A PC-s játékoknak leáldozott

A Leáldtopik új otthona
Avatar
eje75

Hozzászólás #28071 2018.04.01. 12:33

DanielT írta:Namost ugye ezt én ajánlottam és használtam, DE! Nálam frissült nemrég és most néztem, ma is kereste az updateket. Pedig le van tiltva minden. :nemtudom: Felrakok egy újabbat, hátha.
Nekem nem működik... hiába tiltom le az update-et, 1 nap múlva megint le akarja szedni..amikor meg ránézek a tweaker-re, nincs bejelölve az update tiltása... faxomba má...
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28072 2018.04.01. 14:10

Megvettem a Mass Effect Andromedat. Bazeg, hogy ez mekkora visszalépés arcok és animációk tekintetében...
...egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen meg tud történni.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28073 2018.04.01. 14:10

Yakuza 5 viszont nagyon állat volt.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28074 2018.04.01. 15:46

aabyssx írta:Megvettem a Mass Effect Andromedat. Bazeg, hogy ez mekkora visszalépés arcok és animációk tekintetében...
...egyszerűen hihetetlen, hogy ilyen meg tud történni.
És a pecselt verzió, amit nyomsz, már tök jó. Az alap volt a _katasztrófa_.
Avatar
Botond

Hozzászólás #28075 2018.04.01. 19:58

arty írta:anno haver imádta, én már akkor nehezen bírtam ránézni is, most screenshotot se lássak! :) anélkül volt örli ekszessz, hogy a fogalom létezett volna.....
Én újra tolom a harmadik részt, ma is raktam bele vagy öt órát, bestest az egész még mindig. Sose lesz már ennél jobb játék az biztos.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28076 2018.04.01. 21:37

Jó a weapon impact.

phpBB [media]
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #28077 2018.04.01. 22:41

Botond írta:Sose lesz már ennél jobb játék az biztos.
Nagyjából ez fogalmazódott meg bennem is a minap, amikor a DMC 3 beadta a tutorial boss-t (a nagy kaszás nyominger) a 14-es misszióban és taknyosra lett sz*patva életem első néhány jump cancel-jével. :gun:
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28078 2018.04.02. 00:24

Belefutottam a yellow devilbe. Elmennek a francba.

Aki nem tudná, hogy kiről van szó, a Mega Manből ő az:

Spoiler
phpBB [media]
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28079 2018.04.02. 00:28

arty írta:anno haver imádta, én már akkor nehezen bírtam ránézni is, most screenshotot se lássak! :) anélkül volt örli ekszessz, hogy a fogalom létezett volna.....
Az early access legfeljebb a deutsche verzió volt, ami a bugosságot illeti.

Mondjuk a 22-re (?) maxolt fps-t és a fura irányítást tudta az english is. Ma már szerencsére lehet 60 fps-esíteni, a 2 irányítása meg alapból jobb volt. Játéknak meg marha jók. Kedvenc Steam-rivjúm.

Neked vagy NormanDT-nek persze komolyan nem ajánlanám soha. Jó érzés volt titeket közös nevezőre hoznom, érezzétek megtisztelve magatokat egymással :fogmosas:
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28080 2018.04.02. 00:32

benőmenő írta:Nagyjából ez fogalmazódott meg bennem is a minap, amikor a DMC 3 beadta a tutorial boss-t (a nagy kaszás nyominger) a 14-es misszióban és taknyosra lett sz*patva életem első néhány jump cancel-jével. :gun:
Én meg elértem a DMC1-ben, hogy már Cyclops előtt felajánlja az easy automaticot. Pedig csak egyszer lazsáltam, de egy halál is elég volt hozzá. Mintha PS3-on ez nem így lenne.
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #28081 2018.04.02. 10:09

Zóanagyvarázsló írta:Én meg elértem a DMC1-ben, hogy már Cyclops előtt felajánlja az easy automaticot. Pedig csak egyszer lazsáltam, de egy halál is elég volt hozzá. Mintha PS3-on ez nem így lenne.
Pedig a HD Collection-ben is 3x kell halni, hogy felajánlja. :fejvakaras:
Ami nem tiszta, hogyha rögtön resetelek azt minek számolja (mivel olyan rövid a missionök többsége én az utsó Griffon harcnál használtam el először yellow orbot).
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28082 2018.04.02. 11:44

Vannak benne nagyon ütős részek:

phpBB [media]
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28083 2018.04.02. 11:57

Zóanagyvarázsló írta: Kedvenc Steam-rivjúm.

Neked vagy NormanDT-nek persze komolyan nem ajánlanám soha. Jó érzés volt titeket közös nevezőre hoznom, érezzétek megtisztelve magatokat egymással :fogmosas:
gothic 1 has combatig olvastam
Vagy ez szarkazmus akart lenni?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Micsu 2018.04.02. 11:58-kor.
Avatar
arty

Hozzászólás #28084 2018.04.02. 11:58

Zóanagyvarázsló írta:Neked vagy NormanDT-nek persze komolyan nem ajánlanám soha. Jó érzés volt titeket közös nevezőre hoznom, érezzétek megtisztelve magatokat egymással :fogmosas:
Ő letolta a wicser3at és élvezte! :( totális képtelenség a közös neveződ! :)))
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #28085 2018.04.02. 12:15

DanielT írta:Vannak benne nagyon ütős részek:
https://youtu.be/4H25gYql3Zg
Jó lesz referenciának a PS6-os remazterhez. :eljen:
Avatar
donatus13

Hozzászólás #28086 2018.04.02. 14:36

Boldog nyulat mindenki :)
Avatar
arty

Hozzászólás #28087 2018.04.02. 15:20

benőmenő írta:Jó lesz referenciának a PS6-os remazterhez. :eljen:
nem hiszem, hogy bármihez is referencia tudna lenni az n+1. totttálisan inkonzisztens riölmod :)

vannak benne állat jelenetek, de kb ennyi: inkább még akár egy gta4, mint ez az amatőr fércmű (nem pejoratíve, hanem szó szerint: darabok egymásra hányva :) )
az ótófizika pedig siralmas, de ez csak az eredeti karikatúrája tud lenni, nyilván (alap is elég bénácska)
Avatar
Botond

Hozzászólás #28088 2018.04.02. 17:12

Micsu írta:gothic 1 has combatig olvastam
Vagy ez szarkazmus akart lenni?
Olyan szempontból jogos a "has combating", hogy lvlvégetlenpluszkettőn és szétkapott két farkas, ha úgy alakult, szóval nem az az ízimód, ami a többi rpg ahol lvl > all.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28089 2018.04.02. 18:07

Botond írta:Olyan szempontból jogos a "has combating", hogy lvlvégetlenpluszkettőn és szétkapott két farkas, ha úgy alakult, szóval nem az az ízimód, ami a többi rpg ahol lvl > all.
magyarul veled együtt nő az ellenfél szintje? ne alázd tovább a játékot pls :) nagyon hc hogy egy meteorzáportól meg egy überhype pallostól nem hal egy farkas, best game ever :D
nem láttam még semmit a far cry 5ből, gondoltam belenézek, 2 perc után látom hogy itt is alap a falonátlátás bár nem tudom hogy ez valami képesség vagy standard nah mind1, elég is volt ennyi belőle :)
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28090 2018.04.02. 21:22

