A PC-s játékoknak leáldozott
A cikk szerint az EA vevőt keres...
https://kotaku.com/ea-acquisition-apex- ... ce=twitter
Szerintem ez a fajta konszolidáció totális katasztrófához fog vezetni a gamingben, lefőképpen a minőséget és a változatosságot illetően. Már eddig is elég szar volt a helyzet, de így "egy kézben" a sok dolog elkerülhetetlenül el lesz hanyagolva szerintem.
Mondjuk az EA-t nem felvásárolni kéne, hanem feszámolni...
A legjobb rész az a cikkben, hogy ez a patkány Wilson valójában azt szerentné, ha egyesülnének valakivel és végül ő lenne a főnök! Ügyes!
https://kotaku.com/ea-acquisition-apex- ... ce=twitter
Szerintem ez a fajta konszolidáció totális katasztrófához fog vezetni a gamingben, lefőképpen a minőséget és a változatosságot illetően. Már eddig is elég szar volt a helyzet, de így "egy kézben" a sok dolog elkerülhetetlenül el lesz hanyagolva szerintem.
Mondjuk az EA-t nem felvásárolni kéne, hanem feszámolni...
A legjobb rész az a cikkben, hogy ez a patkány Wilson valójában azt szerentné, ha egyesülnének valakivel és végül ő lenne a főnök! Ügyes!
Sokáig úgy nézett ki, hogy a játékok örökre az 50-60 dolláros rangeben maradnak, mert ugye a játékkészítőket nem érinti az infláció, nekik ugyanannyiba kerül egy liter tej vagy egy lakás, esetleg autó és a hozzá való benzin, mint 1993ban, és így aztán nem is szükséges emelni a béreket.DanielT írta:A cikk szerint az EA vevőt keres...
https://kotaku.com/ea-acquisition-apex- ... ce=twitter
Szerintem ez a fajta konszolidáció totális katasztrófához fog vezetni a gamingben, lefőképpen a minőséget és a változatosságot illetően. Már eddig is elég szar volt a helyzet, de így "egy kézben" a sok dolog elkerülhetetlenül el lesz hanyagolva szerintem.
Mondjuk az EA-t nem felvásárolni kéne, hanem feszámolni...
A legjobb rész az a cikkben, hogy ez a patkány Wilson valójában azt szerentné, ha egyesülnének valakivel és végül ő lenne a főnök! Ügyes!
Most akkor mégis azt látjuk, hogy a 30 éves árakkal nem profitábilis a dolog és a költség minimálizálás érdekében egyesülgetnek a cégek? Ez meglepő es példa nélküli, hiszen az összes iparágban ezt csinálják!
Abban viszont egyetértek, hogy nekünk, játékosoknak ez nem jó, és lassan vége az aranykornak. :(
Volt idö - és tán lesz is -, amikor a kávé, a tea vagy a dohány luxuscikk volt. (Igen, most is elképesztö, hogy mennyit költenek füstölésre az emberek, de tént, hogy megtehetik és meg is teszik.) A játékoknál többek között az emelkedö példántszámo, a DLC-k és a mikrotranzakciók próbálták ezt áthidalni. Meg hát a digitális kópiából Steam-adóval együtt is több marad.Botond írta:Sokáig úgy nézett ki, hogy a játékok örökre az 50-60 dolláros rangeben maradnak, mert ugye a játékkészítőket nem érinti az infláció, nekik ugyanannyiba kerül egy liter tej vagy egy lakás, esetleg autó és a hozzá való benzin, mint 1993ban, és így aztán nem is szükséges emelni a béreket.
Most akkor mégis azt látjuk, hogy a 30 éves árakkal nem profitábilis a dolog és a költség minimálizálás érdekében egyesülgetnek a cégek? Ez meglepő es példa nélküli, hiszen az összes iparágban ezt csinálják!
Abban viszont egyetértek, hogy nekünk, játékosoknak ez nem jó, és lassan vége az aranykornak. :(
Ettöl még ez nem megoldott probléma, de nem egyszerüsíteném le az inflációkövetés hiányára.
Szerintem a játékok azért hoznak profitot most is rendesen, nem költségminimalizálásról van szó, hanem szimplán még több pénzről.
Az viszont biztos, hogy nyár után jönni fog egy nagyon nagy áremelkedés még, és egy erőteljesebb infláció, könnyen lehet, hogy 410-450 közötti euróval kell számolni, úgy már a 60 eurós játék is nagyon fáj. Bár most is.
Az viszont biztos, hogy nyár után jönni fog egy nagyon nagy áremelkedés még, és egy erőteljesebb infláció, könnyen lehet, hogy 410-450 közötti euróval kell számolni, úgy már a 60 eurós játék is nagyon fáj. Bár most is.
Nyilván voltak trükkök, amiket kikényszerített a játékos tömeg, mert abban az önbecsapásban éltek, hogy a játék örökre hatósági áras lehet és ahogy a hetvenes években megállítottuk a határon az olaj ár emelkedést, úgy a játék árából is örökre ki lehet zárni az inflációt!Zóanagyvarázsló írta:Volt idö - és tán lesz is -, amikor a kávé, a tea vagy a dohány luxuscikk volt. (Igen, most is elképesztö, hogy mennyit költenek füstölésre az emberek, de tént, hogy megtehetik és meg is teszik.) A játékoknál többek között az emelkedö példántszámo, a DLC-k és a mikrotranzakciók próbálták ezt áthidalni. Meg hát a digitális kópiából Steam-adóval együtt is több marad.
Ettöl még ez nem megoldott probléma, de nem egyszerüsíteném le az inflációkövetés hiányára.
Ezt csak így itthagyom...Botond írta:Nyilván voltak trükkök, amiket kikényszerített a játékos tömeg, mert abban az önbecsapásban éltek, hogy a játék örökre hatósági áras lehet és ahogy a hetvenes években megállítottuk a határon az olaj ár emelkedést, úgy a játék árából is örökre ki lehet zárni az inflációt!
Ezzel ez erövel a kapitaluzmus is trükk. Azképzézt olyan szinten egybitesen írod le, mintha egy céhmester lennél a középkorból. Túl sok vagy túl kevés volt a Settlers?Botond írta:Nyilván voltak trükkök, amiket kikényszerített a játékos tömeg, mert abban az önbecsapásban éltek, hogy a játék örökre hatósági áras lehet és ahogy a hetvenes években megállítottuk a határon az olaj ár emelkedést, úgy a játék árából is örökre ki lehet zárni az inflációt!
A III és az V közötti 11 év összejöhet az V és a VI között. Persze lehet azt mondani, hogy a VC és az SA csak a III foltozgatása, de azért az kicsit erös állítás, ha koncepcionális ugrás nem is volt.DanielT írta:Ezt csak így itthagyom...
Inkább azt akartam szemléltetni, hogy micsoda eladásokat lehet produkálni az iszonyatosan megnőtt játékosszámnak/platformoknak köszönhetően. Régen elfogyott a dobozos kiadás, annyi volt. Most meg 20 évig, vagy inkább végtelen ideig árulhatják ugyanazt.Zóanagyvarázsló írta:A III és az V közötti 11 év összejöhet az V és a VI között. Persze lehet azt mondani, hogy a VC és az SA csak a III foltozgatása, de azért az kicsit erös állítás, ha koncepcionális ugrás nem is volt.
Persze, csak ez irreleváns. Van három játék amiből eladtak 100 millió felett, az nem reprezentatív mintája az egész géming iparnak.DanielT írta:Ezt csak így itthagyom...
Nézz mellé mondjuk egy lasszófasz 1-2 eladási összehasonlítást, vagy egy uncharted 1-2-3-4. A nagy Sony exclu címek, amik magát a hw-t is eladják, mégsem lett az eladott darabszám ötször annyi, de bezzeg a fejlesztési költség.
És ez Zónak is válasz, hogy ja, kicsit leegyszerűsítő, mint ahogy a gyermekszegénységet is szokták abban mérni, hogy mennyi sajtot eszik a gyerek, ami aztán végképp leegyszerűsítő, de mégis nagyon közeli eredményt hoz az ultrabonyolult tudományos modellekhez, ezért elfogadott mérőszám tudományos körökben is. Szóval lehet lebutítás a 60 dolláros ár vs infláció, de azért jól közelíti a helyzetet.
Most telefonon nem fogok itt guglizgatni, meg linkelgetni, de ez a digitálisan a végtelenségig árulás kapcsán is volt egymillió cikk, hogy valójában ugyanaz van, mint régen, hogy a teljes áru eladásokon bejön a bevétel 80%a, és utána bundlizás nyolcvan év alatt hozza a 20%ot, szóval a céges budgetekben az egyes években ilyen lófaszt nem jelent, pláne a mai időkben amikor költség is van ezzel, mert köcsögMS a piacra erőltette a BWt és nextgen patchelni kell a szarokat, ráadásul néha ingyen.
