A PC-s játékoknak leáldozott

A Leáldtopik új otthona
Avatar
eje75

Hozzászólás #61531 2021.05.17. 15:19

DanielT írta:Szerencsére már Jim Sterling is transznemű, szóval minden oké.

És teljesen meg van róla győződve, hogy a YouTube és főleg a Google transz ellenes hadjáratának áldozata, mert leiratkoznak róla amióta coming outolt.

Szóval van még hova fejlődni!
Csak rá kellett nézni.. nem kellett ehhez koming áut....
Avatar
eje75

Hozzászólás #61532 2021.05.17. 15:21

benőmenő írta:Chainbearnek szoktam nézni az F1-es videóit, és ő is furi. Általában tök jó és informatív animációs videókat gyárt, de talán a tavalyi évértékelős videójában volt egy indokolatlan rész ahol a konyhában pucéran magyarázott és talán csak egy asztalon lévő bögre takarta a f@szát. :zavart2:
Nem olyan biztos az, hogy a f@szát takarta... Ki tudja mi van a lába közt... Én is csak a sajátomban vagyok biztos, és már abban is egyre kevésbé...
Avatar
DanielT

Hozzászólás #61533 2021.05.17. 16:11

eje75 írta:Nem olyan biztos az, hogy a f@szát takarta... Ki tudja mi van a lába közt... Én is csak a sajátomban vagyok biztos, és már abban is egyre kevésbé...
Küldj róla egy képet Mobynak, annyira el van kenődve mostanában, hátha ez felszítja a tüzet! :nezze:
Avatar
Botond

Hozzászólás #61534 2021.05.17. 17:33

Micsu írta:Ki?
Valid kérdés. A másik meg, who cares?
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61535 2021.05.17. 17:39

Botond írta:Ez ugrik be nekem erről.
Nekem is ez volt az első gondolatom, de nem mertem még megrendelni a Psxchonauts 2-höz. Pedig éppúgy SZÉTKAPKODTÁK, mint az XSS-et.
Avatar
arty

Hozzászólás #61536 2021.05.17. 18:27

Micsu írta:Sajna nem alap, annak kéne lennie :P
nadeakkor ha valaki megcsinálja, annak jár mégiscsak a respekt :P

DT: mobilon?! :wow1:
kontrollertámogatás van benne?
de ha van is, az ott szerintem f2p lehet, ami grind-grind-grind-48990csakmostcsaknekedalegjobbgyémántpakk :(
Avatar
arty

Hozzászólás #61537 2021.05.17. 18:52

na, már x360on is ingyen van a felhőmentés (eközben ps5ön nincs felhőmentés a kölkömnek, én hiába vagyok plus előfizető...)

ami közös a két rendszerben: egyiken sincs mód a mentések mentésére (pontosabban xboxon van rá hax)
Avatar
arty

Hozzászólás #61538 2021.05.17. 19:02

DanielT írta:Szerencsére már Jim Sterling is transznemű, szóval minden oké.

És teljesen meg van róla győződve, hogy a YouTube és főleg a Google transz ellenes hadjáratának áldozata, mert leiratkoznak róla amióta coming outolt.

Szóval van még hova fejlődni!
szerintem inkább a feliratkozók elmaradása a gondja - a kugli algo EZER százalék, hogy SOHA nem ajánlja a videoit, hogy új feliratkozók találjanak rá... (biztos vagyok benne, hogy a világ ütlegje miatt mára flagelt a csatorna és inkább rejtik, mint ajánlják... yt-nek ugye a reklám/reklámozó a lényeg, azok meg ERRE nem jönnek (sőt, talán reklám sincs JS videok közben, mer' nem monetizált a csat))

hogy coming outolt, hogy ő akkor most nő.... az ő perszónájának kb nem oszt, nem szoroz :D (kivéve azt a 27ezer leiratkozót, ezekszerint, de azoknak egyébként is mindegy :D )
Avatar
Mekee

Hozzászólás #61539 2021.05.17. 19:18

Irjátokmánmeg a psnidteket, felvennélek, a regi angol accom pihentetem, a magyart vettem elő, ezzel könnyebb lesz a élet.
Jaés megjött eye ps-e, nem mondta le az utolso pillanatban :banplz:
Épp tunkola a kontentot a prő ről átfele
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61540 2021.05.17. 19:36

Mekee írta:Irjátokmánmeg a psnidteket, felvennélek, a regi angol accom pihentetem, a magyart vettem elő, ezzel könnyebb lesz a élet.
Jaés megjött eye ps-e, nem mondta le az utolso pillanatban :banplz:
Épp tunkola a kontentot a prő ről átfele
Az enyém ugyanez ékezetmentesen, csak nekem még nem jött meg Eje PS5-je. Persze a 3 a legjobb, az 5 már rókabőr!
Avatar
eje75

Hozzászólás #61541 2021.05.17. 19:48

Mekee írta:Jaés megjött eye ps-e, nem mondta le az utolso pillanatban :banplz:
Jaj, hagyjuk már ezt a nem mondta le témát :unalmas: ..... 30 percet adtam...nem? :banplz: PS5-höz meg: Returnal-t ki ne hagyd, mestermunka! Véletlenül van is egy eladó példányom... :nyes: :nyes: :nyes:
Avatar
arty

Hozzászólás #61542 2021.05.17. 19:52

Mekee írta:Irjátokmánmeg a psnidteket, felvennélek, a regi angol accom pihentetem, a magyart vettem elő, ezzel könnyebb lesz a élet.
Jaés megjött eye ps-e, nem mondta le az utolso pillanatban :banplz:
Épp tunkola a kontentot a prő ről átfele
arty977 -t keressed és bálványozd a trófeáit! :idiota: (IGEN, '97-es vagyok! és? :idiota: )

eje :vigyor:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára arty 2021.05.17. 19:53-kor.
Avatar
eje75

Hozzászólás #61543 2021.05.17. 19:52

Mekee írta:Irjátokmánmeg a psnidteket
eje HUN
Avatar
arty

Hozzászólás #61544 2021.05.17. 19:54

eje75 írta:eje HUN
space-el a közepén? miért nem raktál bele hossz Ű-t és Ő-t is, hogy tuti beszopd a japó kódmágusok balfaszkodását? :mf2: :violent:

---

egyébként beadtam a derekam és énis belevágok a pókemberbe....

Spoiler
spidi4673.jpg

sajnos a gép folyamatosan pörgeti, kellemesen rezeg az egész nappali és a turbinahang is megvan... pedig installálva van... szal nemértem :(
Avatar
Botond

Hozzászólás #61545 2021.05.17. 20:18

arty írta:na, már x360on is ingyen van a felhőmentés (eközben ps5ön nincs felhőmentés a kölkömnek, én hiába vagyok plus előfizető...)

ami közös a két rendszerben: egyiken sincs mód a mentések mentésére (pontosabban xboxon van rá hax)
De csak egy öt-hat éve van ingyen x360ra. :idiota:
Avatar
arty

Hozzászólás #61546 2021.05.17. 21:56

Benő!

2 EUR most a "kormányteszt", ha érdekel! :D
https://www.fanatical.com/en/game/f-1-2019-legends-edition
ráadásul a legends edition, amiben a prost/senna challengek is bennevannak, az egykori ótóikkal!

---

Botond privátban elismerte az "5-6 éve"-s tévedését, bocsánatot kért és kárpótlásul felajánlotta, hogy hagy nyerni a hétvégén forzamultiban! :finom:
Avatar
Greyfox

Hozzászólás #61547 2021.05.17. 22:16

greyfoxPSN
Kegyetlen aktivitással. Talán egyszer végzek a days gone-al :idiota:
Avatar
eje75

Hozzászólás #61548 2021.05.17. 22:52

TasManXT írta:Nagyon motivált voltam végig, de ez a jeges pokol és a kulcs progress után, inkább elköszöntünk.
No, hát ma kegyeltek a Returnal istenei, mert most pörgött le a stáblista... csináltam képernyőképet a statomról, de gondolom az itt senkit nem érdekel :idiota: a lényeg: 38 óra volt eddig és 38 halál (nem vicc)... a hadal kulcsoknál olyan runt nyomtam (tulképpen az uccsó run-om volt, onnan húzásból mentem a végéig), hogy soha semmilyen játékban nem voltam ott még ennyire... már az első kulcsnál tudtam, hogy megjöttem, mert a legnehezebb szobát választottam, és sérülés nélkül meglett: abban a percben éreztem, hogy ez AZ a run... amikor átmentem a vizes pályára már annyira fent volt minden statom, hogy konkrétan a végéig meneteltem, mondjuk aki tervezi, hogy hozzápiszkál, annak azt javaslom, hogy a hollow seeker portal beam kiejge nélkül a kulcsokért ne is induljon.. a vége az érdekes volt, utána kell néznem, mert azt hittem a vizes pálya boss után jön a FŐ boss....volt meglepi, amikor a stáblista jött utána :banplz: ... geci jó érzés végig menni, többször azt hittem nem tudok felnőni a játékhoz, jó érzés, hogy sikerült :vigyor2:
Avatar
Botond

