A PC-s játékoknak leáldozott

A Leáldtopik új otthona
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35491 2019.01.14. 10:14

arty írta:16bitesek közül hirtelen nemtok mondani, de saturnon tuti volt :D az számít?
és igenis fontos, hogy azt "üsd", aki anno elbaszta - a deveket.

raspihoz vegyél pi2scart-ot, jofogason vagy vateran megy is egy most 5600ér' (nekem az fáj kicsit, hogy spec hekk kell a működéséhez, de a képe az egy csoda, go youtube!)

hdmi2scart - mit vettél? 640x480-ban próbálkoztál vagy 240p-t is megkockáztattad? amugy az igazi gánymesterek speckó radeonnal nyomják, de persze tudom h neked az amd nem opcio :(
Ilyet vettem, mert ez volt itthon eladó, amiért el is tudtam menni.

Kép

Kimenetet csak sejteni lehet, kapcsoló van rajta, PAL és NTSC. Gondolom 576i és 480i.

A ki oldalon semmit nem lehet befolyásolni, tehát 240p lehetetlen. Amit megkap azt valahogy leskálázza, van kép a másik oldalon és ennyi. "Digitális artifact" fílingje van a képnek, tehát a worst of both worlds. KUKA.

Pi2Scart még szóba jöhet ha:

- Kiderül, hogy a Pi bírja a PS1 játékokat 4x render felbontással és a rajta lévő core tudja a PGXP és egyéb javításokat.

- A nagyobb kockázat, hogy inkább tényleg leszarom az egészet, mert a fél lakást szét kell borítanom mindig, amikor összerakom a CRT setupot és akkor is kényelmetlen és undorító. ÉS!!! Tényleg a lószarnál is kisebb már a hozzáadott értéke, most már a "csakazértis" fíling hajt 1%-ban, ami a siker esetén vált az "ezismegvolt" állapotra és következik az ugyanúgy leszarás...

A radeon gány nem az AMD miatt nem játszik, hanem nem cseszem szét a rendes pc setupom, emiatt meg nem építek gépet. Az elmebajnak is van határa.
Avatar
Botond

Hozzászólás #35492 2019.01.14. 10:24

DanielT írta:Az elmebajnak is van határa.
Ez egy nagyon elhamarkodott kijelentés volt!
Avatar
arty

Hozzászólás #35493 2019.01.14. 10:33

deep írta:Nekem az van az emus arcade kabinetemben. Oda jó :nyes:
de mint áltimét mgoldás, a legtöbb gányt is igényli :( és MINDEN a játékidőből vesz el, amiért ezt az egészet ELVILEG csinálja az ember...

(hétvégére nagy terveim voltak, hogy rendbe teszem az xboxokat és a ps2-t felkészítem csippelhetőségre, ehelyett forza-daytonausa-sf2 lett a vége :) (utóbbiba kb 3-4 óra ment, ebből 3 óra görcsös, ordítozós Sagat elleni hatástalan vergődés :( ))
Avatar
arty

Hozzászólás #35494 2019.01.14. 11:49

DanielT írta:Kimenetet csak sejteni lehet, kapcsoló van rajta, PAL és NTSC. Gondolom 576i és 480i.
A ki oldalon semmit nem lehet befolyásolni, tehát 240p lehetetlen. Amit megkap azt valahogy leskálázza, van kép a másik oldalon és ennyi. "Digitális artifact" fílingje van a képnek, tehát a worst of both worlds. KUKA.

Pi2Scart még szóba jöhet ha:
- Kiderül, hogy a Pi bírja a PS1 játékokat 4x render felbontással és a rajta lévő core tudja a PGXP és egyéb javításokat.
- A nagyobb kockázat, hogy inkább tényleg leszarom az egészet, mert a fél lakást szét kell borítanom mindig, amikor összerakom a CRT setupot és akkor is kényelmetlen és undorító. ÉS!!! Tényleg a lószarnál is kisebb már a hozzáadott értéke, most már a "csakazértis" fíling hajt 1%-ban, ami a siker esetén vált az "ezismegvolt" állapotra és következik az ugyanúgy leszarás...

A radeon gány nem az AMD miatt nem játszik, hanem nem cseszem szét a rendes pc setupom, emiatt meg nem építek gépet. Az elmebajnak is van határa.
de nincs pc oldalon valami hekk, hogy a gpu eleve 240p-t toljon ki a hdmijén? (vagy legalább 480i-t?)

pi nem bír semmi extrát, de CRT-re minek is kellene? ott puristaként 240p-t akarnál látni, nemdebár? ;)
amugy az "előpakolás" tényleg szívás, olyankor fullad nálam is kudarcba játszás, ha sokat kell tökölni, hogy játszhassak. márpedig most bekerült a konfigba nekem is egy fekete bárány, a japó snes személyében: elfogyott a helyem :(
Avatar
deep

Hozzászólás #35495 2019.01.14. 11:55

arty írta:de mint áltimét mgoldás, a legtöbb gányt is igényli :( és MINDEN a játékidőből vesz el, amiért ezt az egészet ELVILEG csinálja az ember...
Az enyémből nem vesz el semmit, mert arcade crt monitorra van kötve egy spec nyákkal ami méretez mindent. Készen vettem az egész cuccot, csak a frontend szopódást kellett egyszer felhákolni.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35496 2019.01.14. 13:13

arty írta:de nincs pc oldalon valami hekk, hogy a gpu eleve 240p-t toljon ki a hdmijén? (vagy legalább 480i-t?)

pi nem bír semmi extrát, de CRT-re minek is kellene? ott puristaként 240p-t akarnál látni, nemdebár? ;)
amugy az "előpakolás" tényleg szívás, olyankor fullad nálam is kudarcba játszás, ha sokat kell tökölni, hogy játszhassak. márpedig most bekerült a konfigba nekem is egy fekete bárány, a japó snes személyében: elfogyott a helyem :(
480i elvileg kijön, de ezzel az eszközzel az is szarul nézett ki. 240p totál esélytelen digitális jelről.

2d-hez nem kell extra, viszont a PS1 grafika natúran egy fosadék bármin.
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #35497 2019.01.14. 16:48

arty írta:amugy megnéztem ezt a resi2 demot én is (elsőét is próbáltam, kb 5 perc után (néhány másodpercel a szívroham előtt!!) kiléptem.
csodásan néz ki, fantasztikusan fut, a játékmenet is tetszett, de mire feltápoltam a karakterem lőszerrel, lejárt a 30 perc és ENNYI. soha többet nemtom megpróbálni. kurva anyád capcom.
Trainerrel, alt accounton 53 perc volt, mire felporszívóztam mindent.
Mondjuk előtte a REmake HD-t is befejeztem végre, és ott valami 10 órát írt a játék, de a visszatöltögetések miatt duplája is lehetett a valós idő Jillel.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35498 2019.01.14. 17:00

Elkezdtem a Retroarch Raspberry hekkelést. Első lépésként már a kibaszott kontroller sem működik helyesen a menüben.