DanielT írta:És a pecselt verzió, amit nyomsz, már tök jó. Az alap volt a _katasztrófa_.
szerintem ez is retek. De néztem videót, hogy milyen volt. Nem tudom, hogy sajnáljam a készítőket, vagy átkozzam?
Azt csinálom, hogy "szörnyeket" rakok magam mellé társnak, és akkor nem kell elfuserált embereket nézni. Meg a férfi főhőssel játszom, mert az nem ordít úgy, mint a nő.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28091 2018.04.02. 21:25

Amúgy ha valakit érdekel, a gyerekeknek megtanítottam azt, hogy mi a szerződés. Az utolsó f2p p2w lehúzás kiegyenlítéséért alá kellett írniuk, hogy többet ilyet nem vetetnek.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28092 2018.04.02. 21:35

aabyssx írta:Amúgy ha valakit érdekel, a gyerekeknek megtanítottam azt, hogy mi a szerződés. Az utolsó f2p p2w lehúzás kiegyenlítéséért alá kellett írniuk, hogy többet ilyet nem vetetnek.
:taps: :taps: :taps:

A Mass Failben még az volt a durva, hogy a karakterek arca is ilyen szín.bmp volt a default verzióban, semmiféle subsurface scattering, vagy bármi alap felületi finomság. POKOL. A játék egyébként egy fokkal jobb, csak ne nagyon maxold a mellék küldiket.
Avatar
Botond

Hozzászólás #28093 2018.04.02. 21:54

Micsu írta:magyarul veled együtt nő az ellenfél szintje? ne alázd tovább a játékot pls :) nagyon hc hogy egy meteorzáportól meg egy überhype pallostól nem hal egy farkas, best game ever :D
nem láttam még semmit a far cry 5ből, gondoltam belenézek, 2 perc után látom hogy itt is alap a falonátlátás bár nem tudom hogy ez valami képesség vagy standard nah mind1, elég is volt ennyi belőle :)
Nem, nem nő.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28094 2018.04.02. 22:21

Botond írta:Nem, nem nő.
a normalis az ami a bgben v az original sinben (toltad mar amugy? Gecijo) van, h felisten szinten szetbaszol 5 farkast meg par trollt id gond nelkul de az szintednek valo ellenfeleket megkapod, nekem a gothic harcrendszere random es gagyi dehat kinek mi ;)
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28095 2018.04.03. 07:41

benőmenő írta:Pedig a HD Collection-ben is 3x kell halni, hogy felajánlja. :fejvakaras:
Ami nem tiszta, hogyha rögtön resetelek azt minek számolja (mivel olyan rövid a missionök többsége én az utsó Griffon harcnál használtam el először yellow orbot).
Nálam nem volt semmiféle reset, egyszer meghaltam, és következő helyszínváltáskor beadta. Meg is lepődtem rajta.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28096 2018.04.03. 07:53

Micsu írta:a normalis az ami a bgben v az original sinben (toltad mar amugy? Gecijo) van, h felisten szinten szetbaszol 5 farkast meg par trollt id gond nelkul de az szintednek valo ellenfeleket megkapod, nekem a gothic harcrendszere random es gagyi dehat kinek mi ;)
A BG-ben túl sok a bullshit respawn (a megvetendő RtwP-t hagyjuk is), bár ez olyan helyszíneken, mint a Gnoll Fortress érthető, és nyilván nem jó, ha a pihenéssel vissza lehet élni.

A Gothicban amúgy manuálisan elhelyezett fix ellenfelek vannak (eleve nincsenek szintjeik, a farkas az farkas, és kész), a sztorival haladva, fejezetenként jön egy kis utánpótlás. Mondjuk emiatt ki lehet halasztani az egész világot, de felüdülés a sok respawnhegy után.

Botond amúgy a wargokra (első részben orc dog néven futnak, ha minden igaz) gondolhatott, azok elég kemények sokáig, de a farkasok a legerősebb páncélban kárt se tudnak tenni benned. A gyengébb elenfeleket éppen, hogy nagyon le lehet lépni benne, de a hozzászólásaid alapján maximum a játék elejébe néztél bele.

Egyébként meg a Gothic ebbő a szempontból akció-RPG, annak idején tök fajsúlyosnak számított az a harcrendszer, csak megfelelő gyakorlat nélkül nehezen volt kezelhető (a G2-é inkább), és pár óra után aligha kerülhettél vele képbe. Mára már elavult. A G3-é viszont ordenáré volt, de a Risen maga idejében szintén hozta a szintet. Azóta le vagyok maradva velük, de a Risen 2-3-at a régi irány helyetti klikkfesztsége miatt szokták szidni. Tudomásul kell venni, hogy a legtöbb RPG-ben gyenge vagy közepes harc, ha specialistákhoz viszonyítjuk.

Különben a Gothicban a no bullshit és világ volt a zseniális, 10 éven át meg sem sikerült közelíteniük. A Breath of Wild-véleményeket elnézve, részben a Nintendo is feltalálta 2017-ben a Gothicot :)
Avatar
Botond

Hozzászólás #28097 2018.04.03. 10:06

Zóanagyvarázsló írta:A BG-ben túl sok a bullshit respawn (a megvetendő RtwP-t hagyjuk is), bár ez olyan helyszíneken, mint a Gnoll Fortress érthető, és nyilván nem jó, ha a pihenéssel vissza lehet élni.

A Gothicban amúgy manuálisan elhelyezett fix ellenfelek vannak (eleve nincsenek szintjeik, a farkas az farkas, és kész), a sztorival haladva, fejezetenként jön egy kis utánpótlás. Mondjuk emiatt ki lehet halasztani az egész világot, de felüdülés a sok respawnhegy után.

Botond amúgy a wargokra (első részben orc dog néven futnak, ha minden igaz) gondolhatott, azok elég kemények sokáig, de a farkasok a legerősebb páncélban kárt se tudnak tenni benned. A gyengébb elenfeleket éppen, hogy nagyon le lehet lépni benne, de a hozzászólásaid alapján maximum a játék elejébe néztél bele.

Egyébként meg a Gothic ebbő a szempontból akció-RPG, annak idején tök fajsúlyosnak számított az a harcrendszer, csak megfelelő gyakorlat nélkül nehezen volt kezelhető (a G2-é inkább), és pár óra után aligha kerülhettél vele képbe. Mára már elavult. A G3-é viszont ordenáré volt, de a Risen maga idejében szintén hozta a szintet. Azóta le vagyok maradva velük, de a Risen 2-3-at a régi irány helyetti klikkfesztsége miatt szokták szidni. Tudomásul kell venni, hogy a legtöbb RPG-ben gyenge vagy közepes harc, ha specialistákhoz viszonyítjuk.