Hozzászólás #61549 2021.05.17. 23:27

arty írta:Botond privátban elismerte az "5-6 éve"-s tévedését, bocsánatot kért és kárpótlásul felajánlotta, hogy hagy nyerni a hétvégén forzamultiban! :finom:
Igen, meg voltam erről győződve, de valóban xsx-el jött a feature, hogy könnyebb legyen x360ról xsx-re váltani.
Avatar
deep

Hozzászólás #61550 2021.05.17. 23:52

eje75 írta:No, hát ma kegyeltek a Returnal istenei, mert most pörgött le a stáblista...
Szép munka..Én már kb. halhatatlan vagyok bármelyik runommal, 60 óra körül járok. Ma rájöttem, hogy a többi fegyver is tud jó lenni, csak használattal unlockolni kell a képességeiket :D
Avatar
DanielT

Hozzászólás #61551 2021.05.18. 07:28

deep írta:Szép munka..Én már kb. halhatatlan vagyok bármelyik runommal, 60 óra körül járok. Ma rájöttem, hogy a többi fegyver is tud jó lenni, csak használattal unlockolni kell a képességeiket :D
Ha ehhez 40+ óra kellett, akkor ez a rész is el van cseszve.
Avatar
deep

Hozzászólás #61552 2021.05.18. 07:37

DanielT írta:Ha ehhez 40+ óra kellett, akkor ez a rész is el van cseszve.
Ja nem, csak hülye voltam. Annyira rácsavarodtam az egyik fegyverre, hogy teljesen ignoráltam a többit.
Avatar
eje75

Hozzászólás #61553 2021.05.18. 08:17

DanielT írta:Ha ehhez 40+ óra kellett, akkor ez a rész is el van cseszve.
Annyiban azért árnyalnám a képet, hogy szerintem deep nem most jött rá, hogy a többi fegyver is lehet jó, hanem egyszerűen nem mert KOCKÁZTATNI harc közben más fegyóval.... ez nem az a játék, ahol tét nélkül nekiállsz kisérletezgetni, mert lehet, hogy a következő szobában egy lockdown vár... Én minimum 5 run után gondoltam azt, hogy a faszért vettem fel azt a qwa akármit, azt volt az oka, hogy kinyúltam.... ha pisztoly után felvettem a shotit, az biztos, hogy 5 szoba után is visszamentem a alap fegyóért, mert a játék stílusomhoz a shoti nem passzolt... az utolsó run-ban két új fegyót is dobott, hogy nem mertem felvenni, mert féltem a következő szobában amiatt bukom el...
Avatar
Necro

Hozzászólás #61554 2021.05.18. 12:01

Botond írta:Lepörgött az Age of empires 1 definitive edition. Még day1 ültem neki, aztán mindig haladgattam egy kicsit, de azért még a kampányok bőven fele hátra volt, amikor a héten nekiültem, hogy akkor fejezzük ezt be.
Életemben összesen három játékot vártam remegve anno gyerekkoromban, a Gothic1et, a Heroes of might and magic2-t és az AOE1-et. Mai napig emlékszem amikor az 576ban láttam a bemutatót, akkor nem hittem el, hogy ezt meg lehet csinálni, első nap rohantam a dobozért, és nem is okozott csalódást a játék.
Az AOE1-et láttam egy PC-s játékteremben 97 végé körül mozgásban, és bár az újságokból ismertem (a nyári előzetesekből) de a teszek akkor még nem voltak kint, és az egy volt a játéktól beszarós pillanatokból (Turrican 2 (C64), Dune, Homm1, Motorhead). Játszottunk akkor már a Red Alert-el, de azt a sebességet/egységszámot abban a minőségben fel sem tudtam dolgozni. Kicsit később választanom kellett hogy a Starcraftot vagy azt iratom ki (és csak egy iratásra volt pénzem) és az az SC lett.
Avatar
Botond

Hozzászólás #61555 2021.05.18. 12:21

Necro írta:Az AOE1-et láttam egy PC-s játékteremben 97 végé körül mozgásban, és bár az újságokból ismertem (a nyári előzetesekből) de a teszek akkor még nem voltak kint, és az egy volt a játéktól beszarós pillanatokból (Turrican 2 (C64), Dune, Homm1, Motorhead). Játszottunk akkor már a Red Alert-el, de azt a sebességet/egységszámot abban a minőségben fel sem tudtam dolgozni. Kicsit később választanom kellett hogy a Starcraftot vagy azt iratom ki (és csak egy iratásra volt pénzem) és az az SC lett.
:eljen: Pont így. Megdöbbentő volt sok szempontból, jó értelemben.
Avatar
Botond

Hozzászólás #61556 2021.05.18. 13:07

Deviszont. Van ugye a forza horizon széria, amiből az elsőt kimaxoltam, a másodikat szoktam pörgetni, kicsi lányom a negyediket, szóval a páros számúak fent voltak az xsx-en, de kicsi fiam meg a hármat szereti, és őt is száműzni akartam a pc-ről, szóval felraktam azt is az xsx-re, amin így már három forza horizon van. Ezt a 3. részt el is indítottam, hogy átszinkronizálja a mentést oda, és hát egy pillanatra elbizonytalanodtam, hogy nem a c64es outrunt raktam e mégis fel. Ez hogy a picsába néz már ki?! Pc-n egy az egyben az a szint, mint a 4, xboxon meg az 1-2 is olyan szinten röhögi körbe látványban, hogy nem igaz. :pardon1:
Gyász!
Avatar
DanielT

Hozzászólás #61557 2021.05.18. 13:19

Májkroszoft Teams

Online lakógyűlés volt, kaptam linket, telón appal vendégként becsatlakoztam.

Csetbe kellett írni kinek mi a kérdése stb. Hát én nem tudtam írni, mert:

Kép

A RENDSZERGAZDA LETILTOTTA AZ OLYAN TARTOMÁNYT! MILYET? MELYIK RENDSZERGAZDA? ÉN? A közös képviselő nő, aki nyilván semmit nem tiltott le és fingja nincs róla.

Ennyit nem tud megcsinálni a Microsoft. Ezt az alapot! Be lehet csatlakozni, de nem lehet írni a csetbe! Más tudott, én nem. Mondjuk Chrome az van a telón, Edge meg nincs.

Mondtam már, hogy ennél a cégnél szánalmasabb szemétgyár nem létezik? Ezekhez képest amit a Bioware a világra fosik, mind mestermű.
Avatar
Botond

Hozzászólás #61558 2021.05.18. 13:59

DanielT írta:Májkroszoft Teams

Online lakógyűlés volt, kaptam linket, telón appal vendégként becsatlakoztam.

Csetbe kellett írni kinek mi a kérdése stb. Hát én nem tudtam írni, mert:

Kép

A RENDSZERGAZDA LETILTOTTA AZ OLYAN TARTOMÁNYT! MILYET? MELYIK RENDSZERGAZDA? ÉN? A közös képviselő nő, aki nyilván semmit nem tiltott le és fingja nincs róla.

Ennyit nem tud megcsinálni a Microsoft. Ezt az alapot! Be lehet csatlakozni, de nem lehet írni a csetbe! Más tudott, én nem. Mondjuk Chrome az van a telón, Edge meg nincs.