Na mindegy, a gémereknek a netes érdekérvényesítő képessége szuper, ennyi mellékhatása van, hogy éhen hal alattunk a ló. Ezt tudtuk előre, minden erőnkkel ezen voltunk, hogy így legyen, mikor bekövetkezik akkor lehet majd örülni, hogy a terv sikerült.
Egy gta5 nem csinál nyarat. Még a minecrafttal karöltve sem.
Na pont ez az egyik öntökönlövés.DanielT írta:Inkább azt akartam szemléltetni, hogy micsoda eladásokat lehet produkálni az iszonyatosan megnőtt játékosszámnak/platformoknak köszönhetően. Régen elfogyott a dobozos kiadás, annyi volt. Most meg 20 évig, vagy inkább végtelen ideig árulhatják ugyanazt.
Heroes of might and magic 2 meg 3 is 12-15ezer forintomba került a 90es években, mert meg kellett venni, mert elfogy. Jött is a 4-5-6-7 utána, igaz másik kiadóval, mert így is éhenhaltak belőle.
Gta5 meg Minecraft szintén megvételre került, mindkettő 4-5 példányban. Az összes gta5 és Minecraft együtt nem került annyiba, mint a heroes3. Nominálisan sem, nem hogy ha inflációt is számolok bele. Hígfos az egész. Ac vikingekre várom a 95% off akciót nyugodtan, mert jönni fog, mert már végtelen ideig lehet árulni, és ez a logika, hogy sorban fejik le, ki mennyit ad érte. Aki 5%nál nyúl bele hat évvel később, amikor az már inflálva inkább 2-3%, na az azt se fedezi, hogy még mindig fent van a cucc nyóc sztórban, nemhogy Romero Ferrariját vagy mi a faszt vett anno a játékfejlesztésből.
Nem kell az ipar _minden_ résztvevőjének ferrárit venni. Nem is fog tudni, bármeddig fogják emelni az árakat. Ez is csak egy olyan szakma lett, mint bármi más. És itt csak annyi látszik, hogy nem a játék árakkal van a gond, hanem a régi üzleti modelleket felváltják az újak, és ennek tükrében a régi módon már nem lehet árazni. Teljesen felesleges ilyenekről elmélkedni amikor ugyanaz a játék kerül tízszseresébe, meg tizedannyiba is, csak és kizárólag azért, mert egy másik országban árulják. Ezt használjuk ki mi is napi szinten. Melyik nem éri meg? Argentinában árulni rizsszemért a játékot, vagy $70-ért az usában?Botond írta:Na pont ez az egyik öntökönlövés.
Heroes of might and magic 2 meg 3 is 12-15ezer forintomba került a 90es években, mert meg kellett venni, mert elfogy. Jött is a 4-5-6-7 utána, igaz másik kiadóval, mert így is éhenhaltak belőle.
Gta5 meg Minecraft szintén megvételre került, mindkettő 4-5 példányban. Az összes gta5 és Minecraft együtt nem került annyiba, mint a heroes3. Nominálisan sem, nem hogy ha inflációt is számolok bele. Hígfos az egész. Ac vikingekre várom a 95% off akciót nyugodtan, mert jönni fog, mert már végtelen ideig lehet árulni, és ez a logika, hogy sorban fejik le, ki mennyit ad érte. Aki 5%nál nyúl bele hat évvel később, amikor az már inflálva inkább 2-3%, na az azt se fedezi, hogy még mindig fent van a cucc nyóc sztórban, nemhogy Romero Ferrariját vagy mi a faszt vett anno a játékfejlesztésből.
Az USAban is 7 dollár csak várni kell kicsit. Ez nem éri meg.Moby írta:Nem kell az ipar _minden_ résztvevőjének ferrárit venni. Nem is fog tudni, bármeddig fogják emelni az árakat. Ez is csak egy olyan szakma lett, mint bármi más. És itt csak annyi látszik, hogy nem a játék árakkal van a gond, hanem a régi üzleti modelleket felváltják az újak, és ennek tükrében a régi módon már nem lehet árazni. Teljesen felesleges ilyenekről elmélkedni amikor ugyanaz a játék kerül tízszseresébe, meg tizedannyiba is, csak és kizárólag azért, mert egy másik országban árulják. Ezt használjuk ki mi is napi szinten. Melyik nem éri meg? Argentinában árulni rizsszemért a játékot, vagy $70-ért az usában?
Az éri meg, hogy a Nintendo kirakja 70ért és szól, hogy hat hónap múlva leveszem a faszba a storeból, aki bújt, aki nem, ennyike. Meg lesz mellette x százezer kártya gecidrágán, de nyugodtan vedd meg, tovább tudod majd adni.
El is megy minden játékukból húsz millió. Ellentétben mondjuk a Sony vagy az ms címeivel amiből csak hébe-hóba megy el annyi, de ha el is megy, nem mind csutka 70 dollárért, ahogy a nintendonál, hanem a 3/4e már 35ért és alatta, le egészen 7ig.
A mindenre is kiadott skyrim (~30 m eladott példány) hozott vajon több bevételt és profitot vagy a super Márió odyssey (~23 m eladott példány)?
A mario odyssey nem a stúdiónak hozott sokat, hanem a nintendonak. A studió dolgozói és vezetői pont ugyanúgy nem fognak ezekből ferrárival járni, mint a huszonhetedik ismeretlen stúdió dolgozói. Maximum valamivel jobban lesznek megifzetve, de inkább a csak a belük van kihajtva. A játékvilág működését nem ez a háommaréknyi fogságban lévő stúdió irányítja, azért is tudnak teljesen másokat csinálni, mint a többi. Minden mást meg lehet venni olcsón, meg olcsóbban switchre is.Botond írta:Az USAban is 7 dollár csak várni kell kicsit. Ez nem éri meg.
Az éri meg, hogy a Nintendo kirakja 70ért és szól, hogy hat hónap múlva leveszem a faszba a storeból, aki bújt, aki nem, ennyike. Meg lesz mellette x százezer kártya gecidrágán, de nyugodtan vedd meg, tovább tudod majd adni.
El is megy minden játékukból húsz millió. Ellentétben mondjuk a Sony vagy az ms címeivel amiből csak hébe-hóba megy el annyi, de ha el is megy, nem mind csutka 70 dollárért, ahogy a nintendonál, hanem a 3/4e már 35ért és alatta, le egészen 7ig.
A mindenre is kiadott skyrim (~30 m eladott példány) hozott vajon több bevételt és profitot vagy a super Márió odyssey (~23 m eladott példány)?
Arról nem is beszélve, hogy a sony is elment totál ebbe az irányba. A PS5 játékai már nem mennek le. Bekerülnek az előfizetéses modellbe, de az árak nem mozdulnak. Akciókban lemennek némileg, de ennyi. A PS5 nyitócíme, a DeS, jelen pillanatban is teljes áron megy, és párszor kapott csak akciót. Recsit ugyanez. Másfél év alatt sem enged már az árból a sony.Botond írta:Az USAban is 7 dollár csak várni kell kicsit. Ez nem éri meg.
Az éri meg, hogy a Nintendo kirakja 70ért és szól, hogy hat hónap múlva leveszem a faszba a storeból, aki bújt, aki nem, ennyike. Meg lesz mellette x százezer kártya gecidrágán, de nyugodtan vedd meg, tovább tudod majd adni.
El is megy minden játékukból húsz millió. Ellentétben mondjuk a Sony vagy az ms címeivel amiből csak hébe-hóba megy el annyi, de ha el is megy, nem mind csutka 70 dollárért, ahogy a nintendonál, hanem a 3/4e már 35ért és alatta, le egészen 7ig.
A mindenre is kiadott skyrim (~30 m eladott példány) hozott vajon több bevételt és profitot vagy a super Márió odyssey (~23 m eladott példány)?
Így van, pont ezért, mert ha egyszer beárazod 7 dollárra magad, akkor utána te bármit pörögsz arcon, te 7 dolláros szint vagy.Moby írta:Arról nem is beszélve, hogy a sony is elment totál ebbe az irányba. A PS5 játékai már nem mennek le. Bekerülnek az előfizetéses modellbe, de az árak nem mozdulnak. Akciókban lemennek némileg, de ennyi. A PS5 nyitócíme, a DeS, jelen pillanatban is teljes áron megy, és párszor kapott csak akciót. Recsit ugyanez. Másfél év alatt sem enged már az árból a sony.
De ettől még igaz az, hogy a 30 évig nem emelünk árat modell tarthatatlan és önbecsapás volt, ami oda vezet, hogy szép lassan zár a bolt.
A hatósági ár már csak ilyen, akármi is váltja ki, hogy kialakul.
Csak korábban már százezres eladásnál pezsgöt bontottak, a milliós meg még a 2000-es évek elején is blickbusterséget jelentett, ma bukást. Részint azért, mert a költségek ma már valóban nem jönnének vissza annyiból, részint azért, mert a piac nagyobb, egy nagy nevet kínos is lenne csak annyi példányban teríteni. Ma már nemcsak, hogy a GTA V lenyomja az Endgame-et és az Avatart, de sok nagy név átlépi milliárdos határt, ami hollywoodi produkcióként már-már nehezebb. Az Eye of the Beholder idején másként volt. Az más kérdés, hogy az elsö Tomb Raider és Myst, illetve az FF VII mekkorát kaszált, a legtöbb folytatással összevetve is.Botond írta:Persze, csak ez irreleváns. Van három játék amiből eladtak 100 millió felett, az nem reprezentatív mintája az egész géming iparnak.
