A PC-s játékoknak leáldozott
Nem először nyomom(nám) végig az Aladdin-t, de most hatvanezer save state mentés/visszatöltés után eljutva a főbossig, elakadtam. Egyszerűen nem tudom legyőzni és nem emlékszem volt -e valaha ekkora rühes tetű patkány ez a játék, de szerintem nem. Sajnos a Pi 2 frame körüli lagjára is gyanakszom, aminek a fele is élet és halálról dönt ebben a cuccban. HÁNYOK.
És nincs sérthetetlenség-frém, hogy a kurva anyát aki ezt így megcsinálta. Egy rossz szituáció és jobbról/balról mindenhonnan kapom FOLYAMATOSAN A DAMOT.
És nincs sérthetetlenség-frém, hogy a kurva anyát aki ezt így megcsinálta. Egy rossz szituáció és jobbról/balról mindenhonnan kapom FOLYAMATOSAN A DAMOT.
Ez nagyon szupi, csak arra nem jöttem még rá, hogy letölteni/megnézni hogyan lehet valamit...Micsu írta:Ha mar gamer ujsagok ;)
Ahogy olvasom sehogy, leszedették a lényeget má.DanielT írta:Ez nagyon szupi, csak arra nem jöttem még rá, hogy letölteni/megnézni hogyan lehet valamit...
Én pl a mikrovilággal kezdtem, de nem ezzel a magazinszerűvel amit még innen-onnan le lehet tölteni, hanem a lepedőméretű széthajthatóval 86 körül. Vltak bennük bepötyöghető programok VIC20-ra, meg később c64-re, meg ilyenek. Meg CoV, meg 576. És más nem is volt. Ami ezek után meg ezek mellett jött, az kurvára nem érdekelt. Az 576-ot is még az elején szerettem nagyon, aztán az is egyre szarabb lett. Biztos van aki még emlékszik, hogy az első pár szám borítója festett kép volt.
Ja meg pár spectrum világ is ment, de abba meg beleszövődött az enterprise, ami egy utálatos szar volt a szememben, amolyan szegény ember spectrumja :D
Ja meg pár spectrum világ is ment, de abba meg beleszövődött az enterprise, ami egy utálatos szar volt a szememben, amolyan szegény ember spectrumja :D
rányomsz a megmentvére, és ott vannak pdfben, guru gamerek fenn vannakDanielT írta:Ez nagyon szupi, csak arra nem jöttem még rá, hogy letölteni/megnézni hogyan lehet valamit...
Ha már nosztalgia. Én meg előkaptam ME3-at, ha már Androméda ilyen átütő siker volt. ME3 volt az utolsó nem digitális vásárlásom a switch korszak előtt, de PCn ugye mai napig az. Emlékszem még mikor első nap arra kanyarodtam, és a kiskörúton nem volt hely, micsoda szívás volt az, meg is utáltam a nem digitális vásárlást. Na mindegy, download, stb, és beléptem. Grafikai opciók az négy lehetőség. Négy. Felbontás (nyilván 4k), fullscreen avagy sem, és hogy legyen vmi él elmosás avagy sem, meg persze kell e árnyék avagy sem. Igen ezen így yes, no. Zseniális. Nyilván nagyon szép 4kban, és nagyon hányás is, mert szakóca egyszerű pár dolog, szóval elég vegyes a kép. Viszont az első pár pálya teljesen a retinámba égett anno, eddig semmi újat nem adott, masszív nosztalgia. Azért lehet végiglövöm. Persze itt nincs fluid váltás kontrollerről egérbillre és vissza attól függően, hogy éppen mászkálok vagy lövök. Ennek egyik oka, hogy a kontrollert egyáltalán nem kezeli. Meg persze 4kban a felirat olvashatatlanul kicsi, mint minden játéknak ami nincs igazán felkészítve 4kra. Na mindegy, azér' remélem a sztori elviszi, úgyse láttam még a gügyéknek készült bővített befejezést.DanielT írta:Nem először nyomom(nám) végig az Aladdin-t, de most hatvanezer save state mentés/visszatöltés után eljutva a főbossig, elakadtam. Egyszerűen nem tudom legyőzni és nem emlékszem volt -e valaha ekkora rühes tetű patkány ez a játék, de szerintem nem. Sajnos a Pi 2 frame körüli lagjára is gyanakszom, aminek a fele is élet és halálról dönt ebben a cuccban. HÁNYOK.
És nincs sérthetetlenség-frém, hogy a kurva anyát aki ezt így megcsinálta. Egy rossz szituáció és jobbról/balról mindenhonnan kapom FOLYAMATOSAN A DAMOT.
És tényleg, köszi! Vagy 8x keveredtem már erre az oldalra az évek során és soha nem jutottam el idáig. Remek design!Micsu írta:rányomsz a megmentvére, és ott vannak pdfben, guru gamerek fenn vannak
Készült hozzá rajongói mod, én x360 kontrollerrel gond nélkül játszottam vele, tökéletes volt.Botond írta:Persze itt nincs fluid váltás kontrollerről egérbillre és vissza attól függően, hogy éppen mászkálok vagy lövök. Ennek egyik oka, hogy a kontrollert egyáltalán nem kezeli.
https://me3tweaks.com/mods/showcase?id=15
Köszi!Yaddle55 írta:Készült hozzá rajongói mod, én x360 kontrollerrel gond nélkül játszottam vele, tökéletes volt.
https://me3tweaks.com/mods/showcase?id=15
Ez a régiújságos oldal mehetne bannerba.
Botond nálatok pörög a starlink? A coophoz mindenképp kell az a mount izé? 1-1 joyconnal nem megy a coop?
Coopig nem jutottunk még el, fiamat más irányú cuccok kötik le mindig, és kifut a kockulási időből, mire odajutnánk. Két joycon pár kell hozzá simán, a mount nem amúgy. Szóval fél-fél joycon kevés hozzá, mint pl a lego city undercoverhez is kér 2 párt a coophoz.Moby írta:Botond nálatok pörög a starlink? A coophoz mindenképp kell az a mount izé? 1-1 joyconnal nem megy a coop?
Kár. Akkir ez most kimarad (hacsak a posta elő nem keríti a kínából januárban rendelt kontrolleremet).Botond írta:Coopig nem jutottunk még el, fiamat más irányú cuccok kötik le mindig, és kifut a kockulási időből, mire odajutnánk. Két joycon pár kell hozzá simán, a mount nem amúgy. Szóval fél-fél joycon kevés hozzá, mint pl a lego city undercoverhez is kér 2 párt a coophoz.
Azóta is visszalépünk rengeteg technikai dologban... A fegyverek hatása, a repülő törmelék, stb stb.SlickAdam írta:[video]killzónkettő.mpg/video]
Ez az Ölőzóna két évvel a Crysis után egy nedves fing, sztori, karakterek és gunplay terén meg kifejezetten pocsék.
Mondjuk az eléggé predesztinálta, hogy a müzlisdobozból előrántott gagyit tűzték ki, mint elérendő cél.
Bár a Horizonnal nem játszottam, de üdvözlendő, hogy nem erőltették tovább a szériát.
Mondjuk az eléggé predesztinálta, hogy a müzlisdobozból előrántott gagyit tűzték ki, mint elérendő cél.
Bár a Horizonnal nem játszottam, de üdvözlendő, hogy nem erőltették tovább a szériát.
sztem az e3 bemutato utan a rendes jatek nagyobb visszalepes volt :PDanielT írta:Azóta is visszalépünk rengeteg technikai dologban... A fegyverek hatása, a repülő törmelék, stb stb.
gunpaly sztem nem volt rossz, volt impact hatas, meg nemi fizika is, manapsag meg sokszor ennyi sincsbenőmenő írta:Ez az Ölőzóna két évvel a Crysis után egy nedves fing, sztori, karakterek és gunplay terén meg kifejezetten pocsék.
Mondjuk az eléggé predesztinálta, hogy a müzlisdobozból előrántott gagyit tűzték ki, mint elérendő cél.