Különben a Gothicban a no bullshit és világ volt a zseniális, 10 éven át meg sem sikerült közelíteniük. A Breath of Wild-véleményeket elnézve, részben a Nintendo is feltalálta 2017-ben a Gothicot :)
Igen, nekem is ez a benyomásom, hogy fingjanincs, ezért is szűkítettem le három szóra a válaszom, mert kár bele a több, mivel fingja sincs, de szakérti nagyon. Amúgy a későbbi helyeken ahol 4-5-6osával mennek a farkakos, ott is simán bele lehet olyanba futni, hogy körbeállnak és szétkapnak mint floki a lábtörlőt, ha nem jól helyezkedsz, nem a wargokra gondoltam, mivel azok combosak, így azok max 2-3, elvétve 4esével jártak, ha jól emlékszem. A háromban már tuti így van, és annak már tényleg easymode a harca, tegnap pont ledaráltam 4 trollt meg 3 monstert és vagy 6 gargoylét szép sorban hirtelen felindulásból. Volt is egy csomó plusz statos fű a stonehedge körül. :) Isteni az a játék, megint végig fogom vinni, úgy döntöttem. Hihetetlen az egész pályadesing, hogy milyen eldugott helyek vannak, stb. Imádom. :)
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28098 2018.04.03. 11:51

Zóanagyvarázsló írta:A BG-ben túl sok a bullshit respawn (a megvetendő RtwP-t hagyjuk is), bár ez olyan helyszíneken, mint a Gnoll Fortress érthető, és nyilván nem jó, ha a pihenéssel vissza lehet élni.

A Gothicban amúgy manuálisan elhelyezett fix ellenfelek vannak (eleve nincsenek szintjeik, a farkas az farkas, és kész), a sztorival haladva, fejezetenként jön egy kis utánpótlás. Mondjuk emiatt ki lehet halasztani az egész világot, de felüdülés a sok respawnhegy után.

Botond amúgy a wargokra (első részben orc dog néven futnak, ha minden igaz) gondolhatott, azok elég kemények sokáig, de a farkasok a legerősebb páncélban kárt se tudnak tenni benned. A gyengébb elenfeleket éppen, hogy nagyon le lehet lépni benne, de a hozzászólásaid alapján maximum a játék elejébe néztél bele.

Egyébként meg a Gothic ebbő a szempontból akció-RPG, annak idején tök fajsúlyosnak számított az a harcrendszer, csak megfelelő gyakorlat nélkül nehezen volt kezelhető (a G2-é inkább), és pár óra után aligha kerülhettél vele képbe. Mára már elavult. A G3-é viszont ordenáré volt, de a Risen maga idejében szintén hozta a szintet. Azóta le vagyok maradva velük, de a Risen 2-3-at a régi irány helyetti klikkfesztsége miatt szokták szidni. Tudomásul kell venni, hogy a legtöbb RPG-ben gyenge vagy közepes harc, ha specialistákhoz viszonyítjuk.

Különben a Gothicban a no bullshit és világ volt a zseniális, 10 éven át meg sem sikerült közelíteniük. A Breath of Wild-véleményeket elnézve, részben a Nintendo is feltalálta 2017-ben a Gothicot :)
bg2ben nagyon keves sztem a bullshit respawn, nameg emlitettem az original sint is amiben semmi respawn meg grind nincsen ;)
Igen jol latod csak az elso resszel jatszottam par orat de egy taktikus icwd vagy bg mellett nagyon gagyzor volt nekem a harc meg a korites
Nameg lattam videokat a gothic 3rol is, mikor talpig pancelban ketkezes karddal szorja az ember a meteorvihart, nekem ez nem gyere be, h polihisztor karaktert gyarhatunk mint a skyrimben
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28099 2018.04.03. 12:00

Botond írta:Igen, nekem is ez a benyomásom, hogy fingjanincs, ezért is szűkítettem le három szóra a válaszom, mert kár bele a több, mivel fingja sincs, de szakérti nagyon. Amúgy a későbbi helyeken ahol 4-5-6osával mennek a farkakos, ott is simán bele lehet olyanba futni, hogy körbeállnak és szétkapnak mint floki a lábtörlőt, ha nem jól helyezkedsz, nem a wargokra gondoltam, mivel azok combosak, így azok max 2-3, elvétve 4esével jártak, ha jól emlékszem. A háromban már tuti így van, és annak már tényleg easymode a harca, tegnap pont ledaráltam 4 trollt meg 3 monstert és vagy 6 gargoylét szép sorban hirtelen felindulásból. Volt is egy csomó plusz statos fű a stonehedge körül. :) Isteni az a játék, megint végig fogom vinni, úgy döntöttem. Hihetetlen az egész pályadesing, hogy milyen eldugott helyek vannak, stb. Imádom. :)
toled boven eleg ha csak 2 szoval valaszolsz ;)
Attol nem lesz jo egy harcrendszer meg 2 farkast felisten szinten is alig birsz megolni, sok volt a minecraft sztem kezdj el inkabb poezni v divinityzni ;)
Avatar
Botond

Hozzászólás #28100 2018.04.03. 12:00

Micsu írta:bg2ben nagyon keves sztem a bullshit respawn, nameg emlitettem az original sint is amiben semmi respawn meg grind nincsen ;)
Igen jol latod csak az elso resszel jatszottam par orat de egy taktikus icwd vagy bg mellett nagyon gagyzor volt nekem a harc meg a korites
Nameg lattam videokat a gothic 3rol is, mikor talpig pancelban ketkezes karddal szorja az ember a meteorvihart, nekem ez nem gyere be, h polihisztor karaktert gyarhatunk mint a skyrimben
BG1-2 egy cső játék a gothichoz képest. Mész ölsz, dara-dara-dara, agyzsibbasztó. A gothic pont azt adja meg, hogy el tudsz benne merülni, jönni menni balra jobbra, hopp ott is van pár emberke, akiknek saját történetük van, egy rejtett barlang sok csontvázzal és egy titkos ládával, hegytetőre hosszas szenvedés után felküzdöd magad csak úgy, mert olyan kedved van, és ott az előtted próbálkozó csontváza és a felszerelése, amit felszedhetsz. Más feeling teljesen ezekkel játszani, mint egy ilyen darálós cső-rpgvel. A felfedezés az igazi élmény, a világ élősége, amiket a reviewban ír a srác amit Zó linkelt, hogy ez miért nem olyan rpg, mint a többi tucatszar más skinekkel.
Mindegy, neked jó az átcsomagolt fastfood, a kézműves kaját elutasítod, egészségedre, egyed akkor a vackokat. :)
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28101 2018.04.03. 13:36