Mondtam már, hogy ennél a cégnél szánalmasabb szemétgyár nem létezik? Ezekhez képest amit a Bioware a világra fosik, mind mestermű.
Na csak hogy én is mondjak jót. Pénteken migrálták a céges lenovót. Na azóta nincs hang a teamsen. Engem hallanak, én őket nem. Még nem jöttem rá a megfejtésre. Telefonon csatlakozok, addolom az eszközt, a gépen van kép és vetítek, de hallani őket meg beszélni a telefonról. Óriási!
De le fogom küzdeni a gondot, amikor lesz két szabad percem, csak most nagyon megy a dara, este meg már nem érdekel, lecsapom a laptopot és csá.
/szerk: és eddig nem volt chrome a gépen, de a migráció során az új imidzs került fel, amiben ott van kötelezően…
Avatar
arty

Hozzászólás #61559 2021.05.18. 14:20

Botond írta:Deviszont. Van ugye a forza horizon széria, amiből az elsőt kimaxoltam, a másodikat szoktam pörgetni, kicsi lányom a negyediket, szóval a páros számúak fent voltak az xsx-en, de kicsi fiam meg a hármat szereti, és őt is száműzni akartam a pc-ről, szóval felraktam azt is az xsx-re, amin így már három forza horizon van. Ezt a 3. részt el is indítottam, hogy átszinkronizálja a mentést oda, és hát egy pillanatra elbizonytalanodtam, hogy nem a c64es outrunt raktam e mégis fel. Ez hogy a picsába néz már ki?! Pc-n egy az egyben az a szint, mint a 4, xboxon meg az 1-2 is olyan szinten röhögi körbe látványban, hogy nem igaz. :pardon1:
Gyász!
Valószínűleg ausztrália ilyen g*cironda igazából :D De legalább 4k30 - ez se vigasztal?! ;)
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61560 2021.05.18. 14:37

Necro írta:Az AOE1-et láttam egy PC-s játékteremben 97 végé körül mozgásban, és bár az újságokból ismertem (a nyári előzetesekből) de a teszek akkor még nem voltak kint, és az egy volt a játéktól beszarós pillanatokból (Turrican 2 (C64), Dune, Homm1, Motorhead). Játszottunk akkor már a Red Alert-el, de azt a sebességet/egységszámot abban a minőségben fel sem tudtam dolgozni. Kicsit később választanom kellett hogy a Starcraftot vagy azt iratom ki (és csak egy iratásra volt pénzem) és az az SC lett.
Nekem nagyjából vagy pontosan egyszerre lett meg az AoE1 és az SC1, és bár mindkettőt bírtam, az utóbbira csavarodtam rá. Az AoE2 jobban elkapott, és az sokat ment LAN-on az SC mellett. A nagy RTS-pillanatokat nálam a WC2, a Red Alert ellopta előtte, illetve egy időben az SC1 (bár az AoE kicsit előbb jött ki). Valahogy ezek mellett a KKND és Total Annihilation sem tudott elkapni. Később az AoM a WC3-mal szemben maradt alul. (A Total Warokat, mint nem klasszikus bázisépítősöket nem nézve.)

A nagy egységszámot kissé furcsállom, mert az AoE1-ben gyárilag 50-es populációlimit volt, a Red Alertben meg csak Mammoth tankból összejött gyakran annyi a gyaluláshoz.
Avatar
Necro

Hozzászólás #61561 2021.05.18. 15:39

Zóanagyvarázsló írta:A nagy egységszámot kissé furcsállom, mert az AoE1-ben gyárilag 50-es populációlimit volt, a Red Alertben meg csak Mammoth tankból összejött gyakran annyi a gyaluláshoz.
Ez nyilván igaz, viszont az a fluiditás amivel a kijelölt egységek ledaráltak mindent ami a képernyőn van (annyi idő alatt amig a Mamooth Tank fordul 90 fokot) addig nem létező szint volt (nyilván az én világomban).
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61562 2021.05.18. 15:46

Necro írta:Ez nyilván igaz, viszont az a fluiditás amivel a kijelölt egységek ledaráltak mindent ami a képernyőn van (annyi idő alatt amig a Mamooth Tank fordul 90 fokot) addig nem létező szint volt (nyilván az én világomban).
Persze, eléggé ott volt. De azt azért érdemes hozzátenni, hogy a Mammoth egy direkt lassú, de mindentgyakó imba dög volt, gránátosok vagy medium tankok tömege tudott gyors tömegjelenetet csinálni. Akár a C&C-ben is - főleg a gránátosok, ott a tankok mintha lassabbak lettek volna, a Mammoth különösen.
Avatar
Botond

Hozzászólás #61563 2021.05.18. 16:02

Zóanagyvarázsló írta:Persze, eléggé ott volt. De azt azért érdemes hozzátenni, hogy a Mammoth egy direkt lassú, de mindentgyakó imba dög volt, gránátosok vagy medium tankok tömege tudott gyors tömegjelenetet csinálni. Akár a C&C-ben is - főleg a gránátosok, ott a tankok mintha lassabbak lettek volna, a Mammoth különösen.
C&C meg RA pixelartos cucc volt az aoe1hez képest (nyilván nem egy évjárat, szóval ezt nem vetem a szemükre, de azért lássuk ezt objektíven). Az méretű és kidolgozottságú karakterek egyszerűen annyira kilógtak minden sztenderdből, hogy az aoe2ig a közelébe se jött semmi.
És a mikromenedzsment is más léptéket képviselt azzal, hogy kaját tudtál úgy is szerezni, hogy vadászik az embered, bogyót szed, halászik (kimegy a partra is lándzsát döfköd a vízbe), vagy a farmon dolgozik, és akkor ez csak az emberek, mellette még volt halászcsónak is. És akkor ez még egy csak 1 nyersanyag a négyből.
SC1nek a sztorija grandiózusabban került előadásra, mint a nyers történelem, mert ez az AOE1 féle narrátor felolvassa neked az ötödikes történelem könyv 23. oldalát, és a harmadik tabon ott az apróbetűs rész is, ami nem volt a témazáróban azért nem a csúcsa a sztorimesélésnek, de akit minimálisan is érdekelt a valós történelem annak szerintem ez is plusz volt/lehetett egy SC1 féle kitalált sztorihoz képest.
Meg hát az egységek változatossága. A két féle harci elefánt, az upgradelhetőség több szinten át, az egyes nemzetek spéci képességei. Nem is emlékszem már melyik nemzet volt a favoritom, de egyiknek +3 volt a torony lőtávja, több mint a katapulté, és ez kombinálva vmi szigetes pályával és legyőzhetetlen voltam. Egy idő után az ismerősök ki se álltak ellenem, csak nagyobb vízfelület nélküli pályán multizni.
SC1et is day1 vettem dobozosban, mint az aoe1et, de nekem sok dolog miatt az aoe1 toronymagasan többet adott.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61564 2021.05.18. 16:35

Botond írta:C&C meg RA pixelartos cucc volt az aoe1hez képest (nyilván nem egy évjárat, szóval ezt nem vetem a szemükre, de azért lássuk ezt objektíven). Az méretű és kidolgozottságú karakterek egyszerűen annyira kilógtak minden sztenderdből, hogy az aoe2ig a közelébe se jött semmi.
És a mikromenedzsment is más léptéket képviselt azzal, hogy kaját tudtál úgy is szerezni, hogy vadászik az embered, bogyót szed, halászik (kimegy a partra is lándzsát döfköd a vízbe), vagy a farmon dolgozik, és akkor ez csak az emberek, mellette még volt halászcsónak is. És akkor ez még egy csak 1 nyersanyag a négyből.
SC1nek a sztorija grandiózusabban került előadásra, mint a nyers történelem, mert ez az AOE1 féle narrátor felolvassa neked az ötödikes történelem könyv 23. oldalát, és a harmadik tabon ott az apróbetűs rész is, ami nem volt a témazáróban azért nem a csúcsa a sztorimesélésnek, de akit minimálisan is érdekelt a valós történelem annak szerintem ez is plusz volt/lehetett egy SC1 féle kitalált sztorihoz képest.
Meg hát az egységek változatossága. A két féle harci elefánt, az upgradelhetőség több szinten át, az egyes nemzetek spéci képességei. Nem is emlékszem már melyik nemzet volt a favoritom, de egyiknek +3 volt a torony lőtávja, több mint a katapulté, és ez kombinálva vmi szigetes pályával és legyőzhetetlen voltam. Egy idő után az ismerősök ki se álltak ellenem, csak nagyobb vízfelület nélküli pályán multizni.
SC1et is day1 vettem dobozosban, mint az aoe1et, de nekem sok dolog miatt az aoe1 toronymagasan többet adott.
Azt nem is vitatom, hogy látványban és az említett "mikromenedzsmentben" következő generációs volt, de emiatt engem zavart a mütyürérzés 14"-on. A WC2 jól kivehető rajzfilmes vizuális poénjai akkor is jobban megfogtak, ha az árnyék abban tényleg vicc volt. (Illetve ha a kampányhoz nem is, de az egységhangokhoz volt szórakoztató magyar szinkronos verziónk. Lehet, hogy haver haverjai csinálták, ahhoz képest elég jó volt, de a net bugyraiban sosem találtam.)