Bár a Horizonnal nem játszottam, de üdvözlendő, hogy nem erőltették tovább a szériát.
Az lehet, viszont a crytek már gyak nem létezik, a guerrila meg kb az egyik legnagyobb stúdiója lett a sonynak :) Meg kb az átlagjátékos két évvel a crysis után sem rendelkezett olyan géppel, amin értelmezhetően futott volna a játék.benőmenő írta:Ez az Ölőzóna két évvel a Crysis után egy nedves fing, sztori, karakterek és gunplay terén meg kifejezetten pocsék.
Mondjuk az eléggé predesztinálta, hogy a müzlisdobozból előrántott gagyit tűzték ki, mint elérendő cél.
Bár a Horizonnal nem játszottam, de üdvözlendő, hogy nem erőltették tovább a szériát.
Ellenben a Sonynak 10 év után sincs olyan gépe, amin értelmezhetően futna az Ölőzóna kettő.Moby írta:Meg kb az átlagjátékos két évvel a crysis után sem rendelkezett olyan géppel, amin értelmezhetően futott volna a játék.
A gunplayt számomra az vágta tönkre a gigászi input lag mellett, hogy minden fegyver olyan szinten pontatlan, mintha egy parkinzonos gyerekkatonát irányítanánk.
nekem jobban tetszik a final verza, mint a kamu video.Micsu írta:sztem az e3 bemutato utan a rendes jatek nagyobb visszalepes volt :P
SZÁMODRA? Ez a játék nem számodra készült kisfiam! Te még akkoriban az egyik kezedben a taknyos-zsíros kenyered majszoltad, a másikban meg a csattogós szárnyú lepkédet tologattadbenőmenő írta:Ellenben a Sonynak 10 év után sincs olyan gépe, amin értelmezhetően futna az Ölőzóna kettő.
A gunplayt számomra az vágta tönkre a gigászi input lag mellett, hogy minden fegyver olyan szinten pontatlan, mintha egy parkinzonos gyerekkatonát irányítanánk.
Aszondja "számára" LOL
De ja. Ez a ölőzóna kettő (meg a három, és a négy is) ilyen elég szép játék volt, mindaemellett egy puttó súter. Élvezhető volt a maga módján, de kb bármelyik sarkon lehetett akkoriban találni valami jobbat.
Nade sírtok itt mint a fürdőskurvák, pedig a kettő egy eposzi költemény a vita kz mercenary-hoz képest! Életem egyik legszarabb játéka, talán az egyetlen sonyexkluzív, amit sosem játszottam végig. Az a szarjátékok egy külön definíciója. Szóval csak örüljetek szépen, hogy a kettővel játszottatok :D
És a betonkemény (most megnéztem): 8.8-on áll a metán a userscoreja....VÁSZTÁKŰŰŰŰRVA Méghogy a nintendósok a veszélyesenhülyék
Nade sírtok itt mint a fürdőskurvák, pedig a kettő egy eposzi költemény a vita kz mercenary-hoz képest! Életem egyik legszarabb játéka, talán az egyetlen sonyexkluzív, amit sosem játszottam végig. Az a szarjátékok egy külön definíciója. Szóval csak örüljetek szépen, hogy a kettővel játszottatok :D
És a betonkemény (most megnéztem): 8.8-on áll a metán a userscoreja....VÁSZTÁKŰŰŰŰRVA Méghogy a nintendósok a veszélyesenhülyék
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Moby 2019.03.17. 23:12-kor.
The endless
Erdekes volt bar nekem nem igazan jott at, lostra emlekeztetett neha, eleg lassan epitkezik,legtobbszor untam :(
Erdekes volt bar nekem nem igazan jott at, lostra emlekeztetett neha, eleg lassan epitkezik,legtobbszor untam :(
Egyébként szerintem a Guerrilla nem tett jó lóra a HZD-vel. Sokkal megosztóbb játék lett, mint a KZ-k voltak. Meg elkéstek vele nagyon. Mire kijött ez az egész formula nagyon elhasznált lett. Én imádom, de mára pláne kevesen vannak, akiknek nem ment az agyára a szendbox-izé. Nyilván fizikai képtelenség, de a kzsf helyett ennek kellett volna launch címnek lennie. Mondjuk mára akkor is utálnák a népek, mint a szart.
Pedig az Ölőzónánál kevés tryhardabb 12 éveseket célzó konzolexklu van. "What the fuck is a Shakespeare?" (igaz ez az elsőben hangzik el, de Rico végig ekkorra parittya).Moby írta:SZÁMODRA? Ez a játék nem számodra készült kisfiam! Te még akkoriban az egyik kezedben a taknyos-zsíros kenyered majszoltad, a másikban meg a csattogós szárnyú lepkédet tologattad
Aszondja "számára" LOL
De mondok jobbat, mire kijött a KZ 2, a Cod már túl volt csúcson. Ennyire jött csak későn ez az x+1 konzolos fps. Ha nem egy olyan hw-re jön, amin előtte kb. a nagy büdös semmi volt (pont mint ikszbogzon a Héjló), a kutya nem emlékezne rá, mert addigra már mindent és mégtöbbet ellőttek fps témában PC-n.
A szagma és a játékosok viszont bírták, szal még mindig nem világos mifaszt vergődsz ezen :D Ezt mostmá nem fogod tudni megfejteni, amikor kellett volna, akkor meg anyuapu nem vett neked pléjsztésönt, hát mostmegmár ideje túllépni ezeken.benőmenő írta:Pedig az Ölőzónánál kevés tryhardabb 12 éveseket célzó konzolexklu van. "What the fuck is a Shakespeare?" (igaz ez az elsőben hangzik el, de Rico végig ekkorra parittya).
De mondok jobbat, mire kijött a KZ 2, a Cod már túl volt csúcson. Ennyire jött csak későn ez az x+1 konzolos fps. Ha nem egy olyan hw-re jön, amin előtte kb. a nagy büdös semmi volt (pont mint ikszbogzon a Héjló), a kutya nem emlékezne rá, mert addigra már mindent és mégtöbbet ellőttek fps témában PC-n.
Némi generációs feszültséget érzek a levegőben egyrészt, másrészt meg új Zó van születőben. Ő szokta megszagérteni tízenhúsz évek távlatából, hogy vmi miért üthetett akkor akkorát, amikor most jelképes tizenhúsz évvel később csak langyoshígfosnak jó már.Moby írta:A szagma és a játékosok viszont bírták, szal még mindig nem világos mifaszt vergődsz ezen :D Ezt mostmá nem fogod tudni megfejteni, amikor kellett volna, akkor meg anyuapu nem vett neked pléjsztésönt, hát mostmegmár ideje túllépni ezeken.
A sony önmagához(és a világhoz) képest is lassan egy generációnyi lemaradásban van, és ez most perpill éppen rohadtnagy elény, de nem lesz mindig a BR a trendi, és ezek a szonisok akkor is le lesznek maradva. Viszont amikor ezeket hatványozzák itten a topikban, az nagyon cuki :DBotond írta:Némi generációs feszültséget érzek a levegőben egyrészt, másrészt meg új Zó van születőben. Ő szokta megszagérteni tízenhúsz évek távlatából, hogy vmi miért üthetett akkor akkorát, amikor most jelképes tizenhúsz évvel később csak langyoshígfosnak jó már.
Trendeket és tömegeket lehet analizálni interneten keresztül, a személyeket inkább hagyjuk. ;)Moby írta:A szagma és a játékosok viszont bírták, szal még mindig nem világos mifaszt vergődsz ezen :D Ezt mostmá nem fogod tudni megfejteni, amikor kellett volna, akkor meg anyuapu nem vett neked pléjsztésönt, hát mostmegmár ideje túllépni ezeken.