Botond írta:BG1-2 egy cső játék a gothichoz képest. Mész ölsz, dara-dara-dara, agyzsibbasztó. A gothic pont azt adja meg, hogy el tudsz benne merülni, jönni menni balra jobbra, hopp ott is van pár emberke, akiknek saját történetük van, egy rejtett barlang sok csontvázzal és egy titkos ládával, hegytetőre hosszas szenvedés után felküzdöd magad csak úgy, mert olyan kedved van, és ott az előtted próbálkozó csontváza és a felszerelése, amit felszedhetsz. Más feeling teljesen ezekkel játszani, mint egy ilyen darálós cső-rpgvel. A felfedezés az igazi élmény, a világ élősége, amiket a reviewban ír a srác amit Zó linkelt, hogy ez miért nem olyan rpg, mint a többi tucatszar más skinekkel.
Mindegy, neked jó az átcsomagolt fastfood, a kézműves kaját elutasítod, egészségedre, egyed akkor a vackokat. :)
bg cső játék, a divinity is ha open world címekhez hasonlítjuk de egyébként egyik sem az, de nincs is benne grind meg újratermelődő ellen mint a gothicba vagy a skyrimbe ami kurva unalmas tud ám lenni :) bár ennek mi köze a harcrendszerhez amiről a vita indult azt szerintem te se tudod ;) a bgt meg a divinityt daralős cső-rpgnek nevezni, nameg vacaknak, főleg egy bugtemetőhöz képest ami évekig kb játszhatatlan volt? :bohoc: :banplz: :banplz:
nekem nem jött be a szegény ember elder scrollja, de igazándiból a morrowind meg oblivion se volt a kedvencem, a gothicot meg sajna anno nem tudtam végig játszani akkora bugtenger volt, úgyhogy maradt a tescos sonka húsvétra :)
Avatar
Botond

Hozzászólás #28102 2018.04.03. 13:48

Micsu írta:bg cső játék, a divinity is ha open world címekhez hasonlítjuk de egyébként egyik sem az, de nincs is benne grind meg újratermelődő ellen mint a gothicba vagy a skyrimbe ami kurva unalmas tud ám lenni :) bár ennek mi köze a harcrendszerhez amiről a vita indult azt szerintem te se tudod ;) a bgt meg a divinityt daralős cső-rpgnek nevezni, nameg vacaknak, főleg egy bugtemetőhöz képest ami évekig kb játszhatatlan volt? :bohoc: :banplz: :banplz:
nekem nem jött be a szegény ember elder scrollja, de igazándiból a morrowind meg oblivion se volt a kedvencem, a gothicot meg sajna anno nem tudtam végig játszani akkora bugtenger volt, úgyhogy maradt a tescos sonka húsvétra :)
Látod, ezért nem érdemes veled semmiről három szónál többen eszmét cserélni. Zó világosan leírta, hogy nincs újratermelődő ellenfél a gothicban, erre most ezt hozod fel ellene. Amúgy számomra pont a BG1-2 volt grind és teljesen cső volt egy gothic képest. Érdemes mindkettőt alaposan végigvinni és úgy összehasonlítani amúgy, nem két youtube hack videó alapján véleményt alakotni. Persze úgy is lehet, csak akkor az az illető tűnik bohócnak aki így tesz. De nekem mindegy, én ma este is gothicozni fogok te meg nem és mindenki boldog.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28103 2018.04.03. 14:03

Botond írta:Látod, ezért nem érdemes veled semmiről három szónál többen eszmét cserélni. Zó világosan leírta, hogy nincs újratermelődő ellenfél a gothicban, erre most ezt hozod fel ellene. Amúgy számomra pont a BG1-2 volt grind és teljesen cső volt egy gothic képest. Érdemes mindkettőt alaposan végigvinni és úgy összehasonlítani amúgy, nem két youtube hack videó alapján véleményt alakotni. Persze úgy is lehet, csak akkor az az illető tűnik bohócnak aki így tesz. De nekem mindegy, én ma este is gothicozni fogok te meg nem és mindenki boldog.
igen, Zó az érdemi információt adott veled ellentétben (sőt meg is cáfolt téged), jöttél megint a buta-mártírkodó hasonlataiddal :)
Komolyan érdekel akkor hogy a bg2 miért grind és a gothic miért nem az? Hogy a bg pauzálható taktikus, precíz ad&d alapú harcrendszere miért marad el a gothic mestermű harcrendszerétől? Mit tudott az megjelenéskor amit más nem? Elég lesz ha Zó válaszol értelmesen, a 0 információt tartalmazó megjegyzéseiddel sokra nem megyünk, ügye a "gothic jó, minden más cukormázas szar" obszcén vélemény nem érdekel.
Avatar
arty

Hozzászólás #28104 2018.04.03. 14:25

hamár bullshit respawn... tegnap nyomtam kis Destiny -t (nem bírom elhinni, hogy a "szingli" ennyire értékelhetetlen, Mobynak se hiszek, semmi se tántoríthat el saját tapasztalat szerzésétől! :) ) éshát... fuj.
egyelőre csak kicsit fuj, "darálom" a TÉNYLEG listaként feltűnő kveszteket és pipáltatom ki a hubközpontban completedre, incomplete-ről (óriási fun hosszú!() loading képernyőket nézni, csak emiatt...)
a történet a kis kézirobot elmondásából alakul(na, ha ilyen tálalásban érdekelne... :( ), valójában pár óra után értékelhetetlen (a második részben kollegák alapján legalább 6-7 óra alatt letudható, itt elvileg hosszabb szenvedés vár a kalandorokra)

egyelőre a gear loot/cserélgetés nem rántott be, a gunplay viszont fun, normálon is ad kihívást (bungie-s kergetőzés + "kötelező" melee) - a kirepülő xp borrrrrzzzzalmasan lehangoló, ha valami miatt már MOST abbahagynám, ez AZ.
coopban, haverral LEHET h élvezetes(ebb) lenne (többen állítják...), hátnemtom. mindenesetre nincs kivel tóni... (akivel ps3on a bétát toltam, nem fizetett be currgenre :( )

egyelőre értetlenül állok a siker előtt, de még pár fordulóra elviszem
Avatar
Botond

Hozzászólás #28105 2018.04.03. 14:38

Micsu írta:igen, Zó az érdemi információt adott veled ellentétben (sőt meg is cáfolt téged), jöttél megint a buta-mártírkodó hasonlataiddal :)
Komolyan érdekel akkor hogy a bg2 miért grind és a gothic miért nem az? Hogy a bg pauzálható taktikus, precíz ad&d alapú harcrendszere miért marad el a gothic mestermű harcrendszerétől? Mit tudott az megjelenéskor amit más nem? Elég lesz ha Zó válaszol értelmesen, a 0 információt tartalmazó megjegyzéseiddel sokra nem megyünk, ügye a "gothic jó, minden más cukormázas szar" obszcén vélemény nem érdekel.
Nagyon rég játszottam BG2t, mert ugye elég rég jelent meg, és én ennyire emlékszem belőle, hogy a végén már untam a nonstop harcot, hogy csak az xp daralás ment, és hogy valójában nincsenek döntési opciók a végtelen mennyiségű rizsa mögött. Az első részt még végtelenszer végigjátszottam, hogy a könyveket összeszedve kimaxoljam a skillpointokat és úgy menjek a második részre, hogy huszononakármennyi pont minden skillje a karimnak, de a második rész már egy hosszú, zsibbasztó agyfasz volt, elmúlt az újdonság varázsa. A körökre osztott harc, ami nem körökre osztott, de a pause alatt új utasításokat tudtál kiadni, nos az is egy pontig volt jó, aztán rájöttek, hogy ha körökre osztott stratégiát akarok akkor előkapom a civet vagy az xcomot, vagy bármi komolyabb témát, amiben nem löknek egy enciklopádiát eléd két percenként ahol úgyis tökmindegy mit klickelsz a végén jöhet a hent, és úgyis mindig egy irányba kell haladni és végül a végső hent. BG2 túl tömény, az tényleg csak fanatikusoknak való. És az izometrikus nézet miatt folyamatosan kívülálló vagy, a csapatodban ráadásul több ember van, nem tudsz könnyen azonosulni velük, pedig ugye roleplaying gémről beszélünk, ahol valahol ez is lenne a lényeg. Jó játék szó se róla, de pont az amit írsz, egy patikamérlegen kimért, steril valami, ami kicsit sem szerethető. Na a gothic meg nem ilyen, a gothic:

"Most RPGs have levels, numbers and stats. Gothic 1 has progression.
Most RPGS have a questlog. Gothic 1 has a story.
Most RPGs have combos, cooldowns and button smashing. Gothic 1 has combat.
Most RPGs have scripted NPCs. Gothic 1 has a society.
Most RPGs have autoscaling difficulty and hold your hand. Gothic 1 does not.

Once light years ahead of its time Gothic 1 still beats most RPGs in terms of roleplaying, believability and immersion."

Ez a pár sor tényleg szépen összefoglalja miben veri agyon a gothic a BG-ket vagy bármi mást. Sztoriban, roleplayingben, hitelességben és beleélhetőségben, és persze a scriptelt NPCk helyetti élő világban, a felfedezés örömében, mindenben ami egy jó játékhoz kell. A BG-ben grindelni kellett, a gothicban meg élvezted a felfedezést, elmerültél a tájban, a titkos részekben, a kalandban és közben néha véletlenül szintet léptél. Teljesen más az élmény.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28106 2018.04.03. 15:19

Botond írta:Nagyon rég játszottam BG2t, mert ugye elég rég jelent meg, és én ennyire emlékszem belőle, hogy a végén már untam a nonstop harcot, hogy csak az xp daralás ment, és hogy valójában nincsenek döntési opciók a végtelen mennyiségű rizsa mögött. Az első részt még végtelenszer végigjátszottam, hogy a könyveket összeszedve kimaxoljam a skillpointokat és úgy menjek a második részre, hogy huszononakármennyi pont minden skillje a karimnak, de a második rész már egy hosszú, zsibbasztó agyfasz volt, elmúlt az újdonság varázsa. A körökre osztott harc, ami nem körökre osztott, de a pause alatt új utasításokat tudtál kiadni, nos az is egy pontig volt jó, aztán rájöttek, hogy ha körökre osztott stratégiát akarok akkor előkapom a civet vagy az xcomot, vagy bármi komolyabb témát, amiben nem löknek egy enciklopádiát eléd két percenként ahol úgyis tökmindegy mit klickelsz a végén jöhet a hent, és úgyis mindig egy irányba kell haladni és végül a végső hent. BG2 túl tömény, az tényleg csak fanatikusoknak való. És az izometrikus nézet miatt folyamatosan kívülálló vagy, a csapatodban ráadásul több ember van, nem tudsz könnyen azonosulni velük, pedig ugye roleplaying gémről beszélünk, ahol valahol ez is lenne a lényeg. Jó játék szó se róla, de pont az amit írsz, egy patikamérlegen kimért, steril valami, ami kicsit sem szerethető. Na a gothic meg nem ilyen, a gothic:

"Most RPGs have levels, numbers and stats. Gothic 1 has progression.
Most RPGS have a questlog. Gothic 1 has a story.
Most RPGs have combos, cooldowns and button smashing. Gothic 1 has combat.
Most RPGs have scripted NPCs. Gothic 1 has a society.
Most RPGs have autoscaling difficulty and hold your hand. Gothic 1 does not.

Once light years ahead of its time Gothic 1 still beats most RPGs in terms of roleplaying, believability and immersion."

Ez a pár sor tényleg szépen összefoglalja miben veri agyon a gothic a BG-ket vagy bármi mást. Sztoriban, roleplayingben, hitelességben és beleélhetőségben, és persze a scriptelt NPCk helyetti élő világban, a felfedezés örömében, mindenben ami egy jó játékhoz kell. A BG-ben grindelni kellett, a gothicban meg élvezted a felfedezést, elmerültél a tájban, a titkos részekben, a kalandban és közben néha véletlenül szintet léptél. Teljesen más az élmény.
tudod hogy rpg szerető vagyok ezért is érdekel, ebbe a rivjúba én csak a "gothic 1 has combatba" kötöttem bele mert vannak emlékeim róla, anno én lepattantam a gothicrol, ha az emlékeim nem csalnak nekem nagyon szarul is futott meg bugzott össze vissza, többi résszel e csalódás miatt már nem is nagyon foglalkoztam főleg úgy hogy néhány ember kivételével annyira nem is ajánlották, a drakensangal tettem még pár próbát, az nem volt rossz, bár annak is megvannak a saját gyermek betegségei
Avatar
Botond

Hozzászólás #28107 2018.04.03. 16:41

Micsu írta:tudod hogy rpg szerető vagyok ezért is érdekel, ebbe a rivjúba én csak a "gothic 1 has combatba" kötöttem bele mert vannak emlékeim róla, anno én lepattantam a gothicrol, ha az emlékeim nem csalnak nekem nagyon szarul is futott meg bugzott össze vissza, többi résszel e csalódás miatt már nem is nagyon foglalkoztam főleg úgy hogy néhány ember kivételével annyira nem is ajánlották, a drakensangal tettem még pár próbát, az nem volt rossz, bár annak is megvannak a saját gyermek betegségei
Nekem német verzióm volt, az sokkal jobb minőségű volt, mint az angol. Sajnos nem külön nyelvi fájlokat csináltak, hanem belerakták a szöveget a cuccba és aztán fordításnál ez rengeteg hibát okozott. Próbáltam fordítani, mert fordítottam én is pár programot, aztán láttam, hogy na ezt szarul oldották meg más progikhoz képest, szóval az az angol fordítás okozza a bugok 90%-át meg persze adagolni kellett neki több kraftot, az is megoldás volt számos esetben (nem cikizésből, hanem valóban ilyen bugfix volt a memoryleakre meg a többi hülyeségre).
Avatar
deep

Hozzászólás #28108 2018.04.03. 18:44

Dark Souls Remastered PS4 Pro 60 fps gameplay
phpBB [media]
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28109 2018.04.03. 21:44

deep írta:Dark Souls Remastered PS4 Pro 60 fps gameplay
[video]fizetos_dsfix.avi[/video]
Hm. Hát aki only konzolon tolta, annak izgi lesz. Félek egy ütős custom gfx setuppal simán le lehet nyomni ezt a verziót.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28110 2018.04.03. 21:52