Ettől még az AoE1 nagyon fasza volt, csak az Blizzard-fanboi voltam, és a WC2 üthetetlen volt. Illetve még az SC1-et is úgy vettem a kezembe, hogy az 576-rivjú ellenére is fenntartásokkal kezeltem, miért nem WC, csak aztán odabaszott. Az AoE1-ben szerintem a történelmi megközelítés nem rossz, de izgalmas vagy emlékezetes annak idején sem volt (mondjuk akkor angolul sem tudtam), és most a DE-ben sem az. Eközben a Blizzard és a Westwood ugye nem akármilyen átvezetőkkel rukkolt elő, még ha az élőszereplősek között nyilván van trash szintű is, de működtek. (Más műfajokról, pl. Wing Commander, nem is beszélve.) Az AoE2 ha átvezetőkbe nem is vágott bele, de a sztorizgatást sokkal jobban csinálta, és az, hogy a középkor akkor sokkal jobban érdekelt, illetve 200-as lett az egységlimit (ez alapból is fontos, de ugye túlnyomóérszt multiztunk vele), a továbbfejlesztett játékmenettel együtt már meghozta a rajongásomat. Ahogy nyilván az is, hogy addigra már megvolt párszor a WC2 és a Dungeon Keeper (GotY 1997), végigment egyszer az alap SC1, így jutott neki jobban idő (bár ott volt a DK2, és nyilván pörgött a HoMM3, de ez még másabb).

A Shogun: Total War majd egy évvel később jött, és egy darabig sajnos nem futott nálam. Az szinte lefokozott minden hagyományos RTS-t a WC3-ig és a DoW-ig, főleg történelmi témában vált etalonná a "realisztikusabb" megközelítése (és a Medieval: Total Warnak). Sci-fi vonalon a Haegemonia* volt az, amitől kinyílt a csipám, és hiába volt az SC1 a kedvencem, szerettem volna, ha a Blizzard egy űrstratégiát csinál SC2-ként. De ehhez a fárasztó "APM-es" alap is hozzájárult, multiban kedvelvevő tudott lenni.

*Kimaradt az IG és a Homeworld is, így revelatív élmény tudott lenni "a más", hibáival és fapadosabb megoldásival együtt is. Viszont a látvány és a zene odabaszott, a gyári magyar szinkron szintén nagy élmény volt.
Avatar
Necro

Hozzászólás #61565 2021.05.18. 17:21

Zóanagyvarázsló írta:Persze, eléggé ott volt. De azt azért érdemes hozzátenni, hogy a Mammoth egy direkt lassú, de mindentgyakó imba dög volt, gránátosok vagy medium tankok tömege tudott gyors tömegjelenetet csinálni. Akár a C&C-ben is - főleg a gránátosok, ott a tankok mintha lassabbak lettek volna, a Mammoth különösen.
Egy kb 10 másodperces benyomásról beszélek, 13 éves voltam, és szerintem épp egy iskolai hulladékgyűjtésen összeharácsolt aprót (megtaláltuk az rést az iskolai hulladékgyűjtés rendszerén: volt az iskolától 150 méterre a MÉH telep, ahol igazi pénzt fizettek) készültünk elverni :D
Avatar
Micsu

Hozzászólás #61566 2021.05.18. 17:27

Botond írta:C&C meg RA pixelartos cucc volt az aoe1hez képest (nyilván nem egy évjárat, szóval ezt nem vetem a szemükre, de azért lássuk ezt objektíven). Az méretű és kidolgozottságú karakterek egyszerűen annyira kilógtak minden sztenderdből, hogy az aoe2ig a közelébe se jött semmi.
És a mikromenedzsment is más léptéket képviselt azzal, hogy kaját tudtál úgy is szerezni, hogy vadászik az embered, bogyót szed, halászik (kimegy a partra is lándzsát döfköd a vízbe), vagy a farmon dolgozik, és akkor ez csak az emberek, mellette még volt halászcsónak is. És akkor ez még egy csak 1 nyersanyag a négyből.
SC1nek a sztorija grandiózusabban került előadásra, mint a nyers történelem, mert ez az AOE1 féle narrátor felolvassa neked az ötödikes történelem könyv 23. oldalát, és a harmadik tabon ott az apróbetűs rész is, ami nem volt a témazáróban azért nem a csúcsa a sztorimesélésnek, de akit minimálisan is érdekelt a valós történelem annak szerintem ez is plusz volt/lehetett egy SC1 féle kitalált sztorihoz képest.
Meg hát az egységek változatossága. A két féle harci elefánt, az upgradelhetőség több szinten át, az egyes nemzetek spéci képességei. Nem is emlékszem már melyik nemzet volt a favoritom, de egyiknek +3 volt a torony lőtávja, több mint a katapulté, és ez kombinálva vmi szigetes pályával és legyőzhetetlen voltam. Egy idő után az ismerősök ki se álltak ellenem, csak nagyobb vízfelület nélküli pályán multizni.
SC1et is day1 vettem dobozosban, mint az aoe1et, de nekem sok dolog miatt az aoe1 toronymagasan többet adott.
En is szerettem az aoet, foleg azok miatt az igenyes dolgok miatt amiket leirtal de mikor ez a mezesmazas dololg “elmult” es a core gameplay maradt akkor ott volt az sc ami engem nem engedett el. Az aoet vegig se jatszottam mert egy ido utan nem motivalt.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61567 2021.05.18. 19:18

Zóanagyvarázsló írta:Dungeon Keeper (GotY 1997)
Mondom ezt úgy, hogy többek között az alábbi játékok jelentek meg abban az évben még:

Age of Empires (PC)
Blade Runner (PC)
Blood (PC) - tudom, sokak szerint itt Duke Nukem 3D-koppintás, de számomra minden idők egyik legjobb és legjátszottabb FPS-e, ÜBER, Rage 2-t idéző élmény volt
Carmageddon (PC)
Castlevania: Symphony of the Night (PS1)
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (PS1)
Diablo (PC) - talán valahol megjelent 1996. december 31-én is, de 1997-es játékként szokás kezelni
Dungeon Keeper (PC)
Fallout (PC)
FIFA: Road to World Cup 98 (PC) - tudom, sportjáték, de nagy szintlépés volt akkor, több száz órám van benne, multiztunk is
GoldenEye 007 (N64) - persze itt megosztó, mint a Halo
Grand Theft Auto (PC/PS1) - nemcsak egy csodálatos barátság kezdete, de LAN-on is jó móka volt
Gran Turismo (PS1)
Final Fantasy VII (PS1)
Final Fantasy Tactics (PS1) - 1997-ben csak Japánban
Imperialism (PC)
Incubation: Time Is Running Out (PC) - királyság, már-már Alien: The squad-based TBS
Little Big Adventure 2 (PC)
Mario Kart 64 (N64)
MDK (PC/PS1)
Myth: The Fallen Lords (PC) - ez mekkora állat nem hagyományos RTS volt, rajzfilmes átvezetők meg minden, és: BUNGIE-MINŐSÉG!
Panzer General II (PC)
Quake II (PC) - az első boss után abbahagytam, de annyira fontos megjelenés volt, hogy nem kérdés az említése
Star Fox 64 (N64)
Tekken 3 (Arcade)
The Curse of Monkey Island (PC)
The Last Express (PC)
Theme Hospital (PC) - imádtam fejeket kilyukasztani, orvosira kellett volna mennem
Tomb Raider II (PC/PS1) - az év egyik legnagyobb megjelenése volt, engem a demópálya lenyűgözött, de többet sose ment
Worms 2 (PC)
X-COM: Apocalypse (PC)

Néhány ilyen "szart" csak külön említek:

Balls of Steel (PC) - kedvenc flipperjátékom volt a Pinball Illusions mellett
Broken Sword II: The Smoking Mirror (PC/PS1) - nincs az első rész szintjén, de egy klasszikus kalandjáték-széria kellemes darabja
Claw (PC) - a Monolith másodikként megjelent játéka, kultklasszikus 2D platformer, elvileg semmi extra (macskalózzal, rajzfilmes átvezetőkkel), de nagy FUN, kivéve amikor átmegy olyan csatakosra szopatásba, hogy sérthetetlenséges cheattel is eménytelennek tűnik
Close Combat: A Bridge Too Far (PC)
Constructor (PC)
Dark Earth (PC) - nagyon érdekes játéknak tűnt, de mindig csak csorgattam rá a nyálam, XP-n meg már nem tudtam működésre bírni
Dark Reign: The Future of War (PC) - 11 nappal a Total Annihilation előtt jelent meg, addig ez volt kinevezve A Red Alert-verő RTS-nek
Diddy Kong Racing (N64)
Final Liberation: Warhammer Epic 40,000 (PC)
Grandia (Saturn) - felszopott japó RPG, ekkor még csak Japánban, nem ismerem
Hexen II (PC) - nagyon jó volt, jobban szerettem, mint a Quake 1-2-t, de végigjátszás nélkül durván elakadtam, és azért nem Tier 1
Imperium Galactica (PC) - ahogy írtam, nekem kimaradt, de az egyik legismertebb magyar IP volt amaga idejében
Interstate '76 (PC)
Klonoa: Door to Phantomile (PS1) - jópofa, aranyos, de azért nem ájultam el tőle
Lands of Lore: Guardians of Destiny (PC)
Lords of Magic (PC) - real-time HoMM
The Lost Vikings 2 (PC/PS1/Saturn/SNES) - a gyengébb rivjúk miatt tettem ide, mivel én csak a 10/10-es első résszel játszottam, meg is kéne már venni a Blizzardtól, ha idén újra kiadták
Mortal Kombat 4 (Arcade) - PC-n végigment, nem kedvenc, de csak Mortal Kombat
Mega Man X4 (PS1/Saturn) - nem ismerem, csak a fasza Mega Man 1-2-t, de nagyon felszopták ezt is annak idején
Need for Speed II (PC/PS1) - az SE se jött át annyira, de azért marha nagy név volt
Nuclear Strike (PC/PS1) - csak ezzel játszottam a szériából, jól nézett ki, jó volt vele zúzni
Oddworld: Abe's Oddysee (PC/PS1) - én bírtam, talán inkább az első listába való, de mivel mindig félretettem, a személyes kötődésem is gyengébb maradt
Outlaws (PC) - sajnos nekem kimaradt
Pacific General (PC) - ahogy a Fanatasy Generalon kívül a többi, ez sem tett hozzá sokat a PG1-hez, eleve a PG2 előtt jelent meg, de mégiscsak elhozta a csendes-óceáni hadszínteret, sok-sok új (japó) egységgel és kiterjedtebb flottával (amit éppen a PG2-ben rommá butítottak)
PaRappa the Rapper (PS1) - sose érdekelt, de állítólag GIGAexkluzív, és Martin 99%-ot adott rá az 576-ban
Postal (PC) - a hírhedtsége miatt vétek nem említeni, a minősége viszont nem biztos, hogy indokolja
Redneck Rampage (PC) - élveztem redneck lenni, csak az utolsó boss bebugzott, és nem lehetett legyőzni (utólag a YouTube is azt mondja, hogy jól csináltam)
Riven (PC) - aki nem vágná, a világbaszó sikerű Myst második része, én sosem játszottam egyiket sem
Shadow Warrior (PC) - hiába 3D Realms, szinte az összes D3D-klón közül ez ment a legkevesebbet
Sid Meier's Gettysburg! (PC)
Star Wars: X-Wing vs. TIE Fighter (PC) - nekem kimaradt plusz multis, ezért hiába nagy név, csak ide fért be
Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II - nekem kimaradt, nem tudom emgítélni, de pofátlanság lenne nem említeni
Steel Panthers III: Brigade Command 1939–1999 (PC) - stratégiabuziként muszáj felhoznom az év nagy nevű vérhardkór, időben óriási léptékű darabját, ha mi akkor fel sem fogtuk, hogy mit kell benne csinálni)
Turok: Dinosaur Hunter (N64/PC)
Wing Commander: Prophecy (PC)
Zork: Grand Inquisitor (PC) - kalandjátékos berkekben az év egyik sztárjának számított akkor is és azóta is, nekem csak CoVboy rivjúja van meg, az alapján nagyon vágytam rá

Kiegészítők is jelentek meg:

Blood: Cryptic Passage (PC) - Sunstorm-féle addon, nem játszottam vele
Blood: Plasma Pak (PC) - a Monolith saját új kampányepizódját tartalmazza, emellett sok finomhangolást, új alternatív tüzelési módokkal, fasza multis pályákkal; a hetedik óra után hazaérve ültem le elé, és estig átszaladtam az új pályákon, aztán LAN-on persze sokat ment
Civilization II: Fantastic Worlds (PC)
Command & Conquer: Red Alert: Counterstrike (PC)
Command & Conquer: Red Alert: The Aftermath (PC) - csak ez a második kiegészítő ment nálam, tetszettek a küldetések és az új egységeket, de hiányzott az igazi kampány
Diablo: Hellfire (PC) - a Blizzard akarata ellenére gyártatta le a Sierra egy külsős céggel, mostohagyarmek
Duke Nukem 3D: Duke It Out In D.C. (PC) - külsős hivatalos kieg, talán nem a csúcs, én jól szórakoztam vele
Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons (PC)
Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty (PC) - nem az NWC fejlesztette, hanem a Cyberlore, ezért végül is egy lore-ból kilógó, vegyesebb megítélésű darab
Incubation: The Wilderness Missions (PC)

Ebből is látszik, hogy a 2021-es kínálathoz képest milyen siralmas volt annak idején a helyzet! :banplz:
Avatar
Micsu

Hozzászólás #61568 2021.05.18. 19:34

Regen minden jobb volt bizonyito poszt approved. :nyes:
Meg elolvasni is jo volt nemhogy megelni :P
Avatar
Moby

Hozzászólás #61569 2021.05.18. 19:42

Zóanagyvarázsló írta:Mondom ezt úgy, hogy többek között az alábbi játékok jelentek meg abban az évben még:
Star Fox 64 (N64)
Itt vált komolytalanná ez a lista. Ez akkoriban egy aligjáték hülye techdemó volt kb 1 óra játékkal. Egy vicc volt, csak fel lett kapva, és ezért örökös tagja minden listának. Arról nem beszélve, hogy olyan ritka volt itthon az n64, hogy a világ végére kellett elmenni megnézni ezeket. Ez egy más világ volt. Fillérekből készültek a játékok tizenhúsz ember által.
De ha már tizenpár emberes játék. Július 29. Cyberpunk hangulatban hülyére szopatja az igenszar cp2077-et. 11 ember csinázta, valószínű annyi pénzből, amit a lengyel nyomorultak naponta basztak el a semmire. Gamepassban ingyen.
phpBB [media]
Avatar
Micsu

Hozzászólás #61570 2021.05.18. 19:56

Moby írta:Itt vált komolytalanná ez a lista. Ez akkoriban egy aligjáték hülye techdemó volt kb 1 óra játékkal. Egy vicc volt, csak fel lett kapva, és ezért örökös tagja minden listának. Arról nem beszélve, hogy olyan ritka volt itthon az n64, hogy a világ végére kellett elmenni megnézni ezeket. Ez egy más világ volt. Fillérekből készültek a játékok tizenhúsz ember által.
De ha már tizenpár emberes játék. Július 29. Cyberpunk hangulatban hülyére szopatja az igenszar cp2077-et. 11 ember csinázta, valószínű annyi pénzből, amit a lengyel nyomorultak naponta basztak el a semmire. Gamepassban ingyen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vqS3whDVa04[video]
Nem arrol volt szo hogy melyik jatekok voltak a legjobbak 1997ben hanem hogy mik jelentek meg. (Megjelent nem? Akkor meg). Mindenki tudja itt hogy akkor mennyi melo volt egy jatekkal es mennyi van most. Lehet a dicso mult, sivar jelen szindroma is benne van a kepletben de azert akkoriban korszakalkoto jatekok jelentek meg havonta, lelekkel, feelingel, technikai ujdonsaggal (meg ha hibatlan csak nemelyik volt). Ma is vannak ilyenek a fuszalagon gyartott aaa cuccok meg nemelyik indie kozott (egyre kevesebb) de az egy mas vilag volt, messze a legjobb idoszak (biztos benne volt az is hogy fiatalkent jobban atjott az egesz). Dehat pont neked kell magyarazni aki hetente hagyja abba a gaminget, gondolom akkoriban max fel evente jott elo ez nalad. :idiota:
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61571 2021.05.18. 20:00

Moby írta:Itt vált komolytalanná ez a lista. Ez akkoriban egy aligjáték hülye techdemó volt kb 1 óra játékkal. Egy vicc volt, csak fel lett kapva, és ezért örökös tagja minden listának. Arról nem beszélve, hogy olyan ritka volt itthon az n64, hogy a világ végére kellett elmenni megnézni ezeket. Ez egy más világ volt. Fillérekből készültek a játékok tizenhúsz ember által.
De ha már tizenpár emberes játék. Július 29. Cyberpunk hangulatban hülyére szopatja az igenszar cp2077-et. 11 ember csinázta, valószínű annyi pénzből, amit a lengyel nyomorultak naponta basztak el a semmire. Gamepassban ingyen.
Félreértetted a lista célját. A Star Fox 64-et pont csak próbáltam (hogy megy-e a cartridge), csak a SNES-eset, az szerintem tök szórakoztató rail shooternek a maga techdemó jellegével (azt se tenném GotY-nak sehol se, de durva az egy őskövület konzolon, és még fun is tud lenni)). Valóban azért tettem fel a listára, mert az év egyik nagy durranása volt. De nálam 2007-nél is azért kerülne a CoD 4 és a Halo 3, nem azért, mert jó, hanem azért mert a tömegek és a kritikusok felszopták, önkényesen csak akkor hagyhatnám le, ha saját kedvenceket írtam volna. A cél most az volt, hogy összeírjam, milyen változatos nagy nevek jelentek meg, jó értékelésű játékok, ÉS vagy tömegek imádták ott és akkor, vagy máig legalább kultklasszikus státutszbasn vannak. Vannak személyesebb kedvenc, rétegebb darabok is, de ezekre is igazak ezek, vagy neves széria aktuális darabjai.