Pont 2009-ben szálltam be a "nextgen"-be és az én döntésem volt a PC, mert arra volt DMC4, normális COD multi és Crysis. Szóval igenis ott voltam és már akkor levágtam mi a téma, és évekkel később szimplán bebizonyosodott hogy jól döntöttem. Több upgrade-del később meg már pláne nem kellett önigazolnom, szóval ezzel kár is jönnöd.
Na várjál, mert már én is keverem itt a dolgokat, de nem Te voltál, aki hazaballagott az 576-ból valami agyontelibehasznált spermafoltos ps3-al pár éve? (annyira nem figyeltem, csak valaki itt nagyon reklámozta, amikor volt valami akció).benőmenő írta:Trendeket és tömegeket lehet analizálni interneten keresztül, a személyeket inkább hagyjuk. ;)
Pont 2009-ben szálltam be a "nextgen"-be és az én döntésem volt a PC, mert arra volt DMC4, normális COD multi és Crysis. Szóval igenis ott voltam és már akkor levágtam mi a téma, és évekkel később szimplán bebizonyosodott hogy jól döntöttem. Több upgrade-del később meg már pláne nem kellett önigazolnom, szóval ezzel kár is jönnöd.
Megértem, hogy siratod azokat az alternatív univerzumban ragadt posztjaimat, ahol 30+2k helyett 180+18k-t adtam volna ki az Ölőzóna 2 élménytornádóért.Moby írta:Na várjál, mert már én is keverem itt a dolgokat, de nem Te voltál, aki hazaballagott az 576-ból valami agyontelibehasznált spermafoltos ps3-al pár éve? (annyira nem figyeltem, csak valaki itt nagyon reklámozta, amikor volt valami akció).
Nyilván neked furcsa, hogy más nem alsógatyával együtt cserélgeti a prőkonzolt meg a fiók i7-et, hanem igyekszik helyén kezelni a dolgokat.
A gigaexmítoszokról sokat elmond, hogy eddig egyedül a Journey tudta eddig hozni amit ígért és azt nem is vitattam el, ha esetleg arra is emlékszel.
Áhá. Szóval akkor azért volt jó döntés, mert a piac nem kínálta be elég olcsón a megfelelő száradt spermaszámmal ellátott ps3-at, amit 10 évvel később már pótolt?benőmenő írta:Megértem, hogy siratod azokat az alternatív univerzumban ragadt posztjaimat, ahol 30+2k helyett 180+18k-t adtam volna ki az Ölőzóna 2 élménytornádóért.
Nyilván neked furcsa, hogy más nem alsógatyával együtt cserélgeti a prőkonzolt meg a fiók i7-et, hanem igyekszik helyén kezelni a dolgokat.
A gigaexmítoszokról sokat elmond, hogy eddig egyedül a Journey tudta eddig hozni amit ígért és azt nem is vitattam el, ha esetleg arra is emlékszel.
A helyzet az, hogy az ilyen irányú posztjaid az eklatáns példája annak, hogyha valaki oda szarik, ahonnan amúgy eszik is, akkor előbb-utóbb felmerül a ganyú, hogy néha bizony lecsúszik 1-1 falat fekália is. Hogy véletlenül, vagy sem, azt meg inkább a jóizlés határain belül ne firtassuk. A killzone nem egy túl jó játék, de ez a sony bashing annyira szánalmasan átlátszó, hogy nemigaz :D Sajnos előre tudom, hogy ps4-ből is megjelenik előbb-utóbb az a megfeleő gecifoltos verza, ami szintén át fogja ütni a érdeklődési szinted, szóval csak óvatosan a véleményezéssel!
Megnéztem tegnap egy warezdemóra a DMC5-öt, és bár kurva jól néz ki a gameplay, de leginkább a pályadesign fájdalmasan elavult már.
A hatásmechanizmus ugyanaz volt: megvette a drága szart, amire csak fosportok vannak, kijött végre egy EXKLUZÍV, az 8.5-ről indul, ha már van benne kép és hang.Moby írta:És a betonkemény (most megnéztem): 8.8-on áll a metán a userscoreja....VÁSZTÁKŰŰŰŰRVA Méghogy a nintendósok a veszélyesenhülyék
Benőt meg nebáncsad, bár fele ilyen lenne a következő gamer generáció!
Motiválom, nem bántom! :)DanielT írta:A hatásmechanizmus ugyanaz volt: megvette a drága szart, amire csak fosportok vannak, kijött végre egy EXKLUZÍV, az 8.5-ről indul, ha már van benne kép és hang.
Benőt meg nebáncsad, bár fele ilyen lenne a következő gamer generáció!
Hát ugye láttuk már, amikor ebből ki akartak törni. Nem sült el jól, és akkor ne is vesztegessük a karaktereket. Persze nem jelenti ezt azt, hogy máshogy nem is lehetne, de szerintem amiért most élvezik azok, akik élvezik (like me), annak az az oka, hogy nem akartak fenekestől felforgatni mindent, csak megcsinálni jól úgy, hogy közben jó az benne a mából, ami ma jó. Szerintem az RE2 is ezért lett gecijó.Necro írta:Megnéztem tegnap egy warezdemóra a DMC5-öt, és bár kurva jól néz ki a gameplay, de leginkább a pályadesign fájdalmasan elavult már.
Na! Megfogalmaztad ami nekem is feltűnt, de valahogy nem állt össze. Szal' olyan, mintha a főhősök asszisztensei mindig 2 órával előttük járnának és takarítanák a "táncparkettet". Értem én, hogy ennek a gameplaynek hely kell, nem kéne előre kipakolni mindent és katedrális magasságúra csinálni az összes helységet. Túlságosan asszisztál a környezet!Necro írta:Megnéztem tegnap egy warezdemóra a DMC5-öt, és bár kurva jól néz ki a gameplay, de leginkább a pályadesign fájdalmasan elavult már.
Ha ki akarod maxolni, kurvára résen kell lenni. Néha ilyen souls szinten. Észreveszel valahol a faszomba fent egy orb fragmentet, és fogalmad sincs, hogy már elhagytad, vagy még előtted van, miközben a pálya ilyen no turning back pointok egymásutánja. A táncparkett része az olyan. Mondjuk hörögve hánynék, ha minden gecibe elakadnék (néha így is van ilyen).DanielT írta:Na! Megfogalmaztad ami nekem is feltűnt, de valahogy nem állt össze. Szal' olyan, mintha a főhősök asszisztensei mindig 2 órával előttük járnának és takarítanák a "táncparkettet". Értem én, hogy ennek a gameplaynek hely kell, nem kéne előre kipakolni mindent és katedrális magasságúra csinálni az összes helységet. Túlságosan asszisztál a környezet!
Aztmondja Sonybashing, amikor ugyanabban a posztban emeltem ki egy valóban jó Sony által publikált játékot. A különbség annyi, hogy ott hagytak valami eredetit csinálni, nem pedig más középszerű szart akartak majmolni, azt is rosszul.Moby írta:Áhá. Szóval akkor azért volt jó döntés, mert a piac nem kínálta be elég olcsón a megfelelő száradt spermaszámmal ellátott ps3-at, amit 10 évvel később már pótolt?
A helyzet az, hogy az ilyen irányú posztjaid az eklatáns példája annak, hogyha valaki oda szarik, ahonnan amúgy eszik is, akkor előbb-utóbb felmerül a ganyú, hogy néha bizony lecsúszik 1-1 falat fekália is. Hogy véletlenül, vagy sem, azt meg inkább a jóizlés határain belül ne firtassuk. A killzone nem egy túl jó játék, de ez a sony bashing annyira szánalmasan átlátszó, hogy nemigaz :D Sajnos előre tudom, hogy ps4-ből is megjelenik előbb-utóbb az a megfeleő gecifoltos verza, ami szintén át fogja ütni a érdeklődési szinted, szóval csak óvatosan a véleményezéssel!
A gecifolt témát meg ne erőltesd, mert pont te húzol elő félévente valami hardvert a kopogó zoknis fiókból.