Lehet szidni a Win-t, de ahhoz képest minden más ezerszer akkora éces hulladék.

szerk: LOL. Nemhogy a kontroller, de a BILLENTYŰZET SE MŰKÖDIK. Atyaúristen, még ekkora telibevert MOCSKOT.
Avatar
arty

Hozzászólás #35499 2019.01.14. 20:19

ace combat 7 psvr - csak 3 ótvargagyi küldetést jelent (küldetés1: delszállás...), a teljes játék NEM tolható végig

hiába, sony komolyan gondolja a vr-t :D (ezekután az előbb anyázott capcom előtt le a kalappal, hogy a resi anno végigtolható volt.. bár nemtom ahoz kinek voltak idegei)
Avatar
Moby

Hozzászólás #35500 2019.01.14. 20:55

arty írta:ace combat 7 psvr - csak 3 ótvargagyi küldetést jelent (küldetés1: delszállás...), a teljes játék NEM tolható végig

hiába, sony komolyan gondolja a vr-t :D (ezekután az előbb anyázott capcom előtt le a kalappal, hogy a resi anno végigtolható volt.. bár nemtom ahoz kinek voltak idegei)
Ezt már elég rég óta tudjuk sajnos. Ötöt, nem hármat. Nálam már lapátra került egy ideje.
Avatar
arty

Hozzászólás #35501 2019.01.14. 21:19

Moby írta:Ezt már elég rég óta tudjuk sajnos. Ötöt, nem hármat. Nálam már lapátra került egy ideje.
OK, de még ha 5 hosszú küldetés is... egész egyszerűen képtelen vagyok "eladni" magamnak a psvr-t, jönnek-mennek a killer appok, de a vr szinte mindben csak ilyen kedvcsináló (mintha lenne egy másik/teljes játék, amihez kedvet kell csinálni :D )

egy gt sport, ace combat7, battlefront RENDES vr kampánnyal esélyes psvr-seller
de talán még egy rendes kampányos eve valkyrie is eladott volna egy sisakot (anno azzal próbáltam ki először és megvett, erre kiderült, h multionly)

resi, ami tudtommal elég jó, na pont azt nem bírom (-nám, idegekkel), de vicc kedvéért, haverokat riogatni "listás"
doom és talán a dirtrally jók, driveclub nem rossz (csak randácska), ééééés... az árkád lövöldék, amik mennek az aim kontrollerrel, azok is érnek egyet-egyet (farpoint, firewall, heavy fire, operation warcade)
wipeout, astro bot, amiket még láttam, h anno dícsértetek (előbbiben videoban elég fura a beszűkített nézet, utóbbi meg... hátnemtom, 3rd person?)

szóval utólag lehet beleugrok majd, megnézni miről is maradtam le (pedig nincs annyi időm, ami mindre elég lenne!)
te vettél 2.0-t?
Avatar
Moby

Hozzászólás #35502 2019.01.14. 21:25

arty írta:OK, de még ha 5 hosszú küldetés is... egész egyszerűen képtelen vagyok "eladni" magamnak a psvr-t, jönnek-mennek a killer appok, de a vr szinte mindben csak ilyen kedvcsináló (mintha lenne egy másik/teljes játék, amihez kedvet kell csinálni :D )

egy gt sport, ace combat7, battlefront RENDES vr kampánnyal esélyes psvr-seller
de talán még egy rendes kampányos eve valkyrie is eladott volna egy sisakot (anno azzal próbáltam ki először és megvett, erre kiderült, h multionly)

resi, ami tudtommal elég jó, na pont azt nem bírom (-nám, idegekkel), de vicc kedvéért, haverokat riogatni "listás"
doom és talán a dirtrally jók, driveclub nem rossz (csak randácska), ééééés... az árkád lövöldék, amik mennek az aim kontrollerrel, azok is érnek egyet-egyet (farpoint, firewall, heavy fire, operation warcade)
wipeout, astro bot, amiket még láttam, h anno dícsértetek (előbbiben videoban elég fura a beszűkített nézet, utóbbi meg... hátnemtom, 3rd person?)

szóval utólag lehet beleugrok majd, megnézni miről is maradtam le (pedig nincs annyi időm, ami mindre elég lenne!)
te vettél 2.0-t?
Az az astrobot megbassza az egész listát szárazon. a 3rd-t person itt nincs. Te létezel a játékban, és a bot is létezik a játékban, és szó sincs 3rd person nézetről. Meg ott a moss, csak a moss rövid. Nem vettem 2.0-t, nem is fogok, merminek...amennyit megy, elvagyok így. Mostanában elég sokat pörög a dirtrally, valami bajom volt vele mikor megvettem, de má nemtudom mi, fasza nagyon.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35503 2019.01.14. 21:29

Az összes nyeszlett retropróbálkozás elmehet a picsába ehhez képest!Persze a valóságban nyilván nem lesz ennyie menő mint a renderen, de ebben legalább van bugi, meg hogy benyeli az eredeti kazikat, az zseniális. Meg a kontrollerek is menők. Meg az egész nagyon menő, nem egy kibaszott aliexpresssz szökevény mint ezek a fosok a konzolgyártóknál.
Kép
Kép
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35504 2019.01.14. 21:38

Megvan a 240p CRT-n. MEG. VAN. Azért örülök, hogy ezt még megértem/megéltem...

Egyelőre kompoziton, de már úton van a SCART verzió.

Eszméletlen érzés itthoni körülmények között interlace vibrálás mentes CRT tévét látni.

Sajnos a Pie gyenge mint a fing, szóval a 2D konzolokra jó, PS1-en néhol elbír egy felbontás növelést, de a PGXP funkciókat nem is ismeri az emulátor ami van rá. :((((
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35505 2019.01.14. 21:43

Moby írta:Az összes nyeszlett retropróbálkozás elmehet a picsába ehhez képest!Persze a valóságban nyilván nem lesz ennyie menő mint a renderen, de ebben legalább van bugi, meg hogy benyeli az eredeti kazikat, az zseniális. Meg a kontrollerek is menők. Meg az egész nagyon menő, nem egy kibaszott aliexpresssz szökevény mint ezek a fosok a konzolgyártóknál.
Kép
Kép
Hát ez tényleg jó, hogy a kurvanagy kazettákat bele lehet tenni. ESSZENCIÁLIS. A 300 kbyteos romok helyett. :wilting: :wilting: :wilting:
Avatar
arty

Hozzászólás #35506 2019.01.14. 22:06

Moby írta:Az az astrobot megbassza az egész listát szárazon. a 3rd-t person itt nincs. Te létezel a játékban, és a bot is létezik a játékban, és szó sincs 3rd person nézetről. Meg ott a moss, csak a moss rövid. Nem vettem 2.0-t, nem is fogok, merminek...amennyit megy, elvagyok így. Mostanában elég sokat pörög a dirtrally, valami bajom volt vele mikor megvettem, de má nemtudom mi, fasza nagyon.
anno szaggatott neked valamiért :) de megnyugtató, h rendben van.

---

szerintem a nes gfx tökbéna :D
a címek 97%-át látni se bírNÁM...

---

DT: pi2scart lesz?
pi-ből 3b++++++ csúcsgéped van?
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35507 2019.01.14. 22:19

arty írta:DT: pi2scart lesz?
pi-ből 3b++++++ csúcsgéped van?
Ja Pi2Scart. Beszéltem vagy fél órát az eladóval, soha jobban képben lévő emberhez még nem volt szerencsém. Csodás élmény volt, hogy valaki ért a témához.