Na, ebben van infó is a pár apró változtatásról:

phpBB [media]
Avatar
Mekee

Hozzászólás #28111 2018.04.03. 21:53

DanielT írta:Hm. Hát aki only konzolon tolta, annak izgi lesz. Félek egy ütős custom gfx setuppal simán le lehet nyomni ezt a verziót.
Hát nálam cca 5perc gány™ után ennél szebben néz ki, 4k@60 meg minden, amit találtam hozzá hirtelen.
Ezt még anno raktam ide

Kép

Az még más kérdés, hogy aztán a sárkány után a toronyban fent a benga lovagot nem tudom leverni, és akkor tovább még ottvannak azok a farkasfiszfaszok, akiknek neki se mertem menni, ezért parkol jelenleg is itt :D
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28112 2018.04.03. 21:59

Micsu írta:igen, Zó az érdemi információt adott veled ellentétben (sőt meg is cáfolt téged), jöttél megint a buta-mártírkodó hasonlataiddal :)
Komolyan érdekel akkor hogy a bg2 miért grind és a gothic miért nem az? Hogy a bg pauzálható taktikus, precíz ad&d alapú harcrendszere miért marad el a gothic mestermű harcrendszerétől? Mit tudott az megjelenéskor amit más nem? Elég lesz ha Zó válaszol értelmesen, a 0 információt tartalmazó megjegyzéseiddel sokra nem megyünk, ügye a "gothic jó, minden más cukormázas szar" obszcén vélemény nem érdekel.
Én a BG2-vel még nem játszottam, de tudtommal abban is van respawn, mint a BG1-ben. Márpedig ez úgy megy, hogy ha kipucolsz egy területet, mire a végére érsz, a másik végén már termelődnek újra a lények, néha egy-egy zónán egyszeri átvonulásra kiirtok 30 farkast. Értem én, hogy kell élet a játékba, de ez az én ízlésemnek már fárasztó. Persze egy másik nagy kedvencem, a Wizardry 8 ebben még rosszabb. Ha valamiben, a Gothicben tényleg aránylag gyorsan le lehetett radírozni az ellenséget, akár erőből, akár trükkökkel, de meg is lehetett kerülni őket (állatalakokban vagy speed potionnel közlekedve). Ha meg tényleg kiirtottál egy komplett sereget, ami irreálisnak tűnt, arra is volt magyarázat, easter egg formájában.

A játéknál nem az a lényeg, hogy minden szar hozzá képest, hanem hogy mennyire a másik végén fogta meg az RPG-ket - és ez mekkora élményt tudott nyújtani. Apránként, sok év alatt pedig más nagy nevek igyekeztek ezt reprodukálni. A harcot, mint RPG-kben gyakran kikezdhető játékelemet, melyhez akkoriban sok hasonló nem is volt, 2018-ban nyilván szét lehet cincálni. De annak idején éppen az hozott be egy lockolós, blokkolásokra, ritmikára ügyelő harcokat, ahol nem tudtál potion spammelni, és míg rengeteget számított a karakterfejlesztés, ha béna volt egy elit ork agyonvert simán a végén is, ha ügyes, akkor meg 4-5-öt is agyonvertél egyszerre. Az is érdekes és egyedi volt, ahogy a G2-ben a felhúzott fegyveres képességekkel egyre vagányabb és hasznosabb mozdulatokkal operáltál, nem csak %-ot a chance to hitre. Sajnos az íjászat és a mágia egy kissé háttérbe is szorult (színvonalra), bár én nagyon sokat voltam mágus ezekben. Lehetne mit tanulni a Soulsokból és a Dragon's Dogmából.

Néhány dolog, amit imádtam:

- egy krajcár ellopása miatt nem válik pirossá az egész környék/szoba, hogy életre-halálra megküzdjenek veled, csak jól elvernek, és kifosztanak (illetve a G2-ben ez elkerülhető büntetés befizetésével)
- szinte minden NPC-t le lehetett verni, de ha nem végezted ki őket (leszúrással, mágiával vagy nyilazással), akkor nem haltak meg, de ha gyilkolsz, akkor ennek megfelelően reagálnak
- magányos farkas senkiként kezdesz, a frakciókhoz való csatlakozásért meg kell dolgozni számos küldetésen át
- poén, amikor azzal szerezhetsz respektet a többiek előtt, ha megversz egy erősebb zsoldost, nála, meg ha kézbe tudod venni a kardját - na el lehet tőle kérni a kardot, és mivel puszta kézzel áll ott, jók megcsapkodhatod vele, és teljesíted mindkét mellékküldit
- bár tök saját céljaink vannak, mégis meghatározó tud lenni a kasztunk, a világ hozzánk való viszonyulásán keresztül (pl. mágusként a kollégák kollegiálisan kezelnek, egyesek tisztelnek, mások hitvitát folytatnak veled, másokat a pozíciódból adódóan meggyőzhetsz)
- nem kezdünk bullshit baromságokkal tele nyomott térképpel, kézzel rajzolt térképet kell venni/lopni/szerezni, úgy informatív, hogy a rajzoláson túl csak azt jelzi, hol vagy, és merre nézel (speciális küldetésekhez a küldetésadók adnak megjelölt térképeket); időbe kerül elővenni, és valós időben tudod nézni (idegesítő HC-skodásnak hangozhat, de valójában tök jó és életszagú móka így felderíteni a vadont)
- fejlődni úgy tudsz, ha tanítómestereket találsz (nem állítom, hogy ez a PB találmánya), akik különböző áron és feltételek mellett segítenek (a G3-ban és a Risenben nem tetszett, hogy hatósági árassá vált a történet a balance nevében, fuck balance, ez let's fun!)
- az NPC-k nem hót statikus egy helyben álló madárijesztők, a ragadozók is megtámadják a növényevőket, a járőröző ork is összecsap a shadowbeasttel stb.
- az éjszakák az erdőkben tényleg éjszakák voltak (azaz fostál, füleltél, nem csak fekete lett a skybox, ezt kiválóan hozza a Dragon's Dogma, és elég jól más stílusban a Dying Light is)

Pár dolog (részben ismétlés):

- egyáltalán nincs respawn
- semmilyen szinten nincs szinthez igazítás
- nem kell kínlódnod 30-as szinten hosszasan egy farkassal (jóval erősebb lényekkel sem, legfeljebb, ha nem vigyázol megjárod, de nem lesz senkiből sem bullet sponge)
- nem kellett éveket várni a bugtalanításra, mert a G1/G2/NotR angol verziója gyakorlatilag a végleges volt (az 1-hez jött az inventory grafikájába belepiszkáló patch)
- voltak, vannak bugok, de messze eltúlzott a hírük, egy-két gamebreaking helyzet van, melyeket ravaszkodással meg lehet oldani (és tényleg bekavarhat a nyelv, a magyar honosítás is segített ezeket előhozni)
- a G1-2-ben bár nincsenek erőltetett szabályok szerint szigorú megkötések, nem lehetsz minden lében kanál karakter (a G1 templomosa csak 4. körig tanulhat varázslatokat, a G2 paladinjának meg csak néhány saját paplovagi mágiája van), a G3 más (abban lehet mindenféle páncélt venni, a "kasztok" szinte átmennek perkbe stb.)