Ja, nem elakadós, statikus moslékot hiányolok, hanem valós fizikai szimulációs szarrátörését a környezetnek. Egyszerűen felháborít, hogy ezen a téren még mindig fényévekkel van minden lemaradva a Crysis 1-től.Moby írta:Ha ki akarod maxolni, kurvára résen kell lenni. Néha ilyen souls szinten. Észreveszel valahol a faszomba fent egy orb fragmentet, és fogalmad sincs, hogy már elhagytad, vagy még előtted van, miközben a pálya ilyen no turning back pointok egymásutánja. A táncparkett része az olyan. Mondjuk hörögve hánynék, ha minden gecibe elakadnék (néha így is van ilyen).
Igen, ez látszott, hogy a végletekig lecsupaszították. Semmi puzzle, csak cutscene -> aréna -> aréna -> boss -> cutscene.DanielT írta:Na! Megfogalmaztad ami nekem is feltűnt, de valahogy nem állt össze. Szal' olyan, mintha a főhősök asszisztensei mindig 2 órával előttük járnának és takarítanák a "táncparkettet". Értem én, hogy ennek a gameplaynek hely kell, nem kéne előre kipakolni mindent és katedrális magasságúra csinálni az összes helységet. Túlságosan asszisztál a környezet!
Egyszerűen, ha nem egy viszonylag kompakt helyen játszódik (elsőben a kastély, a harmadikban a torony), akkor nem tudják kellően a gameplayhez igazítani a helyszíneket.
A Ninjatheory-nak feleznie kellett érte a target frémet, a Revengence stabilan hozta a PS2 HD-t, a Bayonettából meg amit láttam, ott is vagy táncparkett, vagy repül a táncparkett és cserélgetik a skyboxot.
Azt akarod mondani, hogy a tőled vásárolt switchet nem csak domestosos törlőkendővel kellett volna áttörölni, hanem domestosba is kellett volna áztatnom vagy három napra, hogy a használatod minden nyomát eltűntessem?!Moby írta:Áhá. Szóval akkor azért volt jó döntés, mert a piac nem kínálta be elég olcsón a megfelelő száradt spermaszámmal ellátott ps3-at, amit 10 évvel később már pótolt?
A helyzet az, hogy az ilyen irányú posztjaid az eklatáns példája annak, hogyha valaki oda szarik, ahonnan amúgy eszik is, akkor előbb-utóbb felmerül a ganyú, hogy néha bizony lecsúszik 1-1 falat fekália is. Hogy véletlenül, vagy sem, azt meg inkább a jóizlés határain belül ne firtassuk. A killzone nem egy túl jó játék, de ez a sony bashing annyira szánalmasan átlátszó, hogy nemigaz :D Sajnos előre tudom, hogy ps4-ből is megjelenik előbb-utóbb az a megfeleő gecifoltos verza, ami szintén át fogja ütni a érdeklődési szinted, szóval csak óvatosan a véleményezéssel!
Nincs az a domestos...Botond írta:Azt akarod mondani, hogy a tőled vásárolt switchet nem csak domestosos törlőkendővel kellett volna áttörölni, hanem domestosba is kellett volna áztatnom vagy három napra, hogy a használatod minden nyomát eltűntessem?!
Fogalmam sincs mi a hiányérzet oka. Olyan csöcsfizika van benne, hogy beszarsz!DanielT írta:Ja, nem elakadós, statikus moslékot hiányolok, hanem valós fizikai szimulációs szarrátörését a környezetnek. Egyszerűen felháborít, hogy ezen a téren még mindig fényévekkel van minden lemaradva a Crysis 1-től.
A tizenhúsz általában jogos, de gyakran van az harmincplusz is, tavaly a Castlevania-Mega Man-Contra-trojka szerzett sok örömöt és szenvedést, bár a Contra kakukktojás, mint gyerekkori kedvenc.Botond írta:Némi generációs feszültséget érzek a levegőben egyrészt, másrészt meg új Zó van születőben. Ő szokta megszagérteni tízenhúsz évek távlatából, hogy vmi miért üthetett akkor akkorát, amikor most jelképes tizenhúsz évvel később csak langyoshígfosnak jó már.
Amúgy az összes (művelődés-/irodalom)történész is mekkora paraszt már, hogy utólag valamit értékel! Tény és való, hogy mondjuk ez az utólagos értékelés a mából szakmai ártalom nálam is.
De például a kedvenc Kyrandiádat továbbra is az első PC-men játszottam először, csak nem ment végig pár évvel ezelőttig, akárhogy is kellett volna rajonganom érte. Ami miatt régen ütött, abban viszont máig kiváló. Szerintem sokkal többet dicsérem a régi klasszikusokat, mint szidom őket, de abszolút megvan a relevanciája megvizsgálni azt is, hogy mit érdemes ma elővenni. Gyakorlati szempontból még több értelme is van leírni, mint azt, hogy "harminc éve játszottam, akkor állat volt".
Szerintem érdekes, hogy egy ifjonti játékos hogy éli meg a KZ-ket most, bár egyetértenem Benővel ezúttal nehezemre esik.
A büdös életben nem lesz ma senkinek akkora érzelmi kötődése egy last ninjához, akit a mai játékok után odaültetsz, mint nekünk. És itt lehet irodalomtörténészekkel jönni, de ez csak maszatolás. Patikamérlegen le lehet mérni, bitre is, meg mindenre, de amit bepontozunk, azok az emóciók. Az a kontextus nélkül nincs. A kontextus pedig ma nem bír az lenni, ami volt 30 éve. Vagy 10.Zóanagyvarázsló írta:A tizenhúsz általában jogos, de gyakran van az harmincplusz is, tavaly a Castlevania-Mega Man-Contra-trojka szerzett sok örömöt és szenvedést, bár a Contra kakukktojás, mint gyerekkori kedvenc.
Amúgy az összes (művelődés-/irodalom)történész is mekkora paraszt már, hogy utólag valamit értékel! Tény és való, hogy mondjuk ez az utólagos értékelés a mából szakmai ártalom nálam is.
De például a kedvenc Kyrandiádat továbbra is az első PC-men játszottam először, csak nem ment végig pár évvel ezelőttig, akárhogy is kellett volna rajonganom érte. Ami miatt régen ütött, abban viszont máig kiváló. Szerintem sokkal többet dicsérem a régi klasszikusokat, mint szidom őket, de abszolút megvan a relevanciája megvizsgálni azt is, hogy mit érdemes ma elővenni. Gyakorlati szempontból még több értelme is van leírni, mint azt, hogy "harminc éve játszottam, akkor állat volt".
Szerintem érdekes, hogy egy ifjonti játékos hogy éli meg a KZ-ket most, bár egyetértenem Benővel ezúttal nehezemre esik.
A KZ2 messze nem volt mindenben középszar. Jól néz(ett) ki, a fedezékrendszere is remekül működik, és az AI is kifejezetten jó. Ráadásul a CoD-dal szemben elfogyasztható ellenségszámmal rendelkezett. Bénaságok is vannak benne, nem egy kiemelkedő darab, amiért szerintem PS3-ért volt érdemes rohanni, de én jobban szórakoztam vele, mint a CoD4-gyel, mely az említettek miatt megkarcolni sem tudta nálam (másban persze jobb volt). Itt azért sokat számítanak az egyéni preferenciák, de az említettek miatt és a kor felhozatalát nézve túlzó, ahogy a szidod. A KZ1-gyel borzalmas volt játszani, de az egy régi konzolos FPS, ráadásul kritikailag is bukott, nem egy felszopott darab.benőmenő írta:Pedig az Ölőzónánál kevés tryhardabb 12 éveseket célzó konzolexklu van. "What the fuck is a Shakespeare?" (igaz ez az elsőben hangzik el, de Rico végig ekkorra parittya).