Kölcsön van egy sima 3, de ez egy FING. Hát a rohadt Ridge Racert nem bírja full frémmel, ami a legelső PS1 játék!
Avatar
Moby

Hozzászólás #35508 2019.01.15. 07:41

Lassan zárható a topik, elértük a hegy tetejét, innen már csak lefelé vezet az út. A 4k az bullshit meg szar, a 320x240-re meg a levegőbecsapunk! :banplz: :bdead:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35509 2019.01.15. 07:52

Moby írta:Lassan zárható a topik, elértük a hegy tetejét, innen már csak lefelé vezet az út. A 4k az bullshit meg szar, a 320x240-re meg a levegőbecsapunk! :banplz: :bdead:
Én következetes vagyok... végre NATÍV felbontást láthatok itthon. A 4K-val az a bajom, hogy (még) nem lehet feltölteni pixellel 60 frémmel mindenben. A PAL CRT-vel+konzolokkal az, hogy nem lehet feltölteni "pixellel" 60 frémmel. Most végre meg tudom hajtani a tévét abban a módban, ahogy kitalálták és mindig ez a cél. HOPPÁCSKA. :nezze: :nezze: :nezze:
Avatar
Moby

Hozzászólás #35510 2019.01.15. 08:06

DanielT írta:Hát ez tényleg jó, hogy a kurvanagy kazettákat bele lehet tenni. ESSZENCIÁLIS. A 300 kbyteos romok helyett. :wilting: :wilting: :wilting:
Nyilván másképp is működik, de ez egy menő cucc ha vannak otthon kazetták, és nem attól retró, hogy hasonló formájú fröcsidöbözba zárták. Nekem tetszik az ötlet, meg tetszik maga eszköz is. Persze nem vennék, legyenek inkább elérhetőek szviccsre.
Avatar
Botond

Hozzászólás #35511 2019.01.15. 10:02

DanielT írta:Én következetes vagyok... végre NATÍV felbontást láthatok itthon. A 4K-val az a bajom, hogy (még) nem lehet feltölteni pixellel 60 frémmel mindenben. A PAL CRT-vel+konzolokkal az, hogy nem lehet feltölteni "pixellel" 60 frémmel. Most végre meg tudom hajtani a tévét abban a módban, ahogy kitalálták és mindig ez a cél. HOPPÁCSKA. :nezze: :nezze: :nezze:
A te fogalmaid szerinti natív felbontást utoljára amigán meg c64en láttál, azóta már mindenki használ valamilyen "képtömörítési eljárást", hogy spóroljon a kiszámolandó képpontok számával.
Te simán kettős mércét használsz és van olyan eljárás, amit natívnak tartasz, holott az alkalmazása mellett ugyanúgy nem számol ki egy 640*480as képhez ezen szorzat összegének megfelelő számú képpont színinformációt a VGA, ahogy az általad nem natívnak tartott eljárások sem.
De legalább a retro mániád összhangban van ezzel a kettősmércével, mert próbálsz visszautazni azokba az időbe, amikor még nem voltak, vagy legalábbis nagyon gyerekcipőben jártak ezek a gyorsító/tömörítő eljárások, szóval elfogadom és riszpekt, csak nem értek egyet veled. :D
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35512 2019.01.15. 10:05

Moby írta:Nyilván másképp is működik, de ez egy menő cucc ha vannak otthon kazetták, és nem attól retró, hogy hasonló formájú fröcsidöbözba zárták. Nekem tetszik az ötlet, meg tetszik maga eszköz is. Persze nem vennék, legyenek inkább elérhetőek szviccsre.
Ha ennyire rágerjedél, akkor remélem építed az időgépet a Sega Nomad launchra! :D

- Gyári nagygépes kazettákkal ment
- Ki lehetett kötni tévére
- Kontroller köthető rá

Egyébként a renderen látható gép a 16:9 -es kijelzőjével olyan hiteles mint az akasztásra váró ember mosolya.

phpBB [media]
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35513 2019.01.15. 10:06

Botond írta:A te fogalmaid szerinti natív felbontást utoljára amigán meg c64en láttál, azóta már mindenki használ valamilyen "képtömörítési eljárást", hogy spóroljon a kiszámolandó képpontok számával.
Te simán kettős mércét használsz és van olyan eljárás, amit natívnak tartasz, holott az alkalmazása mellett ugyanúgy nem számol ki egy 640*480as képhez ezen szorzat összegének megfelelő számú képpont színinformációt a VGA, ahogy az általad nem natívnak tartott eljárások sem.
De legalább a retro mániád összhangban van ezzel a kettősmércével, mert próbálsz visszautazni azokba az időbe, amikor még nem voltak, vagy legalábbis nagyon gyerekcipőben jártak ezek a gyorsító/tömörítő eljárások, szóval elfogadom és riszpekt, csak nem értek egyet veled. :D
Azt látom, hogy nem értesz egyet, de én már feladtam. :)
Avatar
Moby

Hozzászólás #35514 2019.01.15. 10:12

DanielT írta:Ha ennyire rágerjedél, akkor remélem építed az időgépet a Sega Nomad launchra! :D
Legnagyobb sajnálatomra semmilyen érzelmi kötődésem nincs feléjük, egyetlen gépükkel sem rendelkeztem, pedig nagyon szerettem volna :( Egyébként szvsz a maga idejében is tetszett volna egy ilyen nomad, de akkor még ezek nem voltak...retrók :)
Avatar
SlickAdam

Hozzászólás #35515 2019.01.15. 12:21

uj Ryzen-ek mikor jönnek? össze kene raknom egy vindó pöcöt video munkára
Avatar
Moby

Hozzászólás #35516 2019.01.15. 12:26

Meggyött a freesynces nvidia driver. Csak DP-n megy.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #35517 2019.01.15. 12:50

Botond írta:A te fogalmaid szerinti natív felbontást utoljára amigán meg c64en láttál, azóta már mindenki használ valamilyen "képtömörítési eljárást", hogy spóroljon a kiszámolandó képpontok számával.
Te simán kettős mércét használsz és van olyan eljárás, amit natívnak tartasz, holott az alkalmazása mellett ugyanúgy nem számol ki egy 640*480as képhez ezen szorzat összegének megfelelő számú képpont színinformációt a VGA, ahogy az általad nem natívnak tartott eljárások sem.
De legalább a retro mániád összhangban van ezzel a kettősmércével, mert próbálsz visszautazni azokba az időbe, amikor még nem voltak, vagy legalábbis nagyon gyerekcipőben jártak ezek a gyorsító/tömörítő eljárások, szóval elfogadom és riszpekt, csak nem értek egyet veled. :D
ha en pl egy frostbites jatekot 1080ps monitoron 1080pn futtatom ott milyen keptomoritesi eljaras van?
Avatar
Botond