Nézz mellé mondjuk egy lasszófasz 1-2 eladási összehasonlítást, vagy egy uncharted 1-2-3-4. A nagy Sony exclu címek, amik magát a hw-t is eladják, mégsem lett az eladott darabszám ötször annyi, de bezzeg a fejlesztési költség.
És ez Zónak is válasz, hogy ja, kicsit leegyszerűsítő, mint ahogy a gyermekszegénységet is szokták abban mérni, hogy mennyi sajtot eszik a gyerek, ami aztán végképp leegyszerűsítő, de mégis nagyon közeli eredményt hoz az ultrabonyolult tudományos modellekhez, ezért elfogadott mérőszám tudományos körökben is. Szóval lehet lebutítás a 60 dolláros ár vs infláció, de azért jól közelíti a helyzetet.
Most telefonon nem fogok itt guglizgatni, meg linkelgetni, de ez a digitálisan a végtelenségig árulás kapcsán is volt egymillió cikk, hogy valójában ugyanaz van, mint régen, hogy a teljes áru eladásokon bejön a bevétel 80%a, és utána bundlizás nyolcvan év alatt hozza a 20%ot, szóval a céges budgetekben az egyes években ilyen lófaszt nem jelent, pláne a mai időkben amikor költség is van ezzel, mert köcsögMS a piacra erőltette a BWt és nextgen patchelni kell a szarokat, ráadásul néha ingyen.
Na mindegy, a gémereknek a netes érdekérvényesítő képessége szuper, ennyi mellékhatása van, hogy éhen hal alattunk a ló. Ezt tudtuk előre, minden erőnkkel ezen voltunk, hogy így legyen, mikor bekövetkezik akkor lehet majd örülni, hogy a terv sikerült.
Egy gta5 nem csinál nyarat. Még a minecrafttal karöltve sem.
Persze az elszállt költségek miatt ezért is kellenek a pénznyomtató gigablockbusterek, eltartani a többi próbálkozást. Ez valóban nem jó, és érthetö nehézséget is okoz a hagyományos modellt tekintve a régi ár. De azért erre a te megállapításod elég faék lett.
Emellett ganépasszból élaz, mondván, hogy nem veszel játékot már, a Crusader Kings 2 modelljét meg szidtad, hogy drága a DLC-k miatt.
Az egész 3DO hasalásban volt, nem az NWC buktatta meg, de a Heroes IV és az M&M9 rossz állaporban jelent meg, rossz híre lett, rosszul is fogyott. Eközben esek akkoriban rétegmüfajokká váltak, RPG-ben meg leragadtak a 6 sablonjánál. Ehgez képest azért adták el magukat a 3DO-nak, M&M Online-t csinâlhassanak MMO-ként, ami aztán nem is kapott zöld lámpát.Botond írta:Na pont ez az egyik öntökönlövés.
Heroes of might and magic 2 meg 3 is 12-15ezer forintomba került a 90es években, mert meg kellett venni, mert elfogy. Jött is a 4-5-6-7 utána, igaz másik kiadóval, mert így is éhenhaltak belőle.
Gta5 meg Minecraft szintén megvételre került, mindkettő 4-5 példányban. Az összes gta5 és Minecraft együtt nem került annyiba, mint a heroes3. Nominálisan sem, nem hogy ha inflációt is számolok bele. Hígfos az egész. Ac vikingekre várom a 95% off akciót nyugodtan, mert jönni fog, mert már végtelen ideig lehet árulni, és ez a logika, hogy sorban fejik le, ki mennyit ad érte. Aki 5%nál nyúl bele hat évvel később, amikor az már inflálva inkább 2-3%, na az azt se fedezi, hogy még mindig fent van a cucc nyóc sztórban, nemhogy Romero Ferrariját vagy mi a faszt vett anno a játékfejlesztésből.
De igen, a "niche" müfajokat jobban érintette a költségek emelkedése, mint az újabb és újabb tömegeket bevonzó lövöldéket.
A Ubi meg már megint egy más sztori, a Nival, a Capybara és megpusztult Black Hole is tudna mesélni.
Lássuk akkor az ultrabonyolult modellt, ami nem arról szól, amit írsz, hogy "Persze az elszállt költségek miatt ezért is kellenek a pénznyomtató gigablockbusterek, eltartani a többi próbálkozást. Ez valóban nem jó, és érthetö nehézséget is okoz a hagyományos modellt tekintve a régi ár.", mert az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy az infláció a költségekben megjelent, de az árban nem. Ha faék, ha nem faék. És aki azt hitte, hogy ez a végletekig fenntartható a kiegészítő próbálkozások mellett, az nem volt őszinte magához, lásd még önbecsapás.Zóanagyvarázsló írta:Csak korábban már százezres eladásnál pezsgöt bontottak, a milliós meg még a 2000-es évek elején is blickbusterséget jelentett, ma bukást. Részint azért, mert a költségek ma már valóban nem jönnének vissza annyiból, részint azért, mert a piac nagyobb, egy nagy nevet kínos is lenne csak annyi példányban teríteni. Ma már nemcsak, hogy a GTA V lenyomja az Endgame-et és az Avatart, de sok nagy név átlépi milliárdos határt, ami hollywoodi produkcióként már-már nehezebb. Az Eye of the Beholder idején másként volt. Az más kérdés, hogy az elsö Tomb Raider és Myst, illetve az FF VII mekkorát kaszált, a legtöbb folytatással összevetve is.
Persze az elszállt költségek miatt ezért is kellenek a pénznyomtató gigablockbusterek, eltartani a többi próbálkozást. Ez valóban nem jó, és érthetö nehézséget is okoz a hagyományos modellt tekintve a régi ár. De azért erre a te megállapításod elég faék lett.
Emellett ganépasszból élaz, mondván, hogy nem veszel játékot már, a Crusader Kings 2 modelljét meg szidtad, hogy drága a DLC-k miatt.
De te úgy adod itt elö, mintha minden más faktor marginális lenne. Eközben a túltelített piacon túl bátran nehéz árazni, bizonyos müfajokban már a 60 eurót se merik meglépni. Pont azok mernek és tudnak feljebb árazni, akik nem szorulnak rá, vagy akikért kevésbé lenne kár. A Nintendo sem a túlélésért, hanem az extraprofitért fut ezzel - ráadásul régóta.Botond írta:Lássuk akkor az ultrabonyolult modellt, ami nem arról szól, amit írsz, hogy "Persze az elszállt költségek miatt ezért is kellenek a pénznyomtató gigablockbusterek, eltartani a többi próbálkozást. Ez valóban nem jó, és érthetö nehézséget is okoz a hagyományos modellt tekintve a régi ár.", mert az én értelmezésemben ez azt jelenti, hogy az infláció a költségekben megjelent, de az árban nem. Ha faék, ha nem faék. És aki azt hitte, hogy ez a végletekig fenntartható a kiegészítő próbálkozások mellett, az nem volt őszinte magához, lásd még önbecsapás.
Én azért rendeltem pár CE-t, és vettem 100-asért alapjátékot is, szóval pont nekem mondhatod. Mindent 80-ért meg kb. Elon Musk venne meg, nem te.
Pont ezekből látszik, hogy önbecsapás a 30-100 milliós eladás, valójában továbbra is 1-2-5-10 milliós a piac, a többi példányt max "elajándékozni" lehet, szóval ha annak az 1-2-5-10 milliónak az ára nem követi az inflációt, akkor jön a zsákutca. És ezért is tud túltelítődni a piac, mert az odaképzelt 150 milliós GTA5 eladás valójában nem létezik.Zóanagyvarázsló írta:De te úgy adod itt elö, mintha minden más faktor marginális lenne. Eközben a túltelített piacon túl bátran nehéz árazni, bizonyos müfajokban már a 60 eurót se merik meglépni. Pont azok mernek és tudnak feljebb árazni, akik nem szorulnak rá, vagy akikért kevésbé lenne kár. A Nintendo sem a túlélésért, hanem az extraprofitért fut ezzel - ráadásul régóta.
Én azért rendeltem pár CE-t, és vettem 100-asért alapjátékot is, szóval pont nekem mondhatod. Mindent 80-ért meg kb. Elon Musk venne meg, nem te.
Nyilván nem hétfőről keddre, de folyamatos a lecsúszás minden fronton, pedig most volt a kánaán, a covidos karantén, minden is az egekben volt, osztán most mégis vonódik össze minden a mindennel. A nagyok is.
Már a paradox féle modell is intő jel volt, hogy a végtelenségig nem tud menni a buli.