De mondok jobbat, mire kijött a KZ 2, a Cod már túl volt csúcson. Ennyire jött csak későn ez az x+1 konzolos fps. Ha nem egy olyan hw-re jön, amin előtte kb. a nagy büdös semmi volt (pont mint ikszbogzon a Héjló), a kutya nem emlékezne rá, mert addigra már mindent és mégtöbbet ellőttek fps témában PC-n.
A Halót meg marha nagy ignorancia és ellenmítoszgyártás nagy büdös semminek beállítani, mert AI-ban, járműhasználatban és filmszerűségben platformtól függetlenül erős volt, érdekesebb fegyverek is akadtak benne, több (vitatott) újítással pedig az egész műfajra nagy hatással volt. A PC-s kooperatív opciók sem voltak korábban túl szofisztikáltak, és ekkorra már évek óta mellőzték is őket. Persze a világát és az epikus rajongást gyűlölöm, a játékkal pedig időnként borzasztó volt játszani, PC-n kisebbet pukkant volna, de a tényeket kár elhazudni.
Nem csak a Kyrandia, de valóban az az eklatáns példája, de volt HOMM1-2-3-4 kapcsán is ilyesmi, meg amire még nem emlékszem, mert nekem töredéke a memória kapacitásom a tiedhez képest.Zóanagyvarázsló írta:A tizenhúsz általában jogos, de gyakran van az harmincplusz is, tavaly a Castlevania-Mega Man-Contra-trojka szerzett sok örömöt és szenvedést, bár a Contra kakukktojás, mint gyerekkori kedvenc.
Amúgy az összes (művelődés-/irodalom)történész is mekkora paraszt már, hogy utólag valamit értékel! Tény és való, hogy mondjuk ez az utólagos értékelés a mából szakmai ártalom nálam is.
De például a kedvenc Kyrandiádat továbbra is az első PC-men játszottam először, csak nem ment végig pár évvel ezelőttig, akárhogy is kellett volna rajonganom érte. Ami miatt régen ütött, abban viszont máig kiváló. Szerintem sokkal többet dicsérem a régi klasszikusokat, mint szidom őket, de abszolút megvan a relevanciája megvizsgálni azt is, hogy mit érdemes ma elővenni. Gyakorlati szempontból még több értelme is van leírni, mint azt, hogy "harminc éve játszottam, akkor állat volt".
Szerintem érdekes, hogy egy ifjonti játékos hogy éli meg a KZ-ket most, bár egyetértenem Benővel ezúttal nehezemre esik.
A történészek jó párhuzam, ott is sok huzavona szokott ilyesmiből lenni, hogy mennyire tudja x,y vagy z kontextusban kezelni a topikot, komoly elemzések is nagy részt szentelnek ilyesminek, hogy akkoriban mi meg hogy volt, és ahhoz képest vmi hyperugrás avagy sima copypaste. Nálad is ezt vitattam párszor, hogy kontextusból kiragadva kezeled időnként a dolgokat, úgy téve, mintha a 90es évek elején minden elérhető lett volna, mint manapság, a teljes 93as megjelenés valós viszonyítási alap egy adott 93as játék esetén, amikor Bécsig elvándorolva se lehetett a kínálat felét se beszerezni, torrent se úgy volt még akkor, ahogy mondjuk az ezredforduló tájékán, amikor ennek aranykora volt, stb.
Mindegy, ezt már ezerszer végigrágtuk, és a következő nosztalgia címnél is lesz alkalmunk ismét végigrágni. :D
Juteszembe. Ma jelenik meg a turok switchre. Nekem az ugye kimaradt, majd ma megveszem jól, végigpörgetem és elmondom micsoda hányás, hogy vette ezt komolyan bárki anno.Moby írta:Vagy 10.
De a kontextus az nemcsak az évektől függ, hanem a változó egyéni hangulattól és preferenciáktól is. Csomó olyan régi játékba szerelmesedtem bele sok évvel később, ami régen egyszerűen nem feküdt vagy nem volt türelmem hozzá. De ezek szerint a 20-30 éves emlékeim az igaziak, nem az, ha most élvezem őket?Moby írta:A büdös életben nem lesz ma senkinek akkora érzelmi kötődése egy last ninjához, akit a mai játékok után odaültetsz, mint nekünk. És itt lehet irodalomtörténészekkel jönni, de ez csak maszatolás. Patikamérlegen le lehet mérni, bitre is, meg mindenre, de amit bepontozunk, azok az emóciók. Az a kontextus nélkül nincs. A kontextus pedig ma nem bír az lenni, ami volt 30 éve. Vagy 10.
Rengetegféle szemszög és hozzáállás létezik, nyilván változik ez is, de nincs olyan, hogy csak a régi szemtanúk véleménye a releváns, akik gyakran egymásnak ellentmondóan is emlékeznek. Nagy szükség van ezekre is, és én is örülök, hogy megélhettem sok régi játékot ott és akkor, nyilván ez formálta is a szemléletemet, de utolsó lehányandó bunkó paraszt lennék, ha azt állítanám, hogy aki utánam jött, az nem érthet belőle semmit, csak az én igazságom létezik.
Teljesen mindegy, hogy 1993 vagy 2019 van, a Kyrandia inventorykezelése és labirintusai gyötrelmesek, csak a kor kontextusából nem lógtak ki annyira, ahogy a Dune 2 és a WarCraft irányítása is mindig fostömlő volt, csak akkor ez a stílus még friss volt, így persze, hogy ez megbocsátható volt, ma meg már akár a hajdan csodának is megélt SC1 AI-ának útvonalkereresése is kínos, bár a Halo Wars után visszasírom.
A Halo és a KZ2 óta szerintem meg annyit pont nem változott a műfaj (bár most más a trend, van azóta RPG-sítés, konfettitérképezés, oldschoolkodás és BR is), de éppen az alaperényeik alapján ma is jók, a bénaságaik meg mindig bosszantóak volt. Érzelmi töltet itt nem ezek elismeréséhez kell, hanem a letagadásukhoz. A vitás KZ esetében is csak annak lehet releváns a véleménye, aki éjfélkor sorban állt a játékért, és a rajongótársai láthatták a a kőművesdekoltázsán a mesterséges fényekben foszforeszkáló Sony-tetkót.
a szagma az rdr2 is birta , soot ;) akkor hogy is van ez? :DMoby írta:A szagma és a játékosok viszont bírták, szal még mindig nem világos mifaszt vergődsz ezen :D Ezt mostmá nem fogod tudni megfejteni, amikor kellett volna, akkor meg anyuapu nem vett neked pléjsztésönt, hát mostmegmár ideje túllépni ezeken.
igy van, ez technika, ezt az adott idoben lehet a legjobban megelni/atelni ;)Moby írta:A büdös életben nem lesz ma senkinek akkora érzelmi kötődése egy last ninjához, akit a mai játékok után odaültetsz, mint nekünk. És itt lehet irodalomtörténészekkel jönni, de ez csak maszatolás. Patikamérlegen le lehet mérni, bitre is, meg mindenre, de amit bepontozunk, azok az emóciók. Az a kontextus nélkül nincs. A kontextus pedig ma nem bír az lenni, ami volt 30 éve. Vagy 10.
Emlekeszem mikor a doomot lattam eloszor alig birtam elaludni annyira jart az agyam rajta ;)
Úgy, hogy én gyűlölöm az RDR2-t, de azért látom és láttam, mitöbb, le is írtam, hogy komoly érdemei vannak. Én utálom, mint a szart. Ennyi.Micsu írta:a szagma az rdr2 is birta , soot ;) akkor hogy is van ez? :D
Deazé kb letoltam azt is.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Moby 2019.03.18. 11:45-kor.