Hozzászólás #35518 2019.01.15. 13:18

Micsu írta:ha en pl egy frostbites jatekot 1080ps monitoron 1080pn futtatom ott milyen keptomoritesi eljaras van?
Kezdésnek ebbe kukkants bele, aztán mehet a DLSS light, aztán meg olvashatsz a DLSS-ről, és amikor végeztél a keresd az öt különbséget játékkal akkor ide be is írhatod, hogy ugyan miben annyira ég és föld, és leáldnatív az egyik eljárás, és mitől nem leáldnatív a másik.
Elspoilerezem a választ is: "azértmertcsak".
Van a natív kép a maga leáldos értelmezéses valójában, de utoljára kb basicben programoztak úgy, hogy minden natívan ki van számolva izomból, azóta meg megy az ügyeskedés, hogy hogyan lehetne minél jobb képminőséget kicsikarni minél kevesebb számolással, és ezek mind arra épülnek, hogy már korábban kiszámolt dolgokat újra felhasználunk, többször használjuk felületet képezve belőle, stb. Tömörítjük az infót, hogy kevesebbet kelljen kiszámolni. Ezen eljárások egyike se leáldnatív. Vagy húszonharminc éve. Nem a DLSS óta nem leáldnatív. Az csak egy újabb próbálkozás egy újabb néven, van olyan ahol jobban teljesít és van ahol nem, aztán majd vagy kitanulják és jóság lesz, vagy nem, és akkor maradnak a régi trükkök, amíg jön új próbálkozó. De az se lesz leáldnatív.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #35519 2019.01.15. 13:44

Na, megy valakinek a Greesync?
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #35520 2019.01.15. 13:45

Moby írta:Meggyött a freesynces nvidia driver. Csak DP-n megy.
Szopó ...most akartam kipróbálni.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35521 2019.01.15. 13:52

Botond írta:Kezdésnek ebbe kukkants bele, aztán mehet a DLSS light, aztán meg olvashatsz a DLSS-ről, és amikor végeztél a keresd az öt különbséget játékkal akkor ide be is írhatod, hogy ugyan miben annyira ég és föld, és leáldnatív az egyik eljárás, és mitől nem leáldnatív a másik.
Elspoilerezem a választ is: "azértmertcsak".
Van a natív kép a maga leáldos értelmezéses valójában, de utoljára kb basicben programoztak úgy, hogy minden natívan ki van számolva izomból, azóta meg megy az ügyeskedés, hogy hogyan lehetne minél jobb képminőséget kicsikarni minél kevesebb számolással, és ezek mind arra épülnek, hogy már korábban kiszámolt dolgokat újra felhasználunk, többször használjuk felületet képezve belőle, stb. Tömörítjük az infót, hogy kevesebbet kelljen kiszámolni. Ezen eljárások egyike se leáldnatív. Vagy húszonharminc éve. Nem a DLSS óta nem leáldnatív. Az csak egy újabb próbálkozás egy újabb néven, van olyan ahol jobban teljesít és van ahol nem, aztán majd vagy kitanulják és jóság lesz, vagy nem, és akkor maradnak a régi trükkök, amíg jön új próbálkozó. De az se lesz leáldnatív.
Szerintem le lehet ezt a kérdést egyszerűsíteni: a 320x240 natív, minden más meg nemnatív! :banplz:
Avatar
Micsu

Hozzászólás #35522 2019.01.15. 14:06

Botond írta:Kezdésnek ebbe kukkants bele, aztán mehet a DLSS light, aztán meg olvashatsz a DLSS-ről, és amikor végeztél a keresd az öt különbséget játékkal akkor ide be is írhatod, hogy ugyan miben annyira ég és föld, és leáldnatív az egyik eljárás, és mitől nem leáldnatív a másik.
Elspoilerezem a választ is: "azértmertcsak".
Van a natív kép a maga leáldos értelmezéses valójában, de utoljára kb basicben programoztak úgy, hogy minden natívan ki van számolva izomból, azóta meg megy az ügyeskedés, hogy hogyan lehetne minél jobb képminőséget kicsikarni minél kevesebb számolással, és ezek mind arra épülnek, hogy már korábban kiszámolt dolgokat újra felhasználunk, többször használjuk felületet képezve belőle, stb. Tömörítjük az infót, hogy kevesebbet kelljen kiszámolni. Ezen eljárások egyike se leáldnatív. Vagy húszonharminc éve. Nem a DLSS óta nem leáldnatív. Az csak egy újabb próbálkozás egy újabb néven, van olyan ahol jobban teljesít és van ahol nem, aztán majd vagy kitanulják és jóság lesz, vagy nem, és akkor maradnak a régi trükkök, amíg jön új próbálkozó. De az se lesz leáldnatív.
ha nincs normális nativ kép akkor a dfnek is magyarázd meg hogy minek erőlteti mindig a nativ meg nem nativ kifejezést :) valami lényegi különbség csak van
az meg hogy egy 1080ps képet nézünk azon tény hogy nem biztos hogy akkora textúrák is vannak de az megint más kérdés sztem bár annyira nem értek hozzá, meg ezen a dolgok sztem eléggé engine függők
Avatar
arty

Hozzászólás #35523 2019.01.15. 14:30

Botond írta:Kezdésnek ebbe kukkants bele, aztán mehet a DLSS light, aztán meg olvashatsz a DLSS-ről, és amikor végeztél a keresd az öt különbséget játékkal akkor ide be is írhatod, hogy ugyan miben annyira ég és föld, és leáldnatív az egyik eljárás, és mitől nem leáldnatív a másik.
Elspoilerezem a választ is: "azértmertcsak".
Van a natív kép a maga leáldos értelmezéses valójában, de utoljára kb basicben programoztak úgy, hogy minden natívan ki van számolva izomból, azóta meg megy az ügyeskedés, hogy hogyan lehetne minél jobb képminőséget kicsikarni minél kevesebb számolással, és ezek mind arra épülnek, hogy már korábban kiszámolt dolgokat újra felhasználunk, többször használjuk felületet képezve belőle, stb. Tömörítjük az infót, hogy kevesebbet kelljen kiszámolni. Ezen eljárások egyike se leáldnatív. Vagy húszonharminc éve. Nem a DLSS óta nem leáldnatív. Az csak egy újabb próbálkozás egy újabb néven, van olyan ahol jobban teljesít és van ahol nem, aztán majd vagy kitanulják és jóság lesz, vagy nem, és akkor maradnak a régi trükkök, amíg jön új próbálkozó. De az se lesz leáldnatív.
leáldnatív :DDD jó!
Avatar
Botond

Hozzászólás #35524 2019.01.15. 15:15

Micsu írta:ha nincs normális nativ kép akkor a dfnek is magyarázd meg hogy minek erőlteti mindig a nativ meg nem nativ kifejezést :) valami lényegi különbség csak van
az meg hogy egy 1080ps képet nézünk azon tény hogy nem biztos hogy akkora textúrák is vannak de az megint más kérdés sztem bár annyira nem értek hozzá, meg ezen a dolgok sztem eléggé engine függők
Mert nem így hívja a DF se. Most nem keresem vissza a Zó féle linket, de ott is idézőjelben volt és volt hozzá még egy jelző. Mert nehéz pontosan megfogni ezt, mert a natív tényleg csak annyit jelent, hogy a képernyő meg a képernyőre küldött kép ugyanannyi képpontból áll, ráadásul ugyanolyan arányban. Ennyit. Semmi többet. Az már egy másik kérdés, hogy az a képponthalmaz egyesével ki lett számolva minden frissítési ciklusban izomból, vagy van vmi tömörítő eljárást és egyes halmokat többször használunk fel, vagy olyan tömörítő eljárás van, ami az előző kiszámolási körből vesszük át egy részét, vagy bármi, de hogy oda nem számol arra a frissítési ciklusra új színinfót a vga az tuti, mert nincs benne kraft. Na ennek semmi köze a natívsághoz. Az csak a leáldnatív szabvány alapján szükséges. De valahogy hívni kell ezeket is még a DFnek is, vagy körülírni vhogy, mert ígyis-úgyis van vmi hókuszpókusz, ha nem a 80as években zárták le a programkódot az egyetlen különbség, hogy milyen hatékonyságú a cucc a számolási kapacitás és a képminőség szempontjából.
De Mobynak van igaza, a 240p halálával megszűnt a jó világ, ma már nincs minden képpontra minden frissítési ciklusban új színkód számolva. Már a natív se a régi!
Megtökmindegyamúgy, azt se sikerült a többségnek felfogni, hogy a lemintázástól nem lesz több képpont. :D
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35525 2019.01.15. 15:18

Én csak azt nem értem, ha a felbontás lényegében egy nem létező dolog, akkor miért van olyan, hogy felbontás? Ki volt az a barom, aki kitalálta és egy számmal jellemezte? Aztán ezek a fránya pixelek! Minek van belőlük ennyi? Meg 1080p, 1440p, 4k "szabvány" alatt futó képernyők?