De itt van deep, ő is meg tudja mondani, hogy kb mennyi pénzt hoz egy flipper játék az első 1 évben, és mennyit utána, mennyit tol erre rá a dlc-ként kiadott táblák és a haszon hogyan erodálódott az elmúlt x évben. Ha nem is forintra pontosan, mert nyilván üzleti titok, de arányaiban biztos tudja érzékeltetni.
Hacsak nem Daninak van igaza, hogy már akkora piacot ér el deep flippere is a 30 évvel ezelőttihez képest, hogy deep éppen a 80 nap alatt a Föld körül túráján van, és majd csak visszatérve tud reagálni.
Ha valaki keres még azért jó stratégiai játékot, akkor song of conquestet nem bánja meg.
Botond írta:Na pont ez az egyik öntökönlövés.
Heroes of might and magic 2 meg 3 is 12-15ezer forintomba került a 90es években, mert meg kellett venni, mert elfogy. Jött is a 4-5-6-7 utána, igaz másik kiadóval, mert így is éhenhaltak belőle.
Ehhez annyit hozzá tennék, hogy az eredeti fejlesztőt a heroes 4 vitte csődbe, nagyon nem szerették az emberek.
A GTA-nâl ott van az Online pénznyomdának, de az epices osztogatást leszámítva azért 15 euró alatt nemigen járt. Az nem egy vagyon, de nem is egy-két euró. De a NieR Automata se negy máig 60% alá kuponokkal se, az FF12 többéves remasterét akciósan, MS-es fasza váltással is 7500-ért vettem. Értem, hogy nem 60 euró, ezért lószar, de azért ne hülyüljünk meg!Botond írta:Pont ezekből látszik, hogy önbecsapás a 30-100 milliós eladás, valójában továbbra is 1-2-5-10 milliós a piac, a többi példányt max "elajándékozni" lehet, szóval ha annak az 1-2-5-10 milliónak az ára nem követi az inflációt, akkor jön a zsákutca. És ezért is tud túltelítődni a piac, mert az odaképzelt 150 milliós GTA5 eladás valójában nem létezik.
Nyilván nem hétfőről keddre, de folyamatos a lecsúszás minden fronton, pedig most volt a kánaán, a covidos karantén, minden is az egekben volt, osztán most mégis vonódik össze minden a mindennel. A nagyok is.
Már a paradox féle modell is intő jel volt, hogy a végtelenségig nem tud menni a buli.
De itt van deep, ő is meg tudja mondani, hogy kb mennyi pénzt hoz egy flipper játék az első 1 évben, és mennyit utána, mennyit tol erre rá a dlc-ként kiadott táblák és a haszon hogyan erodálódott az elmúlt x évben. Ha nem is forintra pontosan, mert nyilván üzleti titok, de arányaiban biztos tudja érzékeltetni.
Hacsak nem Daninak van igaza, hogy már akkora piacot ér el deep flippere is a 30 évvel ezelőttihez képest, hogy deep éppen a 80 nap alatt a Föld körül túráján van, és majd csak visszatérve tud reagálni.
Régen ugye jobban körbejárt egy kópia, ma már ez is kevésbé járja (digitális vásárlási kényelem, DLC-k, akciók, optikai meghajtó nélküli konzolvariánsok stb.)
Szerintem jó lett a 3. Évada a Love Death Robots - nak, talán 1-2 gyengébb rész volt.
Mit tud?donatus13 írta:Ha valaki keres még azért jó stratégiai játékot, akkor song of conquestet nem bánja meg.
Nier Automata 7 millió eladott példánya, az szinte 130 millió. :)Zóanagyvarázsló írta:A GTA-nâl ott van az Online pénznyomdának, de az epices osztogatást leszámítva azért 15 euró alatt nemigen járt. Az nem egy vagyon, de nem is egy-két euró. De a NieR Automata se negy máig 60% alá kuponokkal se, az FF12 többéves remasterét akciósan, MS-es fasza váltással is 7500-ért vettem. Értem, hogy nem 60 euró, ezért lószar, de azért ne hülyüljünk meg!
Régen ugye jobban körbejárt egy kópia, ma már ez is kevésbé járja (digitális vásárlási kényelem, DLC-k, akciók, optikai meghajtó nélküli konzolvariánsok stb.)
És pont ez a lényeg, hogy el lehet adni egy játékból 1-2-5-10 milliót, oszt kész, a többi az lószar, pont ezt írtam. A költségekre a 4 milliószor 60 meg a 3 milliószor 40 az sokkal kevésbé elég, mint 20-30 éve. Ha kihasználjuk az összes digitális platformot és még 30 milliószor 1 dollárt hozzácsapunk, akkor is lószar.
A két ingyenes TES előtt hetekig volt a galaxy kliens fő híre mind a store, mind a library részen. :D Amúgy egy jobban sikerült homm3 klónnak néz ki.Zóanagyvarázsló írta:Mit tud?
7 millió az 20 éve extrémnek számított volna. A lényeg az, hogy nem filléres azóta se. A reális büdzsé marketinggel együtt is 100 millió alatt lehetett, ennyiböl lennie kell elég profitnak.Botond írta:Nier Automata 7 millió eladott példánya, az szinte 130 millió. :)
És pont ez a lényeg, hogy el lehet adni egy játékból 1-2-5-10 milliót, oszt kész, a többi az lószar, pont ezt írtam. A költségekre a 4 milliószor 60 meg a 3 milliószor 40 az sokkal kevésbé elég, mint 20-30 éve. Ha kihasználjuk az összes digitális platformot és még 30 milliószor 1 dollárt hozzácsapunk, akkor is lószar.
Láttam is. Azt viszont nem, hogy a híresen kritikus Donatus miért ajánlja.Botond írta:A két ingyenes TES előtt hetekig volt a galaxy kliens fő híre mind a store, mind a library részen. :D Amúgy egy jobban sikerült homm3 klónnak néz ki.
Botond írta:Persze, csak ez irreleváns. Van három játék amiből eladtak 100 millió felett, az nem reprezentatív mintája az egész géming iparnak.
Nézz mellé mondjuk egy lasszófasz 1-2 eladási összehasonlítást, vagy egy uncharted 1-2-3-4. A nagy Sony exclu címek, amik magát a hw-t is eladják, mégsem lett az eladott darabszám ötször annyi, de bezzeg a fejlesztési költség.
És ez Zónak is válasz, hogy ja, kicsit leegyszerűsítő, mint ahogy a gyermekszegénységet is szokták abban mérni, hogy mennyi sajtot eszik a gyerek, ami aztán végképp leegyszerűsítő, de mégis nagyon közeli eredményt hoz az ultrabonyolult tudományos modellekhez, ezért elfogadott mérőszám tudományos körökben is. Szóval lehet lebutítás a 60 dolláros ár vs infláció, de azért jól közelíti a helyzetet.
Most telefonon nem fogok itt guglizgatni, meg linkelgetni, de ez a digitálisan a végtelenségig árulás kapcsán is volt egymillió cikk, hogy valójában ugyanaz van, mint régen, hogy a teljes áru eladásokon bejön a bevétel 80%a, és utána bundlizás nyolcvan év alatt hozza a 20%ot, szóval a céges budgetekben az egyes években ilyen lófaszt nem jelent, pláne a mai időkben amikor költség is van ezzel, mert köcsögMS a piacra erőltette a BWt és nextgen patchelni kell a szarokat, ráadásul néha ingyen.
Na mindegy, a gémereknek a netes érdekérvényesítő képessége szuper, ennyi mellékhatása van, hogy éhen hal alattunk a ló. Ezt tudtuk előre, minden erőnkkel ezen voltunk, hogy így legyen, mikor bekövetkezik akkor lehet majd örülni, hogy a terv sikerült.
Egy gta5 nem csinál nyarat. Még a minecrafttal karöltve sem.
A lasszófasz 1-2 mint példa problémás hisz 1 generáció a választó annak is az egyiknek a vége és remasterként kinyomták az új genre ami megdobta az eladásokat. Ellenben nézd meg az Uncharted eladásokat amik között 9 év telt el. UC1 2.8 milla. UC4 15 milla.... Még az UC3 is "csak" az UC4 kevesebb mint harmada.
Tény hogy a játékosszám az elmúlt 20-30 évben megtöbbszöröződött. Ami 2000-ben és elötte luxus szórakozás volt, az mára egy 100+ milliókat megcélzó biznisz.
Rengeteg stat és diagramm van erről a neten mindegyiken jól látható hogy kezdve akár a nes-gba,snes,smd korszakkal az N64,ps1 korszakon át a ps4 korszakig a játékeladások a többszörösét tették ki az egykori eladásoknak.
Ugyanakkor a szomorú valóság az hogy a mobilos F2P szemetek egyre nagyobb és nagyobb teret hódítanak mert agyonverik bevételekben a konzolokat és pc-t emiatt rengeteg fejlesztő inkább céloz oda mert minimal munkával többet kaszálnak a hülyéken mint akár a nagy Sony húzóneveken a fejlesztők, vagy akár a GTA 5.....És erre a szemétre egyre nagyobb az igény hisz pistike boldog lehet hogy a F2P szemete sikerélménnyel táplálja és apuci pénzén veheti kilószámra a cuccokat benne amivel a többi játékos fölé kerekedhet és ő lehet a király.... Mindemellett a singleplayer játékpiac pedig megtorpant ma már évente jó ha 3-4 olyan játék jelenik meg amire azt lehet mondani hogy ez igen, de abból is jó ha EGY olyan ami komolyat tud villantani....