A HoMM-eket sorban játszottam az első PC-mtől fogva, a 3-4-et szinte azonnal, ahogy beszerezhető volt, illetve a 3-nak a demóját is rongyosra játszottam. Az 5-ből is ment az évekkel a megjelenés előtt kiszivárgott alfa, majd a béta, végül kb. day1 a teljes. Az 1-2-t a kampány bizonyos sajátosságai és a wait opció hiánya miatt szoktam kritizálni, de ezek bennem is csak a 3 után merültek fel, nem amikor először játszottam velük. Tehát csak sejteni tudom, mire gondolsz, mert ezeken kívül pár art designt érintő kérdés ugrik be, illetve a 4-et érintő eltérő megítélésünk (bár mindketten szerettük), mert szerinted a 3 is bugos volt (én is mindkettőt 1.0-tól játszottam, sőt a legtöbbet úgy), mert az egyik multiopció nálad nem ment, mi meg nem azzal játszottuk, hanem amivel működött. (A régi KB-t játszottam megkésve, de abban nem is volt vita köztünk, és nem is nagyon minősítettem.)Botond írta:Nem csak a Kyrandia, de valóban az az eklatáns példája, de volt HOMM1-2-3-4 kapcsán is ilyesmi, meg amire még nem emlékszem, mert nekem töredéke a memória kapacitásom a tiedhez képest.
A történészek jó párhuzam, ott is sok huzavona szokott ilyesmiből lenni, hogy mennyire tudja x,y vagy z kontextusban kezelni a topikot, komoly elemzések is nagy részt szentelnek ilyesminek, hogy akkoriban mi meg hogy volt, és ahhoz képest vmi hyperugrás avagy sima copypaste. Nálad is ezt vitattam párszor, hogy kontextusból kiragadva kezeled időnként a dolgokat, úgy téve, mintha a 90es évek elején minden elérhető lett volna, mint manapság, a teljes 93as megjelenés valós viszonyítási alap egy adott 93as játék esetén, amikor Bécsig elvándorolva se lehetett a kínálat felét se beszerezni, torrent se úgy volt még akkor, ahogy mondjuk az ezredforduló tájékán, amikor ennek aranykora volt, stb.
Mindegy, ezt már ezerszer végigrágtuk, és a következő nosztalgia címnél is lesz alkalmunk ismét végigrágni. :D
A Kyrandiát olyan nála régebbi kalandjátékokhoz hasonlítottam, melyekkel párhuzamosan volt hozzá szerencsém a '90-es években (főleg a KQ6-hoz, ami számomra sokkal nosztalgikusabbá vált), és jobban lekötöttek. Ott ha valamit elkövettem, az az, hogy nem adtam elég esélyt a Kyrandiának, de amikorra sokkal több türelmem lett a műfajhoz, akkor is megkínzott, míg a KQ6-ot akkor is szerettem, amikor egy Monkey Island 2-t is passzoltam. A 2000-es évek előtt nálam két hagyományos pont 'n' click ugrotta meg igazán a küszöböt: a KQ6 és a Broken Sword, bár ezekben elakadtam (a BS-ben egy bug miatt, mint később kiderült), és a kevésbé bejövős Prisoner of Ice ment végig. Jobb angoltudással és több rendelkezésre álló játékkal persze más lett volna a helyzet.
Ezért nem érzem jogosnak, amikor mindig éppen ezek miatt a játékok miatt olvasod a fejemre a "játéktörténészkedésemet", holott nem erről van szó, a HoMM esetében kifejezetten régi élményhegyekről. Másoknál, melyeknél nem reagáltál, akár még jogosabb is lehetne.
Na igen, pont ezt próbáljuk néha elmagyarázni, hogy nem, sőt, egyszerűen magadhoz nyúltál volna akkor ahogy mi is tettük, hogy ezbazmeg ez micsoda hyperugrás már, és mennyi kibaszott jóság, ami akkor hirtelen a nyakunkba szakadt, és a dune2t pl minden házzal 3x végig lehetett nyomni, mert egyszerűen perfect 10/10 vót, az irányítástól elkezdve minden. Aki szerint fostömlő, az ugyanígy párhuzamba állíthatja az eredeti prince of persiát az aktuális ACval, hogy ugyehogyugye. Fasság.Zóanagyvarázsló írta:Dune 2 és a WarCraft irányítása is mindig fostömlő volt
Abban azért megegyezhetünk, hogy más a határon becsempészett c64 kontextusát és megint más a mindenki által megélt prevgen rózsaszín szemüvegét számonkérni.Moby írta:A büdös életben nem lesz ma senkinek akkora érzelmi kötődése egy last ninjához, akit a mai játékok után odaültetsz, mint nekünk. És itt lehet irodalomtörténészekkel jönni, de ez csak maszatolás. Patikamérlegen le lehet mérni, bitre is, meg mindenre, de amit bepontozunk, azok az emóciók. Az a kontextus nélkül nincs. A kontextus pedig ma nem bír az lenni, ami volt 30 éve. Vagy 10.
Mert nekem is sokminden kimaradt, azokról így utólag nem formálok ilyen jellegű véleményt, maximum annyit, hogy ha megállja az idő szavát, akkor pótlom, ha nem akkor skip mindörökké, lásd falloutok, jagged alliance és még rengeteg klasszikus amik kimaradtak, mert már elég rég nem torrentezek, meg volt pár feketelyuk ami elnyelte minden időm akkoriban, most meg van más helyettük. Tíz év MMO-zás nagy csapás volt nekem ezen a fronton pl, emiatt egy komplett évtized kimaradt szinte.Zóanagyvarázsló írta:Másoknál, melyeknél nem reagáltál, akár még jogosabb is lehetne.
Én meg azt próbálom elmagyarázni, hogy nem a kezdetleges irányítástól nyúltál magadhoz, hanem a klasszikus RTS-műfaj megszületésétől és a játékok egyéb aspektusaitól. Félreértesz, ha a szavaimat úgy értelmezed, hogy az irányítás miatt le kellett volna húzni ezeket a játékokat. Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy volt egy hatalmas innováció, azonban az irányítás miatt ekkor még nem tudott kiteljesedni a műfaj, szükségszerűen és gyorsan meg kellett azt haladni, ahhoz is, hogy igazán nagy tömegeket vonzzanak be.Botond írta:Na igen, pont ezt próbáljuk néha elmagyarázni, hogy nem, sőt, egyszerűen magadhoz nyúltál volna akkor ahogy mi is tettük, hogy ezbazmeg ez micsoda hyperugrás már, és mennyi kibaszott jóság, ami akkor hirtelen a nyakunkba szakadt, és a dune2t pl minden házzal 3x végig lehetett nyomni, mert egyszerűen perfect 10/10 vót, az irányítástól elkezdve minden. Aki szerint fostömlő, az ugyanígy párhuzamba állíthatja az eredeti prince of persiát az aktuális ACval, hogy ugyehogyugye. Fasság.
Mindig elismertem, hogy a Dune 2-t és a WC1-et nálam az rontotta el, hogy előbb találkoztam a WC2-vel és a C&C-vel, de ettől még a WC1 sokat ment nálam, fantasztikus pionír volt, de a premodern irányítás kerékkötő volt. A WC2-t hibáit sem éltem meg erényként, hiába volt számomra a non plus ultra. És ugye nemcsak RTS-ek léteztek, más műfajokban az irányítás kezelhetőbbé tette a csapatokat, tehát az RTS-ek kezdetben nagyobb hátrányban voltak a TBS-ekkel szemben, mint 1995-ben.
A MI2-vel is hiába találkoztam a Full Throttle előtt, az utóbbi irányítását jobban bírtam. Nem mondom, hogy gyűlölöm a verb systemet, számomra is nosztalgikus, de kamu a MI2-ben és a Thimbleweed Parkban is, mert igazán egyik sem használja ki, csak az előbbinél még az volt a standard, az utóbbinál pedig az oldschoolság miatt kell. A Maniac Mansionben még néha van értelme mai szemmel is, azon túl, hogy egy hatalmas innováció volt benne.