Botond szerint van a kép, ami valahunnat kigyön, valamiféle módon, varázsolva, meg méretezve, meg anyámkínja.

Ajóistense tud eligazodni ezen! :idiota:

Én barom azt hittem, hogy van egy pixelszám, amit a GPU renderel és ezt kirakja egy képernyőre. Ha pont annyi pixelt renderelt, amennyi a kijelzőn van, akkor az a felbontás natív. Ha kevesebbet, akkor skálázott bullshitgané. Ha többet, akkor odabaszcsizik és frankó. Milyen egyszerűnek tűnt így az élet! :wilting:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35526 2019.01.15. 15:20

Botond írta:Megtökmindegyamúgy, azt se sikerült a többségnek felfogni, hogy a lemintázástól nem lesz több képpont. :D
Az a baj, hogy neked nem sikerült felfogni, hogy nem kell több képpontnak lennie a képernyőn, hogy a downsamplingnek legyen szemmel látható előnye... és a natívnál alacsonyabb render felbontásnak meg hátránya.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #35527 2019.01.15. 15:21

sztem 2 oldal vita után oda fogunk kilyukadni hogy a switch által használt eljárás az igazi natív és ahhoz nincs fogható nameg az élmény :nezze: :banplz:
Avatar
Botond

Hozzászólás #35528 2019.01.15. 15:28

DanielT írta:Az a baj, hogy neked nem sikerült felfogni, hogy nem kell több képpontnak lennie a képernyőn, hogy a downsamplingnek legyen szemmel látható előnye... és a natívnál alacsonyabb render felbontásnak meg hátránya.
Nem kell, nem is lesz, ezt mondtam én is, a frissítési ciklusokat osztja fel, és részlegesen "renderel" új infót és azt váltogatja, az egyes frissítési ciklusok között, hogy optikailag becsapja a szemed. Pont ezt mondtam én is. Erre le lettem ugatva, hogy de több lesz a FHD monitoron 1440p képpont jelenik meg. :D Szaporodik a képpont meg minden, ezt mondtátok.
1920*1080as képet küld a GPU/VGA a FHD képernyőre, az mitől lesz nem natív? Könyékig lehet túrni a képpontokban, mint Hamupipőke a hamuban és kiválogatni a nem natív képpontokat, vagy mi? :D
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35529 2019.01.15. 15:42

Botond írta:Nem kell, nem is lesz, ezt mondtam én is, a frissítési ciklusokat osztja fel, és részlegesen "renderel" új infót és azt váltogatja, az egyes frissítési ciklusok között, hogy optikailag becsapja a szemed. Pont ezt mondtam én is. Erre le lettem ugatva, hogy de több lesz a FHD monitoron 1440p képpont jelenik meg. :D Szaporodik a képpont meg minden, ezt mondtátok.
1920*1080as képet küld a GPU/VGA a FHD képernyőre, az mitől lesz nem natív? Könyékig lehet túrni a képpontokban, mint Hamupipőke a hamuban és kiválogatni a nem natív képpontokat, vagy mi? :D
Hú, itt nagyon komoly bajok vannak, de ez nem újdonság. :D Nem is tudtam, hogy a kompjúter jépégé algoritmus alapon jeleníti meg a realtime 3d grafikát! :ijedt:
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #35530 2019.01.15. 16:32

SlickAdam írta:uj Ryzen-ek mikor jönnek? össze kene raknom egy vindó pöcöt video munkára
Nyáron valamikor. Konkrét dátum még nincs.
Avatar
Botond

Hozzászólás #35531 2019.01.15. 17:18

DanielT írta:Hú, itt nagyon komoly bajok vannak, de ez nem újdonság. :D Nem is tudtam, hogy a kompjúter jépégé algoritmus alapon jeleníti meg a realtime 3d grafikát! :ijedt:
Az biztos, hogy van baj, mert nekem pl a kompjúter semmilyen grafikát nem jelenít meg. Lehet tényleg ez a gond. Nekem ilyen izék vannak, amiken megjelenik a kép, mondjad már na, kijelző vagy mi. Azon van kép. Aztán olyan szarul van összerakva a rendszer, hogy a kompjúter kénytelen alkalmazkodni ezekhez a megjelenítőkhöz, és mondjuk a fekete-fehér monitoron mindig fekete-fehér a kép, akármit renderel a kompjúterem. Faszseérti miért, pedig nem jépégét küld a kompjúter,mert nem is akármilyen, hanem microkompjúter!
Aztán ugyanígy van a képfrissítés is. A hatvan herCes képernyőn hatvan kép frissítés fut le teljesen egy másodperc alatt. Persze rá lehet lőni 120at is a kompjúterből, de mégse jelenik meg 120 másodpercenként, csak hatvan egész, vagy sok tört, és olyankor tearingel zavaróan vagy kevésbé zavaróan. Erre találtak ki a vsyncet többek között, meg arra, hogy ha nem pont azonos 16,6 milisecundomonként van renderelve a kompjúter által a 60 fps, hanem van mondjuk 8 milisecundum eltérés akkor ne legyen közepén egy törés. Össze lehet hangolni. Ugyanígy össze lehet hangolni a színeket is, mert nekem ilyen szakóca egyszerű megjelenitők vannak, hogy akármennyi pixel van annyi szín jelenik meg rajta. Nem renderel semmit sajna, csak kap egy infót, hogy a fentről ötödik sorban a hatodik pixel legyen 90-60-90 színű, a mellette levő meg akármilyen színű, stb. És ezek meg megjelenítik. A kompjúter meg semmit baszki, nincs rajta kép! Csak a monitoron meg a tv-n. Aztán mikor nem ugyanannyi színinfó megy rá amennyi pixel van, akkor ha szerencsém van egész többszörös és felskáláz szépen, ha nem egész többszörös akkor meg hányás lesz. De nem renderel akkor se lófaszt se, csak kiolvassa a jelbűl, hogy melyik pixel milyen színű legyen oszt ennyi. Valami szart adhattak el nekem.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #35532 2019.01.15. 17:32