Ilyet 2021-ről nem lehet kiállítani, legfeljebb 100 indie-vel, de vannak kétségeim.

És igen, más világ volt, de sokkal közülük ma is jobb játszani, mint egy-egy gigaprodukcióval.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Zóanagyvarázsló 2021.05.18. 20:01-kor.
Avatar
Moby

Hozzászólás #61572 2021.05.18. 20:00

Micsu írta:Nem arrol volt szo hogy melyik jatekok voltak a legjobbak 1997ben hanem hogy mik jelentek meg. Mindenki tudja itt hogy akkor mennyi melo volt egy jatekkal es mennyi van most. Lehet a dicso mult, sivar jelen szindroma is benne van a kepletben de azert akkoriban korszakalkoto jatekok jelentek meg havonta, lelekkel, feelingel, technikai ujdonsaggal (meg ha hibatlan csak nemelyik volt). Ma is vannak ilyenek a fuszalagon gyartott aaa cuccok meg nemelyik indie kozott (egyre kevesebb) de az egy mas vilag volt, messze a legjobb idoszak (biztos benne volt az is hogy fiatalkent jobban atjott az egesz). Dehat pont neked kell magyarazni aki hetente hagyja abba a gaminget, gondolom akkoriban max fel evente jott elo ez nalad. :idiota:
De igen, erről volt szó. CSinált Zó egy Tier1 meg Tier2 listát. Ez a StarFox kb leesik a minden lista végén. Ez tipikusan az a cím, amiért azóta is kötelezően rajong mindenki szóban, csak embert nem találtsz, aki komolyabban játszott volna vele, mert fos volt mint játék, és mire belejöttél, vége is lett. Meg hát nem is volt. Na nem N64, az volt egy csomó helyen, lehetett venni, csak játék ilyen 2-3 darab volt hozzá minden üzletben, mert be sem merték hozni a játékokat hozzá, mert nem volt ember, aki megvette volna. Mindenki PS1-et vett, mert ahhoz volt másolt cd.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #61573 2021.05.18. 20:11

Moby írta:De igen, erről volt szó. CSinált Zó egy Tier1 meg Tier2 listát. Ez a StarFox kb leesik a minden lista végén. Ez tipikusan az a cím, amiért azóta is kötelezően rajong mindenki szóban, csak embert nem találtsz, aki komolyabban játszott volna vele, mert fos volt mint játék, és mire belejöttél, vége is lett. Meg hát nem is volt. Na nem N64, az volt egy csomó helyen, lehetett venni, csak játék ilyen 2-3 darab volt hozzá minden üzletben, mert be sem merték hozni a játékokat hozzá, mert nem volt ember, aki megvette volna. Mindenki PS1-et vett, mert ahhoz volt másolt cd.
En onnan ismerem a cuccot hogy az 576ban meg az akkoriban futo tvs musorban felkubaztak de kemenyen, sztem a sneses verzat de ti biztos jobban emlekeztek.
Avatar
Moby

Hozzászólás #61574 2021.05.18. 20:12

A géminget meg nem én hagyom abba hetente, a géming hagyott abba engem. Nem azért, mert nem jelenik meg egy év alatt ennyi jó, ami 1997-ben, hanem nem jelenik meg ennyi jó 10 év alatt sem, viszont szarból megjelenik minden évben számolatlan mennyiség.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #61575 2021.05.18. 20:21

Moby írta:A géminget meg nem én hagyom abba hetente, a géming hagyott abba engem. Nem azért, mert nem jelenik meg egy év alatt ennyi jó, ami 1997-ben, hanem nem jelenik meg ennyi jó 10 év alatt sem, viszont szarból megjelenik minden évben számolatlan mennyiség.
En elvagyok most is, nehez valogatni a sok szemet kozott de minden evben talalok valami gyongyszemet. Most is eszemben van legalabb 10 cim amivel szivesen jatszanek.
Avatar
Necro

Hozzászólás #61576 2021.05.18. 20:34

PS5 a házban. Ahogy a PS3 előtt már itt volt a Demons, PS4 előtt itt volt a BB természetesen most is hamarabb megvolt a Demons (kár hogy két és fél kör DS1 után annyira nem vagyok hozzá hangulatban).

Becsületes scalper felárat fizettem, már nem bírtam elviselni a Pro hangját.

20210518_193341.jpg
Avatar
Necro

Hozzászólás #61577 2021.05.18. 20:37

Zóanagyvarázsló írta:...
Close Combat: A Bridge Too Far (PC)
...
Bármikor választanám inkább a 20 botütést :D
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61578 2021.05.18. 20:49

Micsu írta:En onnan ismerem a cuccot hogy az 576ban meg az akkoriban futo tvs musorban felkubaztak de kemenyen, sztem a sneses verzat de ti biztos jobban emlekeztek.
Én sosem láttam a tévéműsorukat, de a lapszám emgvan, melyben az N64-es játékot magasztalják. Az egyébként a SNES-es remake-je. Szerintem ezek után lassan bele is nézek így este egy kicsit.
Avatar
Mekee

Hozzászólás #61579 2021.05.18. 20:52

eje75 írta:eje HUN
Nemigen talált meg a telós app, ellenben eje bármilyen formájában jelenvan vagy 3000 formában.

node akkor, Mikike85 a én magyar accom, vegyen fel aki mer :D
Avatar
Mekee

Hozzászólás #61580 2021.05.18. 20:59

Astrot próbálgattam tegnap, sokan írtátok, hogy eza új rezgés ez nemnagy cucc, hát én pedíg annak érzem, sokat dob, ha ki is használják majd amit tud. franko ahogy a kis mütyürök beugráltak a ds-be és rázogattam, közben totál olyan mintha tényleg zörögne benne valami, és hasonlók. Hang tekintetében nyilván nincs is mi kihajtsa, de ez így eddíg a legcsöndesebb tárgy a nappaliban :D Csak ha berakok egy lemezt.... remélem lassan kifogy a ps3 hoz gyártott orkánkeltő kéészlet, mer azóta szerintem ugyanazt rakják bele :D
Avatar
Botond

Hozzászólás #61581 2021.05.18. 21:20

Micsu írta:Regen minden jobb volt bizonyito poszt approved. :nyes:
Meg elolvasni is jo volt nemhogy megelni :P
Ezt én se mondhattam volna szebben! :eljen:
Avatar
Botond

Hozzászólás #61582 2021.05.18. 21:25

Zóanagyvarázsló írta:Azt nem is vitatom, hogy látványban és az említett "mikromenedzsmentben" következő generációs volt, de emiatt engem zavart a mütyürérzés 14"-on. A WC2 jól kivehető rajzfilmes vizuális poénjai akkor is jobban megfogtak, ha az árnyék abban tényleg vicc volt. (Illetve ha a kampányhoz nem is, de az egységhangokhoz volt szórakoztató magyar szinkronos verziónk. Lehet, hogy haver haverjai csinálták, ahhoz képest elég jó volt, de a net bugyraiban sosem találtam.)

Ettől még az AoE1 nagyon fasza volt, csak az Blizzard-fanboi voltam, és a WC2 üthetetlen volt. Illetve még az SC1-et is úgy vettem a kezembe, hogy az 576-rivjú ellenére is fenntartásokkal kezeltem, miért nem WC, csak aztán odabaszott. Az AoE1-ben szerintem a történelmi megközelítés nem rossz, de izgalmas vagy emlékezetes annak idején sem volt (mondjuk akkor angolul sem tudtam), és most a DE-ben sem az. Eközben a Blizzard és a Westwood ugye nem akármilyen átvezetőkkel rukkolt elő, még ha az élőszereplősek között nyilván van trash szintű is, de működtek. (Más műfajokról, pl. Wing Commander, nem is beszélve.) Az AoE2 ha átvezetőkbe nem is vágott bele, de a sztorizgatást sokkal jobban csinálta, és az, hogy a középkor akkor sokkal jobban érdekelt, illetve 200-as lett az egységlimit (ez alapból is fontos, de ugye túlnyomóérszt multiztunk vele), a továbbfejlesztett játékmenettel együtt már meghozta a rajongásomat. Ahogy nyilván az is, hogy addigra már megvolt párszor a WC2 és a Dungeon Keeper (GotY 1997), végigment egyszer az alap SC1, így jutott neki jobban idő (bár ott volt a DK2, és nyilván pörgött a HoMM3, de ez még másabb).