És ezek az F2P-szemetek sem azzal jaszálnak, hogy egyszeri 100 euróba kerülnek, hanem a Botond szerinti trükkökkel, melyekkel csak elodázni lehetett az áremelést.Castle82 írta:A lasszófasz 1-2 mint példa problémás hisz 1 generáció a választó annak is az egyiknek a vége és remasterként kinyomták az új genre ami megdobta az eladásokat. Ellenben nézd meg az Uncharted eladásokat amik között 9 év telt el. UC1 2.8 milla. UC4 15 milla.... Még az UC3 is "csak" az UC4 kevesebb mint harmada.
Tény hogy a játékosszám az elmúlt 20-30 évben megtöbbszöröződött. Ami 2000-ben és elötte luxus szórakozás volt, az mára egy 100+ milliókat megcélzó biznisz.
Rengeteg stat és diagramm van erről a neten mindegyiken jól látható hogy kezdve akár a nes-gba,snes,smd korszakkal az N64,ps1 korszakon át a ps4 korszakig a játékeladások a többszörösét tették ki az egykori eladásoknak.
Ugyanakkor a szomorú valóság az hogy a mobilos F2P szemetek egyre nagyobb és nagyobb teret hódítanak mert agyonverik bevételekben a konzolokat és pc-t emiatt rengeteg fejlesztő inkább céloz oda mert minimal munkával többet kaszálnak a hülyéken mint akár a nagy Sony húzóneveken a fejlesztők, vagy akár a GTA 5.....És erre a szemétre egyre nagyobb az igény hisz pistike boldog lehet hogy a F2P szemete sikerélménnyel táplálja és apuci pénzén veheti kilószámra a cuccokat benne amivel a többi játékos fölé kerekedhet és ő lehet a király.... Mindemellett a singleplayer játékpiac pedig megtorpant ma már évente jó ha 3-4 olyan játék jelenik meg amire azt lehet mondani hogy ez igen, de abból is jó ha EGY olyan ami komolyat tud villantani....
Valójában persze ócskább modell, én is inkább fizetnék egyszer 80 eurót, de pont nem ez a lényeg, hanem hogy csodafegyverként ez túlzás, ha már többé-kevésbé létező valóság is az áremelés is.
Ne keverjük már a szezont a faszommal.Castle82 írta:A lasszófasz 1-2 mint példa problémás hisz 1 generáció a választó annak is az egyiknek a vége és remasterként kinyomták az új genre ami megdobta az eladásokat. Ellenben nézd meg az Uncharted eladásokat amik között 9 év telt el. UC1 2.8 milla. UC4 15 milla.... Még az UC3 is "csak" az UC4 kevesebb mint harmada.
Tény hogy a játékosszám az elmúlt 20-30 évben megtöbbszöröződött. Ami 2000-ben és elötte luxus szórakozás volt, az mára egy 100+ milliókat megcélzó biznisz.
Rengeteg stat és diagramm van erről a neten mindegyiken jól látható hogy kezdve akár a nes-gba,snes,smd korszakkal az N64,ps1 korszakon át a ps4 korszakig a játékeladások a többszörösét tették ki az egykori eladásoknak.
Ugyanakkor a szomorú valóság az hogy a mobilos F2P szemetek egyre nagyobb és nagyobb teret hódítanak mert agyonverik bevételekben a konzolokat és pc-t emiatt rengeteg fejlesztő inkább céloz oda mert minimal munkával többet kaszálnak a hülyéken mint akár a nagy Sony húzóneveken a fejlesztők, vagy akár a GTA 5.....És erre a szemétre egyre nagyobb az igény hisz pistike boldog lehet hogy a F2P szemete sikerélménnyel táplálja és apuci pénzén veheti kilószámra a cuccokat benne amivel a többi játékos fölé kerekedhet és ő lehet a király.... Mindemellett a singleplayer játékpiac pedig megtorpant ma már évente jó ha 3-4 olyan játék jelenik meg amire azt lehet mondani hogy ez igen, de abból is jó ha EGY olyan ami komolyat tud villantani....
A F2P szemeten élő "gémerek" kurvára irrelevánsak a témában. Vagy legalábbis nem jobban potenciális vevők, mint a ma G astrát vásárlók az új vw eladások szempontjából. Ők a heti 1 dollár költéstől boldogak, meg attól, hogy jól megspórolták a dedikált hw árát, telefon meg úgyis kell, és hát milyen olcsón megúszták. Ők ahogy írod is, drogfogyasztók valójában, nekik a helyettesítő termék nem a pc/konzol géming, hanem a fú meg a kokó és a herka.
Zónak a mozis példái sokkal jobbak voltak, mert ott azért könnyebb belelátni a helyettesítő terméket, nem véletlenül mosódik el finoman a határ időnként a játékok is a filmek között, készül játékból film adaptáció és viszont.
Na, de ez egy 15-30 milliós piac az egyes játékok szempontjából, aki 100 milliós eladást produkál játékban az azért, mert ugyanabból ugyanannak a személynek "eladott" ötöt-tízet. Értem, hogy kint van mondjuk ps4ből is 100millió, mégsem megy el azon a platformon sem egyik játékból sem 30nál több, mert egyszerűen nem ilyen sablonos az emberi ízlés, hogy mindenkinek ugyanaz tessen.
Amúgy erre az egészre ugyanaz lesz a megoldás, ami a szőlőben is történt. 30 éve 100 forint volt egy kiló borszőlő, amit el tudtál adni egy borkészítőnek, ha nem akartál te önállóan feldolgozó kapacitást és brandet építeni, és ehhez 1.500 forint volt egy embernek egy napi munkája. Ma ugyanez a napi munkaköltség 15.000 forint, viszont cserébe a szőlő ára ugyanúgy 100 forint kilónként. Mi történt? Le van gépesítve a picsába minden. A metszés és a kötözés még emberekkel megy február-márciusban, de utána géppel történik minden (nyilván 30 éve is volt ami gépesítve volt, csak a manuális-gépesítés arány 90-10ről átfordult 10-90re). Még a szőlő tőkék közötti kapálás is infraérzékelős kapával történik, amit húz maga után a traktor, az infra érzékeli, hogy van ott tőke vagy nincs, és kitolja vagy behúzza a kiegészítő kapa részt, ami bemegy a tőkék közé, hogy ott is meg legyen kapálva. Zöldelés, szüret, permetezés, stb, minden gépesítve van, csak a metszés és a kötözés nincs még, ott még nem elég fejlett a technika.
Ennek az egész fix ár témának itt is ez lesz a vége amúgy, hogy végül AI fogja írni nekünk a nagy játékokat (nyilván kell ehhez még pár év, míg odaér a technológia, a szőlőben se lehetett volna mindent is gépesíteni 30 éve, pedig a szociban is próbálkoztak ezzel, csak hát akkor se volt meg még a technológiai háttér, most meg már megvan), minimális emberi beavatkozással. Meg fogják nézni, hogy mi az amihez feltétlen kell emberi programozó és/vagy designer/író, az marad humán interfészen, a többi meg le lesz gépesítve a picsába.
Most még nem tart ott teljesen, szóval most még az előző fokozat van, az összeolvadgatósdi. Ami szintén meglepő amúgy, mert pl a szőlőben ez sose fordult elő. Ott nem úgy van, hogy 30 éve volt ezerszám 0,5-1 hektáros területtel rendelkező ember a faluban és páran voltunk 10 hektár fölött, ma meg vagyunk tucatnyian akiknek szőlője van, és ebből majdnem én vagyok a legkisebb gazda 30 hektárral. Vagyis de, pont így van.
És amúgy Zó a szőlő sztori is kissé komplexebb annál, hogy 30 év alatt a humán költség 10x annyi lett, a szőlő ár meg egy fillért nem változott, mert közben az orosz/ukrán piac meghalt legalább háromszor, a külföldi borok több export támogatást kapnak az adott országban, mint ami az előállítási költségük meg a profittartalmuk, így kvázi, ha ingyen adod külföldön (legyen nekik a külföld mondjuk Magyarország) akkor is pénzednél vagy, hogy mennyire alakultak át a fogyasztási szokások mondjuk volumen tekintetében, stb, de az egésznek ez egy jó szimbólikus látképe, hogy na ez történt 30 év alatt.
És még lehet bonyolítani, hogy akkor miért nem csinál belőle az ember 6000 forintos palack bort, miért 1-2 ezer forintosat csinál, és akkor meg kellene nézni, hogy mennyi a valós piaca amúgy a 6000 forintosnak, és hogy ahhoz nemhogy 30 hektár szőlő nem kell, de 6 is sok, stb, stb. Szóval kurvasok tényezős, de nagyjából ugyanaz lenne a konklúzió, mint a gémingnél, és a megoldások is hasonlóak és az egész helyzetet jól leírja a 100-1.500 vs 100-15.000 eltolódás, akkor is ha a mögöttes indokok végtelenül komplexek.
