy melyikből mennyi jut, azzal talán mindenekelőtt várjuk meg a teszteket, de a dlss2 meg az fsr ezt nem tudja.
Igen, ez bennem is felmerült, hogy ez mekkora lagot fog okozni, mert idő kitalálni egy köztes frémet.
De a köztes frémeket kivéve a képről, mintha nem is lenne ott, csak az első és a harmadik képkockát nézve az a dlss2.0 ettől még. És az meg így működik, hogy upscale és durva AA rá. "Detailt" nem tud kitalálni a semmiből.
/szerk: DE! Szerencsére vannak hasznos fejlesztések is. Végre lehet az elite2 kontrollereken az xbox gomb színét szabadon változtatni!
Avatar
Moby

Hozzászólás #69998 2022.09.21. 18:44

Botond írta:Igen, a köztes kockák az újdonság, de az egyből csinál négyszerest az a dlss2.0 FHD --> 4k módi is, hiszem mi más tudna csinálni az AI, mint a rendelkezésre álló infókból próbálna kitalálni ilyen "köztes" színeket, és ha már van elég önbizalom, akkor frémek is beleférnek nem csak "sima" AA, vagy upscale+AA.
/szerk: de pl jól látható, hogy a munka 12%-át kell a fejlesztőnek végezni megjelenített képpontok arányában. És ezért száni az egész, mert az upscaletől ugyan kurvaszép lesz ami ott van a képen, de pont a dánmintás bogáron pötty példa mutatja, hogy a natív 4k nem ennyi, hogy 720p upscale 4k-ra és durva AA rá, hanem ott bizony a "detail" is több, és megjelennek olyan részletek, amivel 720p, 1080p esetén nem pöcsölnek, mert ha odarakod, akkor számolni rá a színértékeket mozgás közben sok kraft, mert több az eltérő színérték, és ugye pont azért van pistikének alacsony felbontás, mert nincs kraft, szóval simán lehagyják, és akkor bizony az upscalelelt, izé dlss-ezett 4k-ról is hiányzik. És ez a hátrány, hogy ha ez széles körben elterjed, akkor a részletesebb natív 4k-t kurvára fel fogja váltani az upscalelt 720p durva AA-val kombinálva. Ha mondjuk a fül volt a detail amivel spóroltak 720pben, akkor 4k-ban kurvára nem lesz füle a fickónak, mert az upscaleben az AI kurvára nem tudja kitalálni, hogy hopp, egy fül is jó lenne.

Ez egy nagyon határozott elmélet, kérlek mutass rá a képen google nélkül, hogy melyik a DLSS-el készült render, és hogy hol látom alátámasztani, hogy a detail komoly mértékben áldozatul esik a technónak. Melyik a DLSS-el készült kép, és hol a hiányzó pötty a bogáron?
Kép
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #69999 2022.09.21. 18:54

Imádom ezt a vitát!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #70000 2022.09.21. 18:54

Arty, hol vagy?!

Vissza: “Leáldozott.hu”