Egyszerűen nem azt érezted, hogy oda akarnak izzadni eléd egy brutális területet, egy minél méretesebb checklistet, egy jaj de nagyon mély sztorit vagy éppen szabályrendszerrel izmolni, egy dolgot éreztél: egy megélhető és szórakoztató világban tették lehetővé, hogy szerepet játszhass. Egy JÁTÉKBAN, nem egy körzővel és vonalzóval tudományosan megtervezett termékben. Egyenetlen és nyers volt helyenként emiatt (lehetne írni hibákat is, de most nem az volt a kérdés), játékosként ravaszkodással "széthekkelhetted", de elképesztően immerzív volt. Az őszi Steam Awards során a saját díjra (Has a More Immersive World Than Ours) a Gothicot jelöltem. Nagyon szeretem például a Dragon' Dogmát, háromszor végigjátszottam, és fogom még, de a világa egy mesterkélt, lélektelen nulla a Gothicééhez képest. Ma már persze azért is kevésbé jöhet át nagysága, mert ahogy említettem, tanultak egyre többen tőle.
Avatar
arty

Hozzászólás #28113 2018.04.03. 22:11

Mekee írta:Hát nálam cca 5perc gány™ után ennél szebben néz ki
szebben nem hiszem, itt azé' kontent is van ráncfelvarrva :)
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28114 2018.04.03. 22:12

arty írta:szebben nem hiszem, itt azé' kontent is van ráncfelvarrva :)
Szóla a célközönség :hehe:
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28115 2018.04.03. 22:23

arty írta:szebben nem hiszem, itt azé' kontent is van ráncfelvarrva :)
Ja. Zsizseg a gaz.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28116 2018.04.03. 22:29

Zóanagyvarázsló írta:Én a BG2-vel még nem játszottam, de tudtommal abban is van respawn, mint a BG1-ben. Márpedig ez úgy megy, hogy ha kipucolsz egy területet, mire a végére érsz, a másik végén már termelődnek újra a lények, néha egy-egy zónán egyszeri átvonulásra kiirtok 30 farkast. Értem én, hogy kell élet a játékba, de ez az én ízlésemnek már fárasztó. Persze egy másik nagy kedvencem, a Wizardry 8 ebben még rosszabb. Ha valamiben, a Gothicben tényleg aránylag gyorsan le lehetett radírozni az ellenséget, akár erőből, akár trükkökkel, de meg is lehetett kerülni őket (állatalakokban vagy speed potionnel közlekedve). Ha meg tényleg kiirtottál egy komplett sereget, ami irreálisnak tűnt, arra is volt magyarázat, easter egg formájában.

A játéknál nem az a lényeg, hogy minden szar hozzá képest, hanem hogy mennyire a másik végén fogta meg az RPG-ket - és ez mekkora élményt tudott nyújtani. Apránként, sok év alatt pedig más nagy nevek igyekeztek ezt reprodukálni. A harcot, mint RPG-kben gyakran kikezdhető játékelemet, melyhez akkoriban sok hasonló nem is volt, 2018-ban nyilván szét lehet cincálni. De annak idején éppen az hozott be egy lockolós, blokkolásokra, ritmikára ügyelő harcokat, ahol nem tudtál potion spammelni, és míg rengeteget számított a karakterfejlesztés, ha béna volt egy elit ork agyonvert simán a végén is, ha ügyes, akkor meg 4-5-öt is agyonvertél egyszerre. Az is érdekes és egyedi volt, ahogy a G2-ben a felhúzott fegyveres képességekkel egyre vagányabb és hasznosabb mozdulatokkal operáltál, nem csak %-ot a chance to hitre. Sajnos az íjászat és a mágia egy kissé háttérbe is szorult (színvonalra), bár én nagyon sokat voltam mágus ezekben. Lehetne mit tanulni a Soulsokból és a Dragon's Dogmából.

Néhány dolog, amit imádtam:

- egy krajcár ellopása miatt nem válik pirossá az egész környék/szoba, hogy életre-halálra megküzdjenek veled, csak jól elvernek, és kifosztanak (illetve a G2-ben ez elkerülhető büntetés befizetésével)
- szinte minden NPC-t le lehetett verni, de ha nem végezted ki őket (leszúrással, mágiával vagy nyilazással), akkor nem haltak meg, de ha gyilkolsz, akkor ennek megfelelően reagálnak
- magányos farkas senkiként kezdesz, a frakciókhoz való csatlakozásért meg kell dolgozni számos küldetésen át
- poén, amikor azzal szerezhetsz respektet a többiek előtt, ha megversz egy erősebb zsoldost, nála, meg ha kézbe tudod venni a kardját - na el lehet tőle kérni a kardot, és mivel puszta kézzel áll ott, jók megcsapkodhatod vele, és teljesíted mindkét mellékküldit
- bár tök saját céljaink vannak, mégis meghatározó tud lenni a kasztunk, a világ hozzánk való viszonyulásán keresztül (pl. mágusként a kollégák kollegiálisan kezelnek, egyesek tisztelnek, mások hitvitát folytatnak veled, másokat a pozíciódból adódóan meggyőzhetsz)
- nem kezdünk bullshit baromságokkal tele nyomott térképpel, kézzel rajzolt térképet kell venni/lopni/szerezni, úgy informatív, hogy a rajzoláson túl csak azt jelzi, hol vagy, és merre nézel (speciális küldetésekhez a küldetésadók adnak megjelölt térképeket); időbe kerül elővenni, és valós időben tudod nézni (idegesítő HC-skodásnak hangozhat, de valójában tök jó és életszagú móka így felderíteni a vadont)
- fejlődni úgy tudsz, ha tanítómestereket találsz (nem állítom, hogy ez a PB találmánya), akik különböző áron és feltételek mellett segítenek (a G3-ban és a Risenben nem tetszett, hogy hatósági árassá vált a történet a balance nevében, fuck balance, ez let's fun!)
- az NPC-k nem hót statikus egy helyben álló madárijesztők, a ragadozók is megtámadják a növényevőket, a járőröző ork is összecsap a shadowbeasttel stb.
- az éjszakák az erdőkben tényleg éjszakák voltak (azaz fostál, füleltél, nem csak fekete lett a skybox, ezt kiválóan hozza a Dragon's Dogma, és elég jól más stílusban a Dying Light is)

Pár dolog (részben ismétlés):

- egyáltalán nincs respawn
- semmilyen szinten nincs szinthez igazítás
- nem kell kínlódnod 30-as szinten hosszasan egy farkassal (jóval erősebb lényekkel sem, legfeljebb, ha nem vigyázol megjárod, de nem lesz senkiből sem bullet sponge)
- nem kellett éveket várni a bugtalanításra, mert a G1/G2/NotR angol verziója gyakorlatilag a végleges volt (az 1-hez jött az inventory grafikájába belepiszkáló patch)
- voltak, vannak bugok, de messze eltúlzott a hírük, egy-két gamebreaking helyzet van, melyeket ravaszkodással meg lehet oldani (és tényleg bekavarhat a nyelv, a magyar honosítás is segített ezeket előhozni)
- a G1-2-ben bár nincsenek erőltetett szabályok szerint szigorú megkötések, nem lehetsz minden lében kanál karakter (a G1 templomosa csak 4. körig tanulhat varázslatokat, a G2 paladinjának meg csak néhány saját paplovagi mágiája van), a G3 más (abban lehet mindenféle páncélt venni, a "kasztok" szinte átmennek perkbe stb.)