Botond írta:Mert nem így hívja a DF se. Most nem keresem vissza a Zó féle linket, de ott is idézőjelben volt és volt hozzá még egy jelző. Mert nehéz pontosan megfogni ezt, mert a natív tényleg csak annyit jelent, hogy a képernyő meg a képernyőre küldött kép ugyanannyi képpontból áll, ráadásul ugyanolyan arányban. Ennyit. Semmi többet. Az már egy másik kérdés, hogy az a képponthalmaz egyesével ki lett számolva minden frissítési ciklusban izomból, vagy van vmi tömörítő eljárást és egyes halmokat többször használunk fel, vagy olyan tömörítő eljárás van, ami az előző kiszámolási körből vesszük át egy részét, vagy bármi, de hogy oda nem számol arra a frissítési ciklusra új színinfót a vga az tuti, mert nincs benne kraft. Na ennek semmi köze a natívsághoz. Az csak a leáldnatív szabvány alapján szükséges. De valahogy hívni kell ezeket is még a DFnek is, vagy körülírni vhogy, mert ígyis-úgyis van vmi hókuszpókusz, ha nem a 80as években zárták le a programkódot az egyetlen különbség, hogy milyen hatékonyságú a cucc a számolási kapacitás és a képminőség szempontjából.
De Mobynak van igaza, a 240p halálával megszűnt a jó világ, ma már nincs minden képpontra minden frissítési ciklusban új színkód számolva. Már a natív se a régi!
Megtökmindegyamúgy, azt se sikerült a többségnek felfogni, hogy a lemintázástól nem lesz több képpont. :D
Nem a native szó volt idézőjelben a linkelt cikkben, hanem az upscale, a jelző meg a smart volt. Magyarul az első említésnél így nézett ki: " smart upscale". De ez ugye éppen a PS4-es checkerboardra vonatkozott, nem a leáldnatívra. Jó, hogy nem kerestél rá a cikkre, végül is így is majdnem eltaláltad.

Ügyeskedések meg vannak, és azok nem csak csökkenthetik a felbontást, de növelhetik is bizonyos részein a képnek. Az, hogy a kép egészére számolja a "kamut" már máshogy nemnatív. Mindenesetre az én álláspontom mindig az volt, hogy a végeredmény a számít. A DF elemzései meg következetesen azt hozták ki, hogy a majdnem leáldnatív (szó használatuk szerint: native) igenis szebb, de nincs nagy különbség, és a checkerboard nagyon jó kompromisszum PRÖ-n.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35533 2019.01.15. 18:47

neeeeeee.jpg


NEEEEEE!!! Má MEGINT? MEGÉRKEZETT??? :wilting: :wilting: :bdead:
Ezek üldöznek engem ezzel a szopadék gecitornádóval! :idiota:
Avatar
Botond

Hozzászólás #35534 2019.01.15. 19:22

Zóanagyvarázsló írta:Nem a native szó volt idézőjelben a linkelt cikkben, hanem az upscale, a jelző meg a smart volt. Magyarul az első említésnél így nézett ki: " smart upscale". De ez ugye éppen a PS4-es checkerboardra vonatkozott, nem a leáldnatívra. Jó, hogy nem kerestél rá a cikkre, végül is így is majdnem eltaláltad.

Ügyeskedések meg vannak, és azok nem csak csökkenthetik a felbontást, de növelhetik is bizonyos részein a képnek. Az, hogy a kép egészére számolja a "kamut" már máshogy nemnatív. Mindenesetre az én álláspontom mindig az volt, hogy a végeredmény a számít. A DF elemzései meg következetesen azt hozták ki, hogy a majdnem leáldnatív (szó használatuk szerint: native) igenis szebb, de nincs nagy különbség, és a checkerboard nagyon jó kompromisszum PRÖ-n.
Őszinten, nekem tökmindegy, hogy nektek mi natív, mi nem, mi upscale, mi nem, hogy ugyanaz az eljárás ha így hívjuk natív, ha úgy nem natív avagy sem. Smart upscale volt fogva, hogy az nem olyan mint a natív, mivel azt nem tudta natívnak hívni, mert akkor nem tudja a különbséget érzékeltetni, ezért kellett neki vmi másik idézőjeles név. Én mondjuk a lemintázáshoz hasonlítottam volna, szerintem inkább annak az elméletéből merítettek az alapoknál.
De szívom magamba a tudást, ha túl sok lesz akkor hátrább kell ülni és akkor nem is látni a különbséget a sok és kevés tudás között. :)
Avatar
Botond

Hozzászólás #35535 2019.01.15. 19:22

Moby írta:
neeeeeee.jpg


NEEEEEE!!! Má MEGINT? MEGÉRKEZETT??? :wilting: :wilting: :bdead:
Ezek üldöznek engem ezzel a szopadék gecitornádóval! :idiota:
jácc a zéletedér’!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #35536 2019.01.15. 19:46

Botond írta:Őszinten, nekem tökmindegy, hogy nektek mi natív, mi nem, mi upscale, mi nem, hogy ugyanaz az eljárás ha így hívjuk natív, ha úgy nem natív avagy sem. Smart upscale volt fogva, hogy az nem olyan mint a natív, mivel azt nem tudta natívnak hívni, mert akkor nem tudja a különbséget érzékeltetni, ezért kellett neki vmi másik idézőjeles név. Én mondjuk a lemintázáshoz hasonlítottam volna, szerintem inkább annak az elméletéből merítettek az alapoknál.
De szívom magamba a tudást, ha túl sok lesz akkor hátrább kell ülni és akkor nem is látni a különbséget a sok és kevés tudás között. :)
Szerintem neked a hátrább ülés miatt nem kell aggódnod soha :banplz:
Avatar
SlickAdam

Hozzászólás #35537 2019.01.15. 19:51

nezem az uj videokartyak (videos pöcöbe, nem kell semmi csucs) geci dragak, de meg a 2060-asok is 360 ojro körül vannak listazva... mehh
a regi ezres karik lejjebb mentek az örülethez kepest, de 1060-asok is 250-300 ojrok, legtöbb 1070-es is közel a 400-hoz.

DE!
talaltam egy kis Zotac GTX 1070-est ujonnan Saturn-nal 275 euroert (~89k huf). az egesz jo, nem?
Spoiler
Kép
Avatar
Moby

Hozzászólás #35538 2019.01.15. 20:37

SlickAdam írta:nezem az uj videokartyak (videos pöcöbe, nem kell semmi csucs) geci dragak, de meg a 2060-asok is 360 ojro körül vannak listazva... mehh
a regi ezres karik lejjebb mentek az örülethez kepest, de 1060-asok is 250-300 ojrok, legtöbb 1070-es is közel a 400-hoz.