De röviden, mindkét esetben dömping van, a kínálat sokszorosan meghaladja a keresletet, és ez leveri az árakat és leveri a profitot. El vagyunk kényeztetve. Persze aztán meg is tud fordulni ez a dolog és akkor jönnek az érdekes dolgok, lásd lakáspiac. Ott is mindenki nagy előszeretettel mondogatja, hogy a pénzbőség miatt szálltak el az árak, mert amúgy a 10 milliás plusz támogatás az nyilván tudja 30-50 millával feljebb tolni egy ingatlan árát, mert a matek már csak ilyen, és nem azt látjuk, hogy 15 éve épült évente 70.000 új lakás, most meg épül 12.000 új lakás, és hát emiatt licit van, ráadásul a felső 10.000 az akkor is felső 10.000 volt és most is az, és hát a 70.000. vevő nem tud velük lépést tartani, szóval szopó. Nyilván a külföldi vevők nem segítettek a helyzeten, de ha 70.000 lakás épülne, akkor jobb lenne a helyzet, és nyilván ahhoz, hogy 70.000 épüljön pont 7x ennyi kőműves, ács, stb kellene, ami nincs, szóval ezt is lehet a végtelenségig elkomplikálni, de a nap végén akkor is a marshall-kereszt mozgatja a szálakat végül.
Gémingben túlkínálat van (szőlőben és borban is), ami leveri az árakat, a gyengék elhullanak, majd ha közelítünk a hiánypiachoz, akkor megéri majd megint. És a mobilgéming nem helyettesítő termék, szóval irreleváns.
A fasznak írok ennyit korán reggel. Ez van, ha az ember tini lánya 10ig alszik már és csendben kell lenni, nem lehet reggel gémelni. Francba, megyek keresek vmi könyvet inkább.
Songs of Counquest: pár órát játszottam csak vele, nagyon tetszik, viszont hiába játszom a Homm1-2-3-al 25 éve nekem kurva nehéz. A mechanikák szerintem jól ki vannak találva (illetve jól vannak kiválasztva abból a szempontból hogy homm3-as vagy 4-es szabályokból nyúlták őket, pl itt sosem lesz vasárnapi várostrom...)
...
A Homm4 azért bukott meg (bár relatív hogy mennyire bukott meg, mert sok embernek az '_A_ Heroes') mert a játékosok hisztije alapján csináltak játékot, és minden olyan problémát* ami felmerült az 1-2-3-ban (akár csak úgy is hogy a játékosok 0.001%-át értintette**) fogták és megújították úgy hogy az eredmény egy jó nagy mosklék legyen. Ja, meg az 1-2-3-at végigtolták egy exponenciális bigger=better szemlélettel (nekem a 3-at hónapokba telt feldolgozni annyira nagy volt), itt meg visszanukolták az egészet ilyen Homm 1.5 szintre. Az is dereng hogy állandóan kifagyott.
Nagyjából a Blizzard is ilyen irányba ment el a WoW-al meg a Diabloval, eleinte a karakterek jelentősen eltértek, utána sorban megkapták egymás skilljeit, végén már a barbár is ranged, a sorcress is melee, mindenki tud teleportálni, mindekinek vannak summonjai, max az egyik kéket lő, a másik zöldet.
*
- lehessen hadsereget rakni minden bányára
- klasszikus vasárnapi várostromok
- mér' nem harcol a hős is
- legyen háromdé
- mozogjanak a semleges szörnyek is
- (fasz tudja már, nekem egy rossz álom az egész)
**
- láncba rakva több hőst elég nagy sereget át lehetett tolni a pályán egy kör alatt
...
A Homm4 azért bukott meg (bár relatív hogy mennyire bukott meg, mert sok embernek az '_A_ Heroes') mert a játékosok hisztije alapján csináltak játékot, és minden olyan problémát* ami felmerült az 1-2-3-ban (akár csak úgy is hogy a játékosok 0.001%-át értintette**) fogták és megújították úgy hogy az eredmény egy jó nagy mosklék legyen. Ja, meg az 1-2-3-at végigtolták egy exponenciális bigger=better szemlélettel (nekem a 3-at hónapokba telt feldolgozni annyira nagy volt), itt meg visszanukolták az egészet ilyen Homm 1.5 szintre. Az is dereng hogy állandóan kifagyott.
Nagyjából a Blizzard is ilyen irányba ment el a WoW-al meg a Diabloval, eleinte a karakterek jelentősen eltértek, utána sorban megkapták egymás skilljeit, végén már a barbár is ranged, a sorcress is melee, mindenki tud teleportálni, mindekinek vannak summonjai, max az egyik kéket lő, a másik zöldet.
*
- lehessen hadsereget rakni minden bányára
- klasszikus vasárnapi várostromok
- mér' nem harcol a hős is
- legyen háromdé
- mozogjanak a semleges szörnyek is
- (fasz tudja már, nekem egy rossz álom az egész)
**
- láncba rakva több hőst elég nagy sereget át lehetett tolni a pályán egy kör alatt
Jo is ezeket a sorokat olvasni Botondtol aki meg a ganepassra is sajnalja a havi 3kt, max a 300at nemZóanagyvarázsló írta:És ezek az F2P-szemetek sem azzal jaszálnak, hogy egyszeri 100 euróba kerülnek, hanem a Botond szerinti trükkökkel, melyekkel csak elodázni lehetett az áremelést.
Valójában persze ócskább modell, én is inkább fizetnék egyszer 80 eurót, de pont nem ez a lényeg, hanem hogy csodafegyverként ez túlzás, ha már többé-kevésbé létező valóság is az áremelés is.
Valójában havi 3k-t fizetek érte, mert gpu kártyát szoktam venni, nem goldot konvertálok, mint a többiek, és a 4200t sajnálom, annyit már nekem nem ér, de a tények ne akadályozzanak meg a fantáziálásban!Micsu írta:Jo is ezeket a sorokat olvasni Botondtol aki meg a ganepassra is sajnalja a havi 3kt, max a 300at nem
Jaja, elozo evadnal jobb szvsz.DanielT írta:Szerintem jó lett a 3. Évada a Love Death Robots - nak, talán 1-2 gyengébb rész volt.
Ugrott a GT7 platina. Aki szeretné kiszedni, most a legendary dealershipben a three legendary cars trophy-hoz 2-t meg is lehet venni. (Jaguar XJ13 12m / Ford MKIV 4.6m)
GG! Azért az ilyen szintű elszántságot meg kell süvegelni!TasManXT írta:Ugrott a GT7 platina. Aki szeretné kiszedni, most a legendary dealershipben a three legendary cars trophy-hoz 2-t meg is lehet venni. (Jaguar XJ13 12m / Ford MKIV 4.6m)
Facebookon a BME piacon most van egy 256GB-os eladó 240 ezerért.Moby írta:Én nyár végére a steam decket várom, nem az alacsony vga árakat. Vicc. 8 hónap alatt szereztem vagy 12 PS5-öt, ebből meg egyet se.
De nem is a 100 milliós extremitás a lényeg, hanem hogy az átlagjátékból is több fogy, ahogy az átlagblockbusterből is, mint régen. Mások az arányok. Az más kérdés, hogy nagyobb a beszálló költség, és könnyen lehet nagyon pofára esni, marha drága az AAA szegmens.Botond írta:Na, de ez egy 15-30 milliós piac az egyes játékok szempontjából, aki 100 milliós eladást produkál játékban az azért, mert ugyanabból ugyanannak a személynek "eladott" ötöt-tízet. Értem, hogy kint van mondjuk ps4ből is 100millió, mégsem megy el azon a platformon sem egyik játékból sem 30nál több, mert egyszerűen nem ilyen sablonos az emberi ízlés, hogy mindenkinek ugyanaz tessen.
Nem véletlen, hogy játékoknál sem egyszerű 300 eurósra felemelni az árat. Nem sokan fizetnék meg. És a szőlőtermeléssel szemben legalább a kulcsgenerálás ingyen van.Botond írta:És még lehet bonyolítani, hogy akkor miért nem csinál belőle az ember 6000 forintos palack bort, miért 1-2 ezer forintosat csinál, és akkor meg kellene nézni, hogy mennyi a valós piaca amúgy a 6000 forintosnak, és hogy ahhoz nemhogy 30 hektár szőlő nem kell, de 6 is sok, stb, stb. Szóval kurvasok tényezős, de nagyjából ugyanaz lenne a konklúzió, mint a gémingnél, és a megoldások is hasonlóak és az egész helyzetet jól leírja a 100-1.500 vs 100-15.000 eltolódás, akkor is ha a mögöttes indokok végtelenül komplexek.
Sony az már csak Sony marad... A PS1 játékok PAL régiósak az új Ps+ szolgáltatásban... Mindenhol. Egy olyan világban ahol mostanra megszűnt létezni az 50 Hz.