A Shogun: Total War majd egy évvel később jött, és egy darabig sajnos nem futott nálam. Az szinte lefokozott minden hagyományos RTS-t a WC3-ig és a DoW-ig, főleg történelmi témában vált etalonná a "realisztikusabb" megközelítése (és a Medieval: Total Warnak). Sci-fi vonalon a Haegemonia* volt az, amitől kinyílt a csipám, és hiába volt az SC1 a kedvencem, szerettem volna, ha a Blizzard egy űrstratégiát csinál SC2-ként. De ehhez a fárasztó "APM-es" alap is hozzájárult, multiban kedvelvevő tudott lenni.

*Kimaradt az IG és a Homeworld is, így revelatív élmény tudott lenni "a más", hibáival és fapadosabb megoldásival együtt is. Viszont a látvány és a zene odabaszott, a gyári magyar szinkron szintén nagy élmény volt.
Nálam az már 17 vagy 19 colos idők voltak, és angolul is tudtam, de erre írtam, hogy persze, egy angol törikönyv felolvasás vs animált átvezetők az gyökeresen más művészi koncepció.
És innen kezdve egyéni szubjektum kinek mi ütött be jobban.
A hosszú listán ott van az Imperialism is. Öregem, 97 volt akkor a géming csúcs éve, még egy nyálcsorgatva várt, day1 vett, rongyosra játszott cím. Ebből miért nincs ma mobil port?! Többet mással se játszanék kb.
Avatar
Botond

Hozzászólás #61583 2021.05.18. 21:32

Na és lehet megnyugodni lesz series x/s és ps5 gta5 kiadás november 11én. Harmadik genre is rárakják. :banplz:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #61584 2021.05.18. 21:32

Necro írta:PS5 a házban. Ahogy a PS3 előtt már itt volt a Demons, PS4 előtt itt volt a BB természetesen most is hamarabb megvolt a Demons (kár hogy két és fél kör DS1 után annyira nem vagyok hozzá hangulatban).

Becsületes scalper felárat fizettem, már nem bírtam elviselni a Pro hangját.

20210518_193341.jpg
:eljen:

Szólj, ha kell ez a szutyok Miles Morales!
Avatar
Moby

Hozzászólás #61585 2021.05.18. 21:32

Micsu írta:En elvagyok most is, nehez valogatni a sok szemet kozott de minden evben talalok valami gyongyszemet. Most is eszemben van legalabb 10 cim amivel szivesen jatszanek.
Nekem egy sincs. És ebben benne van az egész következő 1 évre várható címek is. LOL
Avatar
eje75

Hozzászólás #61586 2021.05.18. 21:35

Mekee írta:Nemigen talált meg a telós app, ellenben eje bármilyen formájában jelenvan vagy 3000 formában.

node akkor, Mikike85 a én magyar accom, vegyen fel aki mer :D
eje_HUN? nemvagyokmeg? pedig az...
Avatar
DanielT

Hozzászólás #61587 2021.05.18. 21:36

Moby írta:Cyberpunk hangulatban hülyére szopatja az igenszar cp2077-et. 11 ember csinázta, valószínű annyi pénzből, amit a lengyel nyomorultak naponta basztak el a semmire. Gamepassban ingyen.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vqS3whDVa04[/vide]
Egyrészt tényleg van benne potenciál, másrészt kár, hogy halott platformokra jön csak. :(
Avatar
Moby

Hozzászólás #61588 2021.05.18. 21:36

eje75 írta:eje_HUN? nemvagyokmeg? pedig az...
eje75_HUN vagy, de mindegy.... :D
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61589 2021.05.18. 21:36

Micsu írta:En elvagyok most is, nehez valogatni a sok szemet kozott de minden evben talalok valami gyongyszemet. Most is eszemben van legalabb 10 cim amivel szivesen jatszanek.
Ezzel én is így vagyok továbbra is. És bár élvezem a fejlődés gyümölcseit, azért be kell látnom, hogy az újak között annyiból könnyebb kiválogatni az érdemesebbeket, hogy nincsenek szakajtóval öntve. Persze hosszabbak a fejlesztési idők, bizonyos műfajok kipusztultak, a konfettifosós UbiSoft: The Game-őrület meg már vagy annyi ideje tart, míg eljutottunk a Wolfensteintől a Half-Life 2-ig. Szerencsére sok játék kimaradt a múltból, és 2021-ben minden is elérhető, így nagyon vígan ellennék, ha többet játszanék, én más okokból vettem vissza.

Egyébként - illusztrálva múltban élésemet - ezekkel játszottam mostanában egy MK-filmes, - sorozatos beszélgetés hatására:

Mortal Kombat

Az Arcade Collection-féle első rész, ami pénznyelős változat, tehát szemetebb, mint a DOS-os, ami végigment korábban. Johnny Cage-dzsel eljutottam az endurance meccsekig (a bossok előtt ezeknél egy HP-csíkből kell lverni két ellenfelet), itt a sokadjára majdnem meglett az első (Baraka vs Sonya), de végül nem. Meguntam, a mechanika úgyis fapad, de sose volt nagy szám.

Street Fighter

Ez a 30. születésnapos gyűjteményes verzió, szintén az arcade verzió. Ez annyiból jó, hogy régen C64-en ment Junoszty tévén, így szebb, mint az emlékeim :buck: Egyébként C64-en is egy utálatra méltó pontatlan irányítású szadista szemétláda volt, ez is az. Abban az ételemben nem is hagyományos bunyós játék, hogy te mész az egy szem Ryuval (a player 2 lehet Ken), ha megütöd a gyakran hústorony ellenfeleket, nekik lemegy egy milliméter HP-jük, ők meg egy mozdulattal leszedik a HP-d kétharmadát. És persze szinte átugorhatatlanul nagyok. Be lehet tanulni nyilván itt is al agra időzítés meg várni a mázlira meg nálam ügyesebbnek lenni, de inkább szétszévsztételtem ezt a mocskot, mert nem érdemli meg a szenvedést. Inkább nindzsa típusú ellenfelek ellen lehetett normálisabb harcokat vívni. Nyilván régi, elavult és egyszerű a játékmenet.

Street Fighter II: World Warrior

Ugyanaz a pakk. Save state nélkül végigment, de a könnyű C64-eshez és DOS-oshoz képest össze kellett kapnom magamat. Egy-két helyen azért becsaptam a játékot: amikor Hondánál és Guile-nál elbuktam párszor, poénból az ismétlésre beválasztottam őket, így az ő pályájukon a megzavarodott gép benyomta az előző karakteremet, Dhalsimot, akivel béna az AI. Persze ez bossoknál nem működik, de azokat Chun Lível mind levertem, valahogy most csak vele tudtam kompetens lenni. (A SNES-es Hyper Fighting Hondával ment végig szefós spammel, a Turbóval viszont annak idején bírtam PC-n.) Egyébként fényévekkel jobbnak tűnik a mechanikája nemcsak az SF1-nél, de az inkább a belezése és a karakterek nmiatt menőnek számító MK1-nél is, JÁTSZANI itt volt a legmotiválóbb. (Bár eddig is ez volt az álláspontom.) Következik majd az arcade Hyper Fightning, attól azért tartok, ha nehezebb, mint a SNES-es.

Ion Fury

Hát ezt 1997-ben imádtam volna! Igazi Build engine-es FPS, és ez még mindig jó, a látvány nekem bőven jó, csak na, ma már nem tud annyit adni, mint akkor, mert a 3D Realms és a Monolith szinte mindent elsütött.

Jók a fegyverek, használhatók is, jól is néznek ki, de hiányoznak azok a pillanatok, mint a shrinkernél vagy a Bloodban szinte az összes fegyvernél (az a játék számomra minden akciójátékok közül a legjobb arzenállal rendelkező, iszonyú FUN és menő és horroros, a Monolith volt a régi Insomniac!). És a gránátokat dobálni ezzel a fizikával még mindig nem csúcs élmény. Az AI meg hát... szintén oldschool. Az első négy pálya mindenesetre fasza volt, józan paraszti ésszel igenis meg lehet oldani mindent a továbbjutáshoz, nem volt semmi extra kitalálhatatlan ökörség, szervesen jött minden, marhára nem cső, de átlátható mégis a helyszín. A sok titok felfedezése már sokkal nehezebb, pedig a cuccok bizony nagyon jól jönnek. Szerencsére a pályák végéről eddig mindig vissza lehet jutni valahogy (általában viszonylag gyorsan, idővel nyitunk le rövidítéseket) bárhová, pálya végén szól, hány titok maradt felfedetlen, szóval ez a része felhasználóbarát. Érdekes, mennyire fel se tűnik itt a backtrack ahhioz képest, ahogy a Halók túltolják.