DE!
talaltam egy kis Zotac GTX 1070-est ujonnan Saturn-nal 275 euroert (~89k huf). az egesz jo, nem?
Spoiler
Kép
videos pöcöbe minek a 1070? (Meg bármi)
Avatar
SlickAdam

Hozzászólás #35539 2019.01.15. 20:52

Moby írta:videos pöcöbe minek a 1070? (Meg bármi)
video editálós pöcöbe má' mé' ne kén'? 1060 eleg lenne, de 25 ojroval több ez a Zotac, mint egy alja ASUS 1060 6Gb.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35540 2019.01.15. 21:03

SlickAdam írta:talaltam egy kis Zotac GTX 1070-est ujonnan Saturn-nal 275 euroert (~89k huf). az egesz jo, nem?
Spoiler
Kép
Cuki! :eljen:

Nagy séderhekk készül itt látom! :fogmosas:
Avatar
SlickAdam

Hozzászólás #35541 2019.01.15. 21:06

DanielT írta:Cuki! :eljen:

Nagy séderhekk készül itt látom! :fogmosas:
nem nékem lesz :)
Avatar
Moby

Hozzászólás #35542 2019.01.15. 21:17

SlickAdam írta:video editálós pöcöbe má' mé' ne kén'? 1060 eleg lenne, de 25 ojroval több ez a Zotac, mint egy alja ASUS 1060 6Gb.
Me azon kb lufaszt se segít. Enkódolni tudol CUDA-val, vagy nvenc-el ugyan, de arra egy 1050 is sok (azalatt mondjuk nincs nvenc, szal így az az alsó küszöb). Persze csak arra elég az intel-féle QSV is, de aztat nem minden támogassa, meg ha scalelni meg effektezni (meg a render jórésze) cpu-ból megy, és ott lehet olyan, hogy elfogy a sávszélesség, még dualchannelnél is. De 1070 erre??? Halálcsillaggal bolhapetére.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Moby 2019.01.15. 21:19-kor.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35543 2019.01.15. 21:18

Botond írta:Őszinten, nekem tökmindegy, hogy nektek mi natív, mi nem, mi upscale, mi nem, hogy ugyanaz az eljárás ha így hívjuk natív, ha úgy nem natív avagy sem. Smart upscale volt fogva, hogy az nem olyan mint a natív, mivel azt nem tudta natívnak hívni, mert akkor nem tudja a különbséget érzékeltetni, ezért kellett neki vmi másik idézőjeles név. Én mondjuk a lemintázáshoz hasonlítottam volna, szerintem inkább annak az elméletéből merítettek az alapoknál.
De szívom magamba a tudást, ha túl sok lesz akkor hátrább kell ülni és akkor nem is látni a különbséget a sok és kevés tudás között. :)
Utolsó utáni (felesleges) kérdés:

Van ugye már pár éve a játékokban graphics options menü táján ilyen, hogy: "Internal resolution" és egy százalék érték, ami 100% -ról indul. Fölé és alá lehet húzni a csúszkát.

Mi a 100%? Milyen lesz a kép alá húzva és milyen lesz fölé?
Avatar
Moby

Hozzászólás #35544 2019.01.15. 21:28

Moby írta:Me azon kb lufaszt se segít. Enkódolni tudol CUDA-val, vagy nvenc-el ugyan, de arra egy 1050 is sok (azalatt mondjuk nincs nvenc, szal így az az alsó küszöb). Persze csak arra elég az intel-féle QSV is, de aztat nem minden támogassa, meg ha scalelni meg effektezni (meg a render jórésze) cpu-ból megy, és ott lehet olyan, hogy elfogy a sávszélesség, még dualchannelnél is. De 1070 erre??? Halálcsillaggal bolhapetére.
Én a saját szoftveromban pl a QSV-t preferálom annak ellenére, hogy minden tud (és default az is van belőve). Egyszerűen azé, me egyszerű mint a kő, csillió éve van, működik jók, mamár minden implementációban korrektül. A cuda implementek régen szarok voltak, ma már nem követem, szerintem mióta nvenc van, azóta telibefossa mindenki, nvenc viszont nem oly régóta van. Egyszerű az is, meg jó is, de az vagy van, vagy nincs, és viszonylag nagy kártya kell hozzá. A QSV-vel csak annyi a baj, hogy nem lehet bent dedikált kártya, vagy legalábbis az igp-ből kell kigyönnie a képnek, különben nincs qsv sem. cuda meg nvenc meg van ha már a kártya a gépben van, nem köll, hogy ténylegesen arról menjen a gép.
Avatar
Botond

Hozzászólás #35545 2019.01.15. 21:46

DanielT írta:Utolsó utáni (felesleges) kérdés:

Van ugye már pár éve a játékokban graphics options menü táján ilyen, hogy: "Internal resolution" és egy százalék érték, ami 100% -ról indul. Fölé és alá lehet húzni a csúszkát.

Mi a 100%? Milyen lesz a kép alá húzva és milyen lesz fölé?
Hm, érdekes felvetés. Annyi lábjegyzettel, hogy ilyen esetekben a teljes kép áll elő vmekkora felbontáson, és upscaleli fel a GPU a natívra, míg azokban az esetekben amikről eddig szó volt, ott egyes, kevésbé a fókuszba eső részeken van hasonló, de a kép egésze az natívban áll elő, nem upscaleli azt a GPU.
Mondjuk így legalább értem, hogy szerinted akkor erre hasonlítanak az újabb eljárások, ez bennem fel sem merült, mert szerintem meg egyértelműen AF jellegű dolgokról van szó.
Avatar
SlickAdam

Hozzászólás #35546 2019.01.15. 21:50

Moby írta:Én a saját szoftveromban pl a QSV-t preferálom annak ellenére, hogy minden tud (és default az is van belőve). Egyszerűen azé, me egyszerű mint a kő, csillió éve van, működik jók, mamár minden implementációban korrektül. A cuda implementek régen szarok voltak, ma már nem követem, szerintem mióta nvenc van, azóta telibefossa mindenki, nvenc viszont nem oly régóta van. Egyszerű az is, meg jó is, de az vagy van, vagy nincs, és viszonylag nagy kártya kell hozzá. A QSV-vel csak annyi a baj, hogy nem lehet bent dedikált kártya, vagy legalábbis az igp-ből kell kigyönnie a képnek, különben nincs qsv sem. cuda meg nvenc meg van ha már a kártya a gépben van, nem köll, hogy ténylegesen arról menjen a gép.
te figyuzza! nekem mondhatod, en nem ertek hozza.:D de akinek kell, na az meg annyira se. ugy altalaban pöcöhez.
addig jutottam, hogy Rízen-sájze kell bele, de hogy a GPU mennyit es hogy segit, nem igen vagom. lattam olyan "tesztet", hogy valoban lofasz különbseg nem volt rendereles között 1050 Ti es 1080 Ti-al. masikban meg igen... bar gondolom programtol is függ.
de ha a szerkesztöben preview-ol az ember render elött, abba belesegit a GPU erösen, nem-e?
Avatar
SlickAdam

Hozzászólás #35547 2019.01.15. 22:00

SlickAdam írta:de ha a szerkesztöben preview-ol az ember render elött, abba belesegit a GPU erösen, nem-e?
hülyen fogalmaztam.
tehat EDITING vs RENDERING a kerdes.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35548 2019.01.15. 22:16

SlickAdam írta:te figyuzza! nekem mondhatod, en nem ertek hozza.:D de akinek kell, na az meg annyira se. ugy altalaban pöcöhez.
addig jutottam, hogy Rízen-sájze kell bele, de hogy a GPU mennyit es hogy segit, nem igen vagom. lattam olyan "tesztet", hogy valoban lofasz különbseg nem volt rendereles között 1050 Ti es 1080 Ti-al. masikban meg igen... bar gondolom programtol is függ.
de ha a szerkesztöben preview-ol az ember render elött, abba belesegit a GPU erösen, nem-e?
alkalmazásfüggő. Van olyan, ami cuda-t tud effektekre, transzformációkra, de azokhoz is ilyen picsafüst gpu elég, merhogy nagyrészt még ott is a proci lesz inkább a bottleneck(meg ott főleg a spéci kártyák mennek, nem a gamerkártyák). De én az NLE világban annyira nem vagyok otthon. Arra az appra kő gépet építeni, amire használva lesz nem ilyen vaktába bele :)
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #35549 2019.01.15. 22:19