FPS-es példa: a Dark Forces a le-felnézéssel újszerű volt a Doom után, de a sok nézgelődés a vertikálisan elhelyezkedő ellenfelek miatt megtörték a lendületet. (Viszont a Doom mai napig üt, egyszerűen a régi irányítás jó összhangban van a pörgős játékmenettel.) Örültem az innovációnak (bár Macen már volt mouse-look a Halo-2-ben), de az élménynek nem tett jót, és a Duke Nukem 3D and co.-ban valahogy kevésbé volt zavaró. Mondjuk inkább a hároméletes megoldás miatt hagytam félbe a DF-et, hogy 10 évvel később végigjátsszam. Mindig utáltam az FPS-ekben a vertikális mozgási szabadság korlátozását, ezért is örültem, hogy az új Doomban és a Deus Ex: Mankind Dividedben már felkapaszkodik a karakterünk. Elfogadtam ennek a hiányát a korábbi nyúlszexekben, de mindig fájóan hiányzott, ahogy az úszás a GTA 1-2-3-VC-ben, egészen a San Andreasig.
És igen, a limitált életekkel operáló húzást nagyon gyűlöltem akkor is, amikor az volt a standard, akármilyen kedvenceim is használták. A lengyelpiacos NES-klónomon szerencsére voltak traineres verziók is a játékokból.
Mindezzel csak azt kívántam illusztrálni, hogy én máshogy gondolkozom, és sok a korban nem felmerülő hibát én idegesítő visszafogásként éltem meg irányításban és más tekintetben is, ezért ami ma elavult, azt jellemzően új(abb) korában is nehezebben viseltem.
Más van, olyan meg nincs. Sajnos a Jagged Alliance-ek helyett kevés opció van, örülök, hogy sok év után adtam nekik esélyt. Bár próbáltam a JA1-et régen is, de akkor kézikönyv és komolyabb angoltudás híján túl sok volt. Az X-COM-oknál bizony nem ártott, hogy magyar nyelvű verzió kötött ki nálam, de WarCraft 2-ből is magyar szinkronos (!) RIP-pel találkoztam először, így egyből értettem a poénokat. Lehet, hogy valami nagyon lokális, sulis projekt volt, mert az interneten sosem találtam meg később azt a verziót.Botond írta:Mert nekem is sokminden kimaradt, azokról így utólag nem formálok ilyen jellegű véleményt, maximum annyit, hogy ha megállja az idő szavát, akkor pótlom, ha nem akkor skip mindörökké, lásd falloutok, jagged alliance és még rengeteg klasszikus amik kimaradtak, mert már elég rég nem torrentezek, meg volt pár feketelyuk ami elnyelte minden időm akkoriban, most meg van más helyettük. Tíz év MMO-zás nagy csapás volt nekem ezen a fronton pl, emiatt egy komplett évtized kimaradt szinte.
Elbeszélünk egymás mellett. Vagy legalábbis nagyon nem ugyanazt értjük kiteljesedésen. A WC1 és a Dune2 is kiteljesedett. Akkor az úgy volt kiteljesedve és a csúcson, mert nem volt jobb, álmodni se tudtunk jobbat. Utólag persze, geciokosok vagyunk mind, de akkor ez annyira ki volt teljesedve, hogy csak az állunkat szedegettük a padlóról. És ez a lényeg. Hogy értelmezhetetlenek ezek az utólag megfogalmazott igények. Prince of persiában se volt úszás aztán mégis korszakos cucc volt így kiteljesedve, ahogy van. Kalandjátékoknál ugyanez. MI2 vagy még inkább maniac manson a szavas vergődéssel micsoda hyperugrás volt már mondjuk egy KQ1hez képest?! Nem kellett minden lófaszt külön bepötyögni, hanem voltak előre megírt szavak, töredék idő volt végigvinni. Szóval ezek az én értelmezésemben akkor tökre ki voltak teljesedve, ezek voltak a csúcs, akkor. Ezek az utólagos igények amik mindig furik, és mindig csak azoknál a játékoknál amiket nyomtam viszonylag közel a 1st Dayhez, mert azoknál akkor meg se fogalmazódott bennem, hogy de jó lenne ez vagy az, mert hát honnan is lett volna ilyen gondolat, amikor már hyperugrunk akkor nem az a zsigeri reakció, hogy jójó hyperugrás, de miért csak egyet ugrunk, miért nem hármat. Ezt szoktam szóvá tenni néha, hogy nem úgy volt az akkor szerintem, nekem és baráti körömnek azért erősen más volt a megélése akkor, amikor.Zóanagyvarázsló írta:Nem erre gondoltam, hanem arra, hogy volt egy hatalmas innováció, azonban az irányítás miatt ekkor még nem tudott kiteljesedni a műfaj, szükségszerűen és gyorsan meg kellett azt haladni, ahhoz is, hogy igazán nagy tömegeket vonzzanak be.
De ha már kalandjátékok. Múltkor volt ilyen önbevallós szeánsz, hogy ki és mit nyomott végig önerőből. Hát be kell valljam én szinte mindig leírással nyomtam ezeket, ami valamennyire megölte a funfactort bizonyára, de a trial and error kihagyása miatt jobban élveztem a sztorikat. Szóval nagyon rövidke listám van azokról, amiket leírás nélkül pörgettem le, de pl pont a kyrandia első része ilyen (a második már nem, a harmadik meg pláne nem), szóval ezért szoktam azt nem érteni, hogy mi volt azzal a gond. De mondjuk aki maniac mansont vagy zak mckrakent végignyomta leírás nélkül az meg már számomra hihetetlen. DotT van még a listámon meg az első kettő broken sword, freddy pharkas ami még beugrik, aztán lehet volt még 2-3 kevésbé ismert ami most nem ugrik be és leírás nélkül kipörgettem. Monkey Islandeknek pl sose jutott volna eszembe nekiugrani leírás nélkül, az tuti. Nyilván úgy, hogy csak mentem a leírás alapján, dőltem a poénokon, egyrészt amit a játék ad, másrészt ami a covos leírásban volt teljesen más élmény maradt meg, mint tizenhúsz évvel később trial and errorozni az antik fossal, miközben az inventoryval is csak szívás van.
Nehezen megy nekem ez a good old gémingelés, most ugye androméda után elővettem az ME3-at és ebben is sok minden bánccsa a szemem, meg az ízlésem, és tudnék róla olyanokat írni amiket te szoktál, hogy ezt hogy gondolták komolyan anno, de ugyanakkor mivel 1st day vásárló voltam, és emlékszem mennyire oda meg vissza voltam, és ahogy haladok előre komplett részek ugranak be szóról szóra, nos nem teszem, mert ez biza anno überfasza volt annak ellenére, hogy most középszar semmi kis jóindulattal. Azért persze végigpörgetem most már, hogy megnézzem happy finishel milyen, mert annyira átütő volt anno a cucc, hogy már végig is értem rajta, mire a rajongók két hét alatt kisírták a bővített befejezést.Zóanagyvarázsló írta:Más van, olyan meg nincs. Sajnos a Jagged Alliance-ek helyett kevés opció van, örülök, hogy sok év után adtam nekik esélyt. Bár próbáltam a JA1-et régen is, de akkor kézikönyv és komolyabb angoltudás híján túl sok volt. Az X-COM-oknál bizony nem ártott, hogy magyar nyelvű verzió kötött ki nálam, de WarCraft 2-ből is magyar szinkronos (!) RIP-pel találkoztam először, így egyből értettem a poénokat. Lehet, hogy valami nagyon lokális, sulis projekt volt, mert az interneten sosem találtam meg később azt a verziót.