A legnehezebb szint alatt kezdtem eggyel ágyból egerészve kontrolleerzés helyett - hát, nem könnyű, checkpoint iszonyú kevés van, a gránátvetősök gyorsan szétszednek, le is lehet esni néhány helyen. Szóval save/load ízléssel azért muszáj. A régi FPS-eket, leginkább konkrétan Thy Flesh Consumedot (az Ultimate Doom új epizódja, kinn is van több helyen egy hasonló plakát a pályákon) idézi az is, hogy az első pályák tűnnek a legnehezebbnek, mert ajánlott majdnem minden találatnak ülnie is, vagy nagyon hatékonyan meleezni.

Igazi oldschool anticső, anélkül, hogy konfettifosás vagy egyéb newschool gyermegbetegsége lenne. Nem egy modern csirke, akármilyen kemény is.
Avatar
eje75

Hozzászólás #61590 2021.05.18. 21:41

Necro írta:PS5 a házban. Ahogy a PS3 előtt már itt volt a Demons, PS4 előtt itt volt a BB természetesen most is hamarabb megvolt a Demons (kár hogy két és fél kör DS1 után annyira nem vagyok hozzá hangulatban).

Becsületes scalper felárat fizettem, már nem bírtam elviselni a Pro hangját.

20210518_193341.jpg
:eljen:
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61591 2021.05.18. 21:43

Necro írta:Bármikor választanám inkább a 20 botütést :D
Az biztos, hogy elég réteg-RTS, és még abban sem vagyok biztos, hogy én beleférek-e abba a rétegbe :D De nagy dolog volt, hogy ebbe az irányba is elment már akkor is a műfaj, a hardcore wargamerek igényét is kielégíteni. Mondjuk ez a sorozat a mai napig is megy, egy X éve feltámadt már, de az új részekhez végképp nem tudok hozzászólni.
Avatar
eje75

Hozzászólás #61592 2021.05.18. 21:52

Moby írta:eje75_HUN vagy, de mindegy.... :D
Na b.meg, bocsesz :idiota: amúgy akkor ez a szarosveder PS5 miért nem azt írja ki az ID-mnél?
Spoiler
miafax.jpg
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #61593 2021.05.18. 22:00

Botond írta:Nálam az már 17 vagy 19 colos idők voltak, és angolul is tudtam, de erre írtam, hogy persze, egy angol törikönyv felolvasás vs animált átvezetők az gyökeresen más művészi koncepció.
És innen kezdve egyéni szubjektum kinek mi ütött be jobban.
A hosszú listán ott van az Imperialism is. Öregem, 97 volt akkor a géming csúcs éve, még egy nyálcsorgatva várt, day1 vett, rongyosra játszott cím. Ebből miért nincs ma mobil port?! Többet mással se játszanék kb.
1996-tól 2000-ig minden év ez a szint volt. Előtte - főleg 1993 és leginkább az előttre gondolok - azért több volt a DOS-os betegség, távolodik a klasszikus 2D-s éra vége a máig ízléses grafikával, illetve a Doom előtti FPS-ek és a C&C előtti RTS-ek eleve nehezebben élvezhetők. Cserébe több az oldschool RPG, mint ebben a Gold Box és BG-láz közötti átmeneti korszakban. Játszom régebbiekkel is, de számomra ez a korszak az aranymetszés, amely máig viszonylag élvezhetőbb tudott lenni, illetve amikor a legtöbb klasszikus műfaj felvett egy máig játszható alakot.

Nálam a Dungeon Keeper, a Blood, a Carmageddon, a Diablo és a GTA ütött a legnagyobbat, mert ezekkel viszonylag frissibben játszottam, sokat és a Carmageddont kivéve LAN-on is (próbáltuk azt is, de nem akart összejönni). A Myth és a Theme Hospital egy kicsit lemaradt időben és játékidőben is. Az AoE meg az ismert okokból. A PG2 rengeteget ment, de az 1-nek nagyobb rajongója voltam (azzal többet is multiztunk), és a Heroesoknak is. Az Incubation, az Imperalism és a The Curse of Monkey Island viszont sok évvel később pótolva is odaért ezek mellé. Nagy klasszikusok voltak, na, és azért lenne még mit ezek közül is kiemelni, de ezek tényleg nagy örök élményeim. Persze a Halo elhalványítja mindet :idiota:
Avatar
Necro

Hozzászólás #61594 2021.05.18. 23:09

DanielT írta::eljen:

Szólj, ha kell ez a szutyok Miles Morales!
Azonnal nekiállok a Close Combat: A Bridge Too Far után! :idiota:
Avatar
Botond

Hozzászólás #61595 2021.05.18. 23:48

Necro írta:PS5 a házban. Ahogy a PS3 előtt már itt volt a Demons, PS4 előtt itt volt a BB természetesen most is hamarabb megvolt a Demons (kár hogy két és fél kör DS1 után annyira nem vagyok hozzá hangulatban).

Becsületes scalper felárat fizettem, már nem bírtam elviselni a Pro hangját.
Egyrészt jó játékot, másrészt részvétem.
Azért remélem tompultak már a scalper felárak!
/szerk: Ja, látom már 240 alatt a lemezes, 200 alatt a digital, határeset valóban.
Avatar
Greyfox

Hozzászólás #61596 2021.05.19. 00:09

Na, úgy néz ki day's gone egy jól sikerült port lett!
phpBB [media]
Avatar
deep

Hozzászólás #61597 2021.05.19. 00:11

Moby írta:De igen, erről volt szó. CSinált Zó egy Tier1 meg Tier2 listát. Ez a StarFox kb leesik a minden lista végén. Ez tipikusan az a cím, amiért azóta is kötelezően rajong mindenki szóban, csak embert nem találtsz, aki komolyabban játszott volna vele, mert fos volt mint játék, és mire belejöttél, vége is lett. Meg hát nem is volt. Na nem N64, az volt egy csomó helyen, lehetett venni, csak játék ilyen 2-3 darab volt hozzá minden üzletben, mert be sem merték hozni a játékokat hozzá, mert nem volt ember, aki megvette volna. Mindenki PS1-et vett, mert ahhoz volt másolt cd.
Nekem speciel volt, és nagyon bírtam. Szóval abszolút helye van bármilyen listán. SIMÁN kurvajó játék.
Avatar
Moby

Hozzászólás #61598 2021.05.19. 07:26

eje75 írta:Na b.meg, bocsesz :idiota: amúgy akkor ez a szarosveder PS5 miért nem azt írja ki az ID-mnél?
Spoiler
miafax.jpg
Azért, mert ezt adtad meg valódi nevednek. Ami amúgy kurvára nem jó ötlet. Mármint Neked szerintem nem sok minden van a fiókodon, de ha feltörik az accod, vagy valami incidens történik, akkor nincs dokumentum, amivel igazolni tudnád, hogy Te vagy Eje HUN. Szal a valós névnél valós nevet használjatok.
Avatar
Moby

Hozzászólás #61599 2021.05.19. 07:30

Tegnap egy jelentéktelen 1 hónapos késéssel megérkezett a robotporszívóm. Zseniális kis szerkezet.
Avatar
eje75

Hozzászólás #61600 2021.05.19. 08:35

Moby írta:Azért, mert ezt adtad meg valódi nevednek. Ami amúgy kurvára nem jó ötlet. Mármint Neked szerintem nem sok minden van a fiókodon, de ha feltörik az accod, vagy valami incidens történik, akkor nincs dokumentum, amivel igazolni tudnád, hogy Te vagy Eje HUN. Szal a valós névnél valós nevet használjatok.
Na, de ha egyszer így hívnak? :banplz: Lefogadom Botond se Botond! Hogy bizonyítja be hogy Ő az, és nem egy Botond? Amúgy ilyenkor kártyaadatok nem játszanak? Mert ha valaki azzal a névvel születik, hogy Kis János, vagy John Smith, akkor sincs könnyű dolga amúgy... a banktól viszont bármikor kérhetsz igazolást a kártya tulajdonosaként... nnna...most belém vágtad az ideget...mehetek fel mindenhová, és írhatom át a Gepard Retardieu nickemet...

Vissza: “Leáldozott.hu”