SlickAdam írta:hülyen fogalmaztam.
tehat EDITING vs RENDERING a kerdes.
Editing alatt csak a cpu pörög, legalábbis premier proban tuti.
Avatar
eje75

Hozzászólás #35550 2019.01.15. 23:44

aabyssx írta:Na, megy valakinek a Greesync?
Nekem megy... a monitorom nincs a "támogatott" monitorok között, de leszedtem, beállítottam amit kell, elindítom a játékot, aztán kiírja baloldalt egy panelen, hogy g-sync on... eddig úgy vagyok vele, ahogy a feleségem szokott: "nem érzek semmit"
skinnyman

Hozzászólás #35551 2019.01.15. 23:58

aabyssx írta:Na, megy valakinek a Greesync?
Epphogy ki tudtam probalni, de eddig felemasak a tapasztalatok. Eloszor amikor bekapcsoltam, es kiprobaltam a pendulum demot, szabalyosan ugralt minden. Aztan jatszottam a beallitasokkal, amivel azt ertem el, hogy nem is jelent meg kep a monitoron, amig ujra nem inditottam a gepet, es ezt tobbszor is eljatszotta. Most megint varialtam valamit, es most eloszor tunik ugy, hogy mukodik a dolog. A pendulum demoban 60 fps-nel tearinggel a kep (a valos fps ilyenkor ugy latom 60 fps fole hajlamos menni, amit talan nem bir a monitor, vagy nemtom), ha a maxot leveszem olyan 58-59-re, akkor tunik stabilnak. A minimum meg, amikor smoothnak tunik mar, arra pedig ugy latom a 40 meg nem jo, inkabb olyan 43 fps az amikor mar tenyleg smooth. Szoval ez igy ez alapjan eleg sovany intervallum, amikor jol mukodik.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #35552 2019.01.16. 00:59

eje75 írta:eddig úgy vagyok vele, ahogy a feleségem szokott: "nem érzek semmit"
LOL :D:D
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #35553 2019.01.16. 01:00

skinnyman írta:Epphogy ki tudtam probalni, de eddig felemasak a tapasztalatok. Eloszor amikor bekapcsoltam, es kiprobaltam a pendulum demot, szabalyosan ugralt minden. Aztan jatszottam a beallitasokkal, amivel azt ertem el, hogy nem is jelent meg kep a monitoron, amig ujra nem inditottam a gepet, es ezt tobbszor is eljatszotta. Most megint varialtam valamit, es most eloszor tunik ugy, hogy mukodik a dolog. A pendulum demoban 60 fps-nel tearinggel a kep (a valos fps ilyenkor ugy latom 60 fps fole hajlamos menni, amit talan nem bir a monitor, vagy nemtom), ha a maxot leveszem olyan 58-59-re, akkor tunik stabilnak. A minimum meg, amikor smoothnak tunik mar, arra pedig ugy latom a 40 meg nem jo, inkabb olyan 43 fps az amikor mar tenyleg smooth. Szoval ez igy ez alapjan eleg sovany intervallum, amikor jol mukodik.
Kb. 48-50 FPS-től már sima tud lenni. A lényeg az, hogy úgy kell belőni a játékot, hogy csak ritkán essen be ide. És azért 48 és 60 között van 25%. Ez nem kevés gain.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #35554 2019.01.16. 01:01

Amúgy pont így kell kb. belőni. Vsync off + limitálni 59-re a játék beállításaiban, vagy ha nincs, akkor valami külső toollal.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #35555 2019.01.16. 01:02

Nekem természetesen meg sem jelenik a gsync menü... :/
HDMI-s Freesync + 900-as GPU-val többszörösen hátrányos helyzetű vagyok. Remélem ezen tákol még az NVidia, hogy ne kényszerüljek megélhetési-Vegára.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35556 2019.01.16. 07:01

skinnyman írta:Epphogy ki tudtam probalni, de eddig felemasak a tapasztalatok. Eloszor amikor bekapcsoltam, es kiprobaltam a pendulum demot, szabalyosan ugralt minden. Aztan jatszottam a beallitasokkal, amivel azt ertem el, hogy nem is jelent meg kep a monitoron, amig ujra nem inditottam a gepet, es ezt tobbszor is eljatszotta. Most megint varialtam valamit, es most eloszor tunik ugy, hogy mukodik a dolog. A pendulum demoban 60 fps-nel tearinggel a kep (a valos fps ilyenkor ugy latom 60 fps fole hajlamos menni, amit talan nem bir a monitor, vagy nemtom), ha a maxot leveszem olyan 58-59-re, akkor tunik stabilnak. A minimum meg, amikor smoothnak tunik mar, arra pedig ugy latom a 40 meg nem jo, inkabb olyan 43 fps az amikor mar tenyleg smooth. Szoval ez igy ez alapjan eleg sovany intervallum, amikor jol mukodik.
Fú ez nagyon jól hangzik :D Magyarán egy fos. Ahogy az várható volt. Amikor én még freesynceltem ott két eset volt: egyáltlán nem ment/tökéletesen ment.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35557 2019.01.16. 07:16

aabyssx írta:Amúgy pont így kell kb. belőni. Vsync off + limitálni 59-re a játék beállításaiban, vagy ha nincs, akkor valami külső toollal.
De mér kéne limtelni 59-re? A legcsumpibb freesynces is monitorok is a 45-75-ös sávban működnek. Abszolute nem kell(kellene) azt limitelni 60 alatt, ez a 60-on tearingel ez valami totál hibás működés eredménye.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35558 2019.01.16. 07:58

Moby írta:De mér kéne limtelni 59-re? A legcsumpibb freesynces is monitorok is a 45-75-ös sávban működnek. Abszolute nem kell(kellene) azt limitelni 60 alatt, ez a 60-on tearingel ez valami totál hibás működés eredménye.
Azé' mer' a 4K monitorok 40-60 sávban vannak. Jól írta Aby, külső toollal 59-re kell limitálni és úgy jó lesz. A 350+ ezres Gsynces 4K Predator monitor is így működik.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #35559 2019.01.16. 08:00

aabyssx írta:Nekem természetesen meg sem jelenik a gsync menü... :/
HDMI-s Freesync + 900-as GPU-val többszörösen hátrányos helyzetű vagyok. Remélem ezen tákol még az NVidia, hogy ne kényszerüljek megélhetési-Vegára.
Fájdalmas nézni ezt a csóróságot és vergődést. :D NEM.FOG.SOHA.MENNI.

Vegyél már egy normális gépet és akkor le van szarva a mindenféle sync. 60 lock oszt ennyike.
Avatar
Moby

Hozzászólás #35560 2019.01.16. 08:58

DanielT írta:Azé' mer' a 4K monitorok 40-60 sávban vannak. Jól írta Aby, külső toollal 59-re kell limitálni és úgy jó lesz. A 350+ ezres Gsynces 4K Predator monitor is így működik.
notehát a freesync végire. Ami vagy 59 vagy nem.

Vissza: “Leáldozott.hu”