Szóval nem nagyon pótolok már semmit sajna. Vannak nagy elhatározások, de á, sose jut azoknak idő, hacsak nem jönnek switchre, mint a skyrim. :D
jo volt a wc meg a dune is mikor megjelent de akkoriban egyiket se jatszottam vegig, a wc2 mar teljesen mas szint volt ;) nameg egy c&c, urtechnika vtBotond írta:Na igen, pont ezt próbáljuk néha elmagyarázni, hogy nem, sőt, egyszerűen magadhoz nyúltál volna akkor ahogy mi is tettük, hogy ezbazmeg ez micsoda hyperugrás már, és mennyi kibaszott jóság, ami akkor hirtelen a nyakunkba szakadt, és a dune2t pl minden házzal 3x végig lehetett nyomni, mert egyszerűen perfect 10/10 vót, az irányítástól elkezdve minden. Aki szerint fostömlő, az ugyanígy párhuzamba állíthatja az eredeti prince of persiát az aktuális ACval, hogy ugyehogyugye. Fasság.
nekem mar megjeleneskor is bantotta a szemem sok minden az me3al kapcsolatban ;)Botond írta:Nehezen megy nekem ez a good old gémingelés, most ugye androméda után elővettem az ME3-at és ebben is sok minden bánccsa a szemem, meg az ízlésem, és tudnék róla olyanokat írni amiket te szoktál, hogy ezt hogy gondolták komolyan anno, de ugyanakkor mivel 1st day vásárló voltam, és emlékszem mennyire oda meg vissza voltam, és ahogy haladok előre komplett részek ugranak be szóról szóra, nos nem teszem, mert ez biza anno überfasza volt annak ellenére, hogy most középszar semmi kis jóindulattal. Azért persze végigpörgetem most már, hogy megnézzem happy finishel milyen, mert annyira átütő volt anno a cucc, hogy már végig is értem rajta, mire a rajongók két hét alatt kisírták a bővített befejezést.
Szóval nem nagyon pótolok már semmit sajna. Vannak nagy elhatározások, de á, sose jut azoknak idő, hacsak nem jönnek switchre, mint a skyrim. :D
Pontosan erre a különbségre próbáltam rámutatni, hogy számomra sok műfajnál és megoldásnál volt egy szint, amit elvártam ahhoz, hogy élvezni tudjam, annak idején is, ez nem feltétlen utólagos okoskodás, annak te haluzod be azt is, ami nem az. Még el is ismertem a hiperugrásokat, de ha nekem több kell ahhoz, hogy bevonzzon, akkor több kell. Az meg szimplán ténykérdés, hogy a korabeli limitációk mellett még csak proto-RTS-ek születtek, mert egy csomó dologra alkalmatlanok voltak. (Nemcsak arra, ami pár évvel később már lehetséges volt, de amit a TBS-ek tudtak akkor is, vagy ami ahhoz kellett, hogy nálam jobban átugorja egy új, még kezdetleges műfaj a lécet.)Botond írta:Elbeszélünk egymás mellett. Vagy legalábbis nagyon nem ugyanazt értjük kiteljesedésen. [...]
Lásd még: a Homo botondusnak is megvannak a maga korlátai, melyeket mára az új szellemi elit, a Homo lealdus már meghaladott.
A GTA-kban az úszás hiánya azért volt számomra zavaró, mert a víz gyakran mesterséges határokat jelentett, és a '90-es évek végére már kevésbé volt menő a víziszonyos főhős, egy a szabadságról szóló sandboxban pedig jobban arcon csapott. A legtöbb FPS-ben már lehetett úszni akkor, a Tomb Raiderekben is, és volt akkor már Outcast, jöttek a modernebb sandbox RPG-k is (Gothic, Morrowind). A San Andreas már csak akkor vállalta be az úszást, mire az kötelező feature-ré vált. Kevésbé zavart volna, ha a vízből automatikusan kimászik a karakter valamiféle szöveg mellett, de ugye a Rockstar megoldása az instant halál volt.
Mondjuk egy olyan szériáról beszélünk, melynek az első része sok szempontból kiváló volt, de más tekintetekben meg egy pöcegödör.Micsu írta:nekem mar megjeleneskor is bantotta a szemem sok minden az me3al kapcsolatban ;)
Én ezt vitatom. Akkor te semmit se játszottál volna 2002 előtt (randomdátum), mert addig nem volt ez meg az, így nem tudott bevonzani. És ezzel párhuzamosan te vagy a játéktörténelem legnagyobb innovátora, aki évtizedekkel előre látta, hogy egyes stílusokban még miket lehet és kell fejleszteni, hogy az jóság legyen, persze ezzel párhuzamosan megálmodva, hogy a mögöttes HW rész merre tud és kell, hogy fejlődjön. Ez a te verziód, az enyém meg, hogy a mából vezeted le a múltat, és hozol létre egy alternatív múltat, amit aki akkor ott volt nem élt meg. De ezen a ponton tegyünk is pontot erre ismét, mert most se fogunk ennél jobban közeledni az álláspontok tekintetében.Zóanagyvarázsló írta:Pontosan erre a különbségre próbáltam rámutatni, hogy számomra sok műfajnál és megoldásnál volt egy szint, amit elvártam ahhoz, hogy élvezni tudjam, annak idején is
Az a baj, hogy hazudozol. Amikor egy játékra, amit ott és akkor játszottam, és azt mondom, hogy ott és akkor nekem nem volt elég, az nyilvánvalóan nem visszavetítés.Botond írta:Én ezt vitatom. Akkor te semmit se játszottál volna 2002 előtt (randomdátum), mert addig nem volt ez meg az, így nem tudott bevonzani. És ezzel párhuzamosan te vagy a játéktörténelem legnagyobb innovátora, aki évtizedekkel előre látta, hogy egyes stílusokban még miket lehet és kell fejleszteni, hogy az jóság legyen, persze ezzel párhuzamosan megálmodva, hogy a mögöttes HW rész merre tud és kell, hogy fejlődjön. Ez a te verziód, az enyém meg, hogy a mából vezeted le a múltat, és hozol létre egy alternatív múltat, amit aki akkor ott volt nem élt meg. De ezen a ponton tegyünk is pontot erre ismét, mert most se fogunk ennél jobban közeledni az álláspontok tekintetében.
Fenntartom egy jogot, hogy bármely játéktól mástól vagy többtől legyen számomra szórakoztató, mint számodra. Egyébiránt nincs ebben semmi ördöngösség: a legtöbb műfaj nem a legelső képviselőitől lett átütő siker, az id is a Doommal tarolt igazán, és azzal tett sok játékost FPS-rajongóvá, nem a Hovertank 3D-vel vagy a Catacomb 3-D-vel. A Wolfenstein 3D már szintén átütő volt (ebben a setting is segített), de a pályák és a fegyverek nagyon unhatók a Doomhoz képest, mellyel már tényleg annyian játszottak egy időben, mint pasziánszt.
Persze ez a könnyen befogadhatóság veszélyes terep, hiszen eljuthatunk a tömegeket célzó olcsó lágersörökig vagy a felvizezett játékokig, de ugye itt most nem erről a végletről van szó.
Mindazonáltal tény, hogy voltak érdekes dizájnálmaim, melyeket jó volt viszontlátni játékokban. Ha már 2002, a WarCraft 3 kapcsán is kissé merészebb RPG-vonalat szerettem volna, de ezért még nem szidtam a játékot, hanem piszkosul élveztem.
jó de ne csak a saját fejeddel próbálj meg gondolkodni ;) nekem nem egy ismerősöm van (velem egyidősek) aki találkozott megjelenéskor régi címekkel (heroes2, tomb raider etc etc) de kb a 360 eraban jutott el oda hogy tetszik neki és érdekli a gamingBotond írta:Én ezt vitatom. Akkor te semmit se játszottál volna 2002 előtt (randomdátum), mert addig nem volt ez meg az, így nem tudott bevonzani. És ezzel párhuzamosan te vagy a játéktörténelem legnagyobb innovátora, aki évtizedekkel előre látta, hogy egyes stílusokban még miket lehet és kell fejleszteni, hogy az jóság legyen, persze ezzel párhuzamosan megálmodva, hogy a mögöttes HW rész merre tud és kell, hogy fejlődjön. Ez a te verziód, az enyém meg, hogy a mából vezeted le a múltat, és hozol létre egy alternatív múltat, amit aki akkor ott volt nem élt meg. De ezen a ponton tegyünk is pontot erre ismét, mert most se fogunk ennél jobban közeledni az álláspontok tekintetében.