Hozzászólás #56727 2020.12.24. 17:28
Tom Clancy's The Division
Ez a játék maga a fűrészpor, amit rá kéne szórna a Vírus Yorkot belepő latyakra. Van egy vékony, de kompetens TPS-főszál különböző fejelsztésekkel és sok loottal (ahogy jó pár éve elég sok játékban illik, de ennek a tápolós trendnek nem mindig örülök), amihez teljesíteni kell egy csomó mellékküldetést is, hogy kövesd a szintezést. Mellékküldetés számszerűen van jó pár fajta, de valójában egy-két unalmas keresősön túl lőni kell, elég kevés változástossággal. A helyszínek közötti különbségek minimálisak. És ez sokszor, nagyon sokszor...
Borzalom. Elhiszem, hogy jó lehet stíluson belül az endgame és a PvP, de odáig eljutni vagy csak a sztorit végiglőni ez mindannak az antitézise, amit én szórakoztatónak találok. Ez a játék nem egyszerűen rossz, hanem ubis. A küldetésszerkezet így nálam az első Assassin's Creed szintje alá süllyedt, de legalább van egy nagy nyílt világ a semmiért. Szép, de csak arra jó, hogy sok ugyanolyan küldetés és gyűjtögethető cucc legyen rajta. A korai AC-kben is zavart, hogy a világ túl kevéssé interaktív, kevésd az elfoglaltság bennük, de a korok, épületek megidézése, az egész megmászhatósága hiánypótló volt. Itt a téli víruskáoszos New York jó alap, de önmagában kevés. Egy Sunset Overdrive-ban sem lehet sok mindent csinálni, de a képességeinkkel utazni, zúzni egy folyékony élmény a magamfajta platformerkedvelőnek, a mellékküldetések között pedig igazán akadtak a Ratchetekre platformerségben rálicitáló mókák is, és ezek egymástól megkülönböztethők voltak.
A sok összevissza sorrendben összegyűjtögethető hangüzenetekkel is nehéz mit kezdeni. Jó, hogy kidolgozzák ezeket is meg az echókat is, de amikor figyeltem, sosem ragadtak magukkal, kooperatív közben (ahogy elviselhetőbb a játék, és mégiscsak azt szem előtt tartva készült) nehéz rájuk hangolódni, utólag összegyűjtve, összeállt képpel meg ki fogja ezeket órákon át hallgatni a menüben? Akkor már inkább Planescape: Torment. Esetleg egy hangos vagy hangtalan könyv. Maradjunk annyiban, hogy a Borderlandsek is jobban lekötöttek ebből a szempontból.
Csak azért ment végig, mert Botondot nem akartam cserben hagyni, de míg a kötelességérzet növelte a gyűlöletemet a játék iránt, a szemeim előtt lebegő közelgő vég emelte a kedvemet. Idén a Destiny 2 volt némiképp hasonló élmény. A Gears of Warok ilyenkor fantasztikus játékokká retconolódnak a tudatomban.
Megértem, ha más szereti ezt a formulát, de én megvetem. Ne a CD Projekt menjen csődbe, hanem a Ubi, ők a legaljaság örökös bajnokai! /10
Felkészül: Halo 4