Tudják fokozni!DanielT írta:Sony az már csak Sony marad... A PS1 játékok PAL régiósak az új Ps+ szolgáltatásban... Mindenhol. Egy olyan világban ahol mostanra megszűnt létezni az 50 Hz.
Sony confirms PS3 games still won’t support DLC on PS Plus Premium
Eleve az 5 is átvette legalább részben a 4 legjobb újításait.Necro írta:Songs of Counquest: pár órát játszottam csak vele, nagyon tetszik, viszont hiába játszom a Homm1-2-3-al 25 éve nekem kurva nehéz. A mechanikák szerintem jól ki vannak találva (illetve jól vannak kiválasztva abból a szempontból hogy homm3-as vagy 4-es szabályokból nyúlták őket, pl itt sosem lesz vasárnapi várostrom...)
Például:
- spellbook lényeknek
- a hősök nem csak mágiával avatkozhatnak be a csatába (de persze messze nincsenek annyira jelen, mint a 4-ben)
- a Hammers of Fate-ben visszahozták a karavánt
- a Tribes of the Eastben visszahozták a branchinget, de a lények fejlesztésénél
A Songs of Conquestre kíváncsi leszek, jól hangzik.
A 4-ben túl fundamentálisan próbáltak változtatni (még a régi világot is felrobbantották), így a legtöbb új megoldás ígéretessége ellenére a gyakorlatban borzasztóan működött, AI-t meg az új szabályokhoz nem sikerült írni. A balansz meg sosem volt a széria erőssége, de itt a nagy variálások miatt még jobban kilógott. Az, hogy a kampányok során szinte mindig ugyanolyan várak ellen kellett lenni (azaz előhalottak képességei csak korlátozottan voltak használhatók.), szintén idegesítő volt. Azért a sztorira meglepően jó kampányok (The Price of Peace, Half-Dead), a frankó zene és az érdekesebb újítások miatt azért szeretem, hiába lett negyedkész.
phpBB [media]
A turkálás közepette nagyon baba kis gyönygszemre leltem: Tails of Iron. Ha van játék, amivel szemléltetni lehet a learning curve szerepét és fontosságát a játékokban, akkor ez az. Ki is pattant belőle az 1000g. Hardon van benne kakaó rendesen, van rendes sztori, fillérekért megy (argentínában), mi kell még?
Hát csak megkerült az elveszett backlog Kánaán. Kigondoltavolna?!Moby írta:A turkálás közepette nagyon baba kis gyönygszemre leltem: Tails of Iron. Ha van játék, amivel szemléltetni lehet a learning curve szerepét és fontosságát a játékokban, akkor ez az. Ki is pattant belőle az 1000g. Hardon van benne kakaó rendesen, van rendes sztori, fillérekért megy (argentínában), mi kell még?
Lesz ott még meglásd!
Az backlognak számít, aminek a létezéséről sem tudtam 5 nappal ezelőttig? :)Botond írta:Hát csak megkerült az elveszett backlog Kánaán. Kigondoltavolna?!
Lesz ott még meglásd!
Amikről tudsz és ennek ellenére kimaradt, azokra 95%ban az igaz amit ph-n írsz, hogy okkal került az fiókba, szóval valójában amiről nem is tudunk, de kéne maxolni az nagyobb “backlog”, ja. :)Moby írta:Az backlognak számít, aminek a létezéséről sem tudtam 5 nappal ezelőttig? :)
PS5 kontrollerem ezennel elveszítette a harcot a Bloodborne ellen...
Semmi dráma, nem vágtam a tévébe, csak a bal oldali "futós" analóg kar már nem működik rendesen. Ugye van a kicsit előre nyomod akkor séta, ha nagyon akkor meg fut. Namost a nagyon az NAGYON és a MINDJÁRTELTÖRIK nyomással érhető már csak el, rövid időre. :(
Tesztelve nézve 9-10% hiányzik belőle.
Semmi dráma, nem vágtam a tévébe, csak a bal oldali "futós" analóg kar már nem működik rendesen. Ugye van a kicsit előre nyomod akkor séta, ha nagyon akkor meg fut. Namost a nagyon az NAGYON és a MINDJÁRTELTÖRIK nyomással érhető már csak el, rövid időre. :(
Tesztelve nézve 9-10% hiányzik belőle.
Az ugye megvan, hogy a leégett notre dame az AC: unity alapján épül újra, mert az a legrészletesebb infó róla. Na de ha az ubinál van a notre dame pontos makettje akkor mit lehetne még csinálni vele?! Nyilván vr játékot, ahol oltani kell meg menekülni a tűzből!
Vajon WTC-t is modelleztek vmelyik játékhoz?
phpBB [media]
Vajon WTC-t is modelleztek vmelyik játékhoz?
Szétszedtem, megcsináltam. Analóg potméterek le, kis rugón állítottam, grafit felületet és mindent áttöröltem IPA-val és most perfekt.DanielT írta:PS5 kontrollerem ezennel elveszítette a harcot a Bloodborne ellen...
Semmi dráma, nem vágtam a tévébe, csak a bal oldali "futós" analóg kar már nem működik rendesen. Ugye van a kicsit előre nyomod akkor séta, ha nagyon akkor meg fut. Namost a nagyon az NAGYON és a MINDJÁRTELTÖRIK nyomással érhető már csak el, rövid időre. :(
Tesztelve nézve 9-10% hiányzik belőle.
Tokyo vice jó kis sori, bar lehet elfogult vagyok, mert szeretem a japo/yakuza temat.
Napi WTFSony?! rovatunk:
Ha valakinek még nem sikerült elvenni a kedvét az új PS+ előfizukró, egyelőre úgy tűnik hogy akciósan vásárolt PS Plusról a nagyobb előfizukra úgy lehet csak upgrade-elni, hogy a feláron túl ki kell csengetni a korábbi leárazás miatti különbözetet is.
Ha valakinek még nem sikerült elvenni a kedvét az új PS+ előfizukró, egyelőre úgy tűnik hogy akciósan vásárolt PS Plusról a nagyobb előfizukra úgy lehet csak upgrade-elni, hogy a feláron túl ki kell csengetni a korábbi leárazás miatti különbözetet is.
KurvaanyádMS!benőmenő írta:Napi WTFSony?! rovatunk:
Ha valakinek még nem sikerült elvenni a kedvét az új PS+ előfizukró, egyelőre úgy tűnik hogy akciósan vásárolt PS Plusról a nagyobb előfizukra úgy lehet csak upgrade-elni, hogy a feláron túl ki kell csengetni a korábbi leárazás miatti különbözetet is.
Pay has no limits.benőmenő írta:Napi WTFSony?! rovatunk:
Ha valakinek még nem sikerült elvenni a kedvét az új PS+ előfizukró, egyelőre úgy tűnik hogy akciósan vásárolt PS Plusról a nagyobb előfizukra úgy lehet csak upgrade-elni, hogy a feláron túl ki kell csengetni a korábbi leárazás miatti különbözetet is.
For the Payers!neoreg írta:Pay has no limits.
Na elég a szentszoni ekézésből! Jöjjön az amire a keleti bölcsek azt mondják, hogy “minden jó vmire, ha más nem, hát elrettentő példának!”.
phpBB [media]
TCL konfon...
Boven eleg lett volna a pro is nekem arra az 5-7 cimre a gen vegeig, nalam tenyleg ajtokitamaszto a ps5 bar a gowot megveszem 1st day.
De egyébként mi indokolná? Egy éven belül átfordulna a "nem tudunk annyit gyártani, hogy ne fogyna el"-ből "rárohad a kiskerre"?Moby írta:TCL konfon... *Ps5Prő+SeriesXL.jpg*
A Nintendo ha ki is jön a Switch 2-vel, az úgysem lesz erősebb. A Sony még idén is full crossgen módban megy. Az MS-nek mondjuk mindegy hogy hány Xboxos konfigon lehet nyomni a gamepass-t, de most is az övék a "mószt páwörfull konzol evör" marketing szlogen. Fejlesztői részről meg nem hiszem hogy igény lenne arra, hogy állandóan 6-7 konfigra kelljen konzolportot csinálni.
Nyugika, én sem használom semmire. A kölkök veretik rajta a minecraftot. Erre van. Szinte minden az xsx-en pörög, de egyre többször futok bele itt az úgynevezett "backlog" turkálás közben, hogy sajnos sok nem is régi, páréves cím a gányba van hagyva konzolon, szóval egyre többet megy mostanság a szekrénypécé is. Annyira, hogy bár azt mondtam nem ár kérdése, meg nem kell, annyira moslék árakon van már a vga, hogy vettem egy ánusz 3060-at a 2060 helyett netykó 140 forintokért. A nagyjátékok továbbra sem fognak pécén menni, de ilyen menekülőútnak kicsi pénzért pont jó.Micsu írta:Boven eleg lett volna a pro is nekem arra az 5-7 cimre a gen vegeig, nalam tenyleg ajtokitamaszto a ps5 bar a gowot megveszem 1st day.
Mindazonáltal továbbra is a deckre vagyok rácsavarodva teljesen, és jobban várom, mint a ps5pro+newsx+4080-at együttvéve :D
A világon semmi. Szerintem alapja sincs, csak a szokásos hülyítés megy.benőmenő írta:De egyébként mi indokolná? Egy éven belül átfordulna a "nem tudunk annyit gyártani, hogy ne fogyna el"-ből "rárohad a kiskerre"?
A Nintendo ha ki is jön a Switch 2-vel, az úgysem lesz erősebb. A Sony még idén is full crossgen módban megy. Az MS-nek mondjuk mindegy hogy hány Xboxos konfigon lehet nyomni a gamepass-t, de most is az övék a "mószt páwörfull konzol evör" marketing szlogen. Fejlesztői részről meg nem hiszem hogy igény lenne arra, hogy állandóan 6-7 konfigra kelljen konzolportot csinálni.
Top Gun Maverick
Nem tudom kinek tetszik az első kinek nem, nekem ifi korom egyik kedvence volt a maga egyszerű karakterei és sztorija mellett. Félve ültem be a moziba lévén napjainkban divat lett ratyivúdban a régi nagycímeket reboottal vagy egy mesés folytatással konkrétan meggyalázni. Spoilermentesen azt kell mondjam az elmúlt 5-10 évben talán első olyan alkalom volt amikor teljesen elégedetten jöttem ki a moziból mert méltó folytatást és korrekt fanservice-t kaptunk. Már az első 5 percben vigyorogni fog aki szerette az első részt. Ráadásul nincs erőszakosan túltolt feka vonal, nincs rémesen túltolt feminista vonal, nincs agresszíven feleslegesen beerőszakolt buzi vonal és főként nincsen a felröhögős facepalm kategóriáig túltolt epic jelenet beerőszakolás minden épp észt felülírva. A helyén van hellyelközzel minden. Persze klisé sztori és karakterek mégis kicsit komolyabban mint az első részben, és rengeteg olyan vadászrepülős felvétel amihez eredeti felvételeket használtak fel 800 órányi anyagból. Ez a film moziban nézős kurvalátványos pláne hogy nem cgi-al tömik tele az arcod. Persze nyilván belelehet kötni pláne pilótáknak a repülős jelenetek egyes elemeibe dehát nem dokumentumfilmre vettünk jegyet....:) Az egyedüli ami kicsit erősebben azért érezteti hogy azért mégiscsak egy popcorn mozit nézel aminél nem kell gondolkodni és valóságot keresni az a film utolsó 15 perce delazán megbocsájtható a fanservice miatt.
Szerintemjóletttopgunfanokimádnifogják / 10
U.i.: Bár minden régi nagy film rebootjánál vagy folytatásánál ilyen igényességgel és odafigyeléssel tisztelegnének az alapmű elött. Le a kalappal a készítők elött.
Nem tudom kinek tetszik az első kinek nem, nekem ifi korom egyik kedvence volt a maga egyszerű karakterei és sztorija mellett. Félve ültem be a moziba lévén napjainkban divat lett ratyivúdban a régi nagycímeket reboottal vagy egy mesés folytatással konkrétan meggyalázni. Spoilermentesen azt kell mondjam az elmúlt 5-10 évben talán első olyan alkalom volt amikor teljesen elégedetten jöttem ki a moziból mert méltó folytatást és korrekt fanservice-t kaptunk. Már az első 5 percben vigyorogni fog aki szerette az első részt. Ráadásul nincs erőszakosan túltolt feka vonal, nincs rémesen túltolt feminista vonal, nincs agresszíven feleslegesen beerőszakolt buzi vonal és főként nincsen a felröhögős facepalm kategóriáig túltolt epic jelenet beerőszakolás minden épp észt felülírva. A helyén van hellyelközzel minden. Persze klisé sztori és karakterek mégis kicsit komolyabban mint az első részben, és rengeteg olyan vadászrepülős felvétel amihez eredeti felvételeket használtak fel 800 órányi anyagból. Ez a film moziban nézős kurvalátványos pláne hogy nem cgi-al tömik tele az arcod. Persze nyilván belelehet kötni pláne pilótáknak a repülős jelenetek egyes elemeibe dehát nem dokumentumfilmre vettünk jegyet....:) Az egyedüli ami kicsit erősebben azért érezteti hogy azért mégiscsak egy popcorn mozit nézel aminél nem kell gondolkodni és valóságot keresni az a film utolsó 15 perce delazán megbocsájtható a fanservice miatt.
Szerintemjóletttopgunfanokimádnifogják / 10
U.i.: Bár minden régi nagy film rebootjánál vagy folytatásánál ilyen igényességgel és odafigyeléssel tisztelegnének az alapmű elött. Le a kalappal a készítők elött.
Nekem apukám ugye vadászpilóta volt nyugdíj előtt, és gyerekkoromban Pápán a magyar vadászpilóták is csináltak egy hobbifilmet ezzel a módszerrel, hogy a pilóta fogta a kezében a kamerát és úgy vette a dolgot, szóval mindenképpen jó nosztalgia lesz.Castle82 írta:Top Gun Maverick
Nem tudom kinek tetszik az első kinek nem, nekem ifi korom egyik kedvence volt a maga egyszerű karakterei és sztorija mellett. Félve ültem be a moziba lévén napjainkban divat lett ratyivúdban a régi nagycímeket reboottal vagy egy mesés folytatással konkrétan meggyalázni. Spoilermentesen azt kell mondjam az elmúlt 5-10 évben talán első olyan alkalom volt amikor teljesen elégedetten jöttem ki a moziból mert méltó folytatást és korrekt fanservice-t kaptunk. Már az első 5 percben vigyorogni fog aki szerette az első részt. Ráadásul nincs erőszakosan túltolt feka vonal, nincs rémesen túltolt feminista vonal, nincs agresszíven feleslegesen beerőszakolt buzi vonal és főként nincsen a felröhögős facepalm kategóriáig túltolt epic jelenet beerőszakolás minden épp észt felülírva. A helyén van hellyelközzel minden. Persze klisé sztori és karakterek mégis kicsit komolyabban mint az első részben, és rengeteg olyan vadászrepülős felvétel amihez eredeti felvételeket használtak fel 800 órányi anyagból. Ez a film moziban nézős kurvalátványos pláne hogy nem cgi-al tömik tele az arcod. Persze nyilván belelehet kötni pláne pilótáknak a repülős jelenetek egyes elemeibe dehát nem dokumentumfilmre vettünk jegyet....:) Az egyedüli ami kicsit erősebben azért érezteti hogy azért mégiscsak egy popcorn mozit nézel aminél nem kell gondolkodni és valóságot keresni az a film utolsó 15 perce delazán megbocsájtható a fanservice miatt.
Szerintemjóletttopgunfanokimádnifogják / 10
U.i.: Bár minden régi nagy film rebootjánál vagy folytatásánál ilyen igényességgel és odafigyeléssel tisztelegnének az alapmű elött. Le a kalappal a készítők elött.
Apuval megyek megnézni (meg anyu és a gyermekeim is nyilván), majd jövő hétvégén, kíváncsi vagyok ő mit fog ehhez szólni. :)
Mégse kell kifizetni a korábbi engedményt PS+ váltásnál. "Technikai hiba" volt.
Mint az xbox one-s always online? Meg mandatory kinect? Ja, becsúsznak néha hibák, ilyen ez a pop szakma.deep írta:Mégse kell kifizetni a korábbi engedményt PS+ váltásnál. "Technikai hiba" volt.
Tehát 8K@120 FPS! Végre! Alig várom.Moby írta:A világon semmi. Szerintem alapja sincs, csak a szokásos hülyítés megy.
Azt a sima ps5 is tudja, ott van a dobozán! Csak a kurvaMS nem tudja a szaros xboxokkal!DanielT írta:Tehát 8K@120 FPS! Végre! Alig várom.
Szerintem 8k60 a plafon.Botond írta:Azt a sima ps5 is tudja, ott van a dobozán! Csak a kurvaMS nem tudja a szaros xboxokkal!
Hat a deck az nagyon felvan sztarolva foleg a valve userbarat hozzaallas vegett is, elgondolkoztam rajta en is de felesleges lenne.Moby írta:Nyugika, én sem használom semmire. A kölkök veretik rajta a minecraftot. Erre van. Szinte minden az xsx-en pörög, de egyre többször futok bele itt az úgynevezett "backlog" turkálás közben, hogy sajnos sok nem is régi, páréves cím a gányba van hagyva konzolon, szóval egyre többet megy mostanság a szekrénypécé is. Annyira, hogy bár azt mondtam nem ár kérdése, meg nem kell, annyira moslék árakon van már a vga, hogy vettem egy ánusz 3060-at a 2060 helyett netykó 140 forintokért. A nagyjátékok továbbra sem fognak pécén menni, de ilyen menekülőútnak kicsi pénzért pont jó.
Mindazonáltal továbbra is a deckre vagyok rácsavarodva teljesen, és jobban várom, mint a ps5pro+newsx+4080-at együttvéve :D