Egyszerűen nem azt érezted, hogy oda akarnak izzadni eléd egy brutális területet, egy minél méretesebb checklistet, egy jaj de nagyon mély sztorit vagy éppen szabályrendszerrel izmolni, egy dolgot éreztél: egy megélhető és szórakoztató világban tették lehetővé, hogy szerepet játszhass. Egy JÁTÉKBAN, nem egy körzővel és vonalzóval tudományosan megtervezett termékben. Egyenetlen és nyers volt helyenként emiatt (lehetne írni hibákat is, de most nem az volt a kérdés), játékosként ravaszkodással "széthekkelhetted", de elképesztően immerzív volt. Az őszi Steam Awards során a saját díjra (Has a More Immersive World Than Ours) a Gothicot jelöltem. Nagyon szeretem például a Dragon' Dogmát, háromszor végigjátszottam, és fogom még, de a világa egy mesterkélt, lélektelen nulla a Gothicééhez képest. Ma már persze azért is kevésbé jöhet át nagysága, mert ahogy említettem, tanultak egyre többen tőle.
elég kimerítő volt a válasz thx ;)
a bg 1re már nem igazán emlékszem, nem játszottam vele annyit mint a kettővel, a kettőben viszont a respawn ami van az lufasz sztem, ha jól emlékszem 1-2 helyen volt csak, nem úgy kell elképzelni mint most a openworld rpgnél hogy mindenhol újratermelődik minden, nekem anno semmi gondom nem volt vele, egyébként meg inkább a kettőt erőltesd mint az egyet, sztem jóval jobb meg több a lehetőség is benne, ha jól emlékszem ott a watchers keepnel volt egyedül szinthez igazítás ami a kiegben volt
egyébként most melyik gothicot vagy pb játékot ajánlanátok kipróbálásra? ezt az elexet is nézegettem anno de nem volt meggyőző
Avatar
Botond

Hozzászólás #28117 2018.04.03. 22:50

Micsu írta:elég kimerítő volt a válasz thx ;)
a bg 1re már nem igazán emlékszem, nem játszottam vele annyit mint a kettővel, a kettőben viszont a respawn ami van az lufasz sztem, ha jól emlékszem 1-2 helyen volt csak, nem úgy kell elképzelni mint most a openworld rpgnél hogy mindenhol újratermelődik minden, nekem anno semmi gondom nem volt vele, egyébként meg inkább a kettőt erőltesd mint az egyet, sztem jóval jobb meg több a lehetőség is benne, ha jól emlékszem ott a watchers keepnel volt egyedül szinthez igazítás ami a kiegben volt
egyébként most melyik gothicot vagy pb játékot ajánlanátok kipróbálásra? ezt az elexet is nézegettem anno de nem volt meggyőző
Hát ez nehéz kérdés. Gothicok már nem fognak beszippantani, túlhaladta az élet, risenek meg nagyon elmentek a kommersz irányba, elex meg eddig kimaradt, bár pont most van féláron, lehet rápróbálok. Tényleg nemtom, gothic2 vagy 3 esetleg risen1, adjon tippet Zó, ő retrózik, nekem mind day1ról élmény, és már biztos nem azt adja. Risen 2-3 semmiképp, és gothic1 teljes világa benne van a 2ben, szóval ha már annyira retro akkor inkább a kettő.
Amúgy a respawn szerintem is túlzó “vád” a BG-kel szemben. :)
Avatar
arty

Hozzászólás #28118 2018.04.03. 23:00

Zóanagyvarázsló írta:Szóla a célközönség :hehe:
te is beleugacc a currgenbe, pediglen bevallottam skipre áll :PPP
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28119 2018.04.04. 09:32

arty írta:te is beleugacc a currgenbe, pediglen bevallottam skipre áll :PPP
Pedig direkt azért kamuzom, hogy Switch azért kellene, hogy te ne jöhess ezzel :idiota:

A generációkat amúgy inkább a konzolgyártók gyártó skippelik a prózással, de ez nem feltétlen tragédia. A PS5 majd jöhet nekem Pro 2 gyanánt.

Kíváncsi leszek, ki lesz az első a topikból, aki megveszi a DaS-remastert. Mármint Mobyn kívül, ő már az NDK-s turmixgép kivehető ajtaján is csapatja a handheldverziót, mire a második beszerzi bármire.
Avatar
Botond

Hozzászólás #28120 2018.04.04. 10:03

Zóanagyvarázsló írta:Pedig direkt azért kamuzom, hogy Switch azért kellene, hogy te ne jöhess ezzel :idiota:

A generációkat amúgy inkább a konzolgyártók gyártó skippelik a prózással, de ez nem feltétlen tragédia. A PS5 majd jöhet nekem Pro 2 gyanánt.

Kíváncsi leszek, ki lesz az első a topikból, aki megveszi a DaS-remastert. Mármint Mobyn kívül, ő már az NDK-s turmixgép kivehető ajtaján is csapatja a handheldverziót, mire a második beszerzi bármire.
Moby már előrendelte a DAS remasteresen felmatricázott új socos switchet, hogy azzal kenje a négyeshatosvillamoson a margithídon a hajtűkanyarban lenyisszantva Capra fejit e!
/szerk: Micsunak te mit javasolsz PB kezdésnek? :)
Avatar
arty

Hozzászólás #28121 2018.04.04. 10:22

Zóanagyvarázsló írta:A generációkat amúgy inkább a konzolgyártók gyártó skippelik a prózással, de ez nem feltétlen tragédia. A PS5 majd jöhet nekem Pro 2 gyanánt.
sonytól szerintem bwcompat nem várható, de ne legyen igazam (mindenesetre jól fog kinézni a menüben a boost mode, pro boost mode, 2ksupersampling, 4ksupersampling, ill. ugyanez kombinálható lesz a játékon belüli opciókkal.... tehát ha a knack1-et pro boost modeban 2ksupersamplingel nyomom, akkor kapok jó képet és frémet a ps5ön (base és pro, szigoruan abból is!!!) ha high kvalitin van a játékban az opsönmenüpont? ..... kibbbbaszott alkalmatlan banda :( )
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28122 2018.04.04. 11:17

Micsu írta:elég kimerítő volt a válasz thx ;)
a bg 1re már nem igazán emlékszem, nem játszottam vele annyit mint a kettővel, a kettőben viszont a respawn ami van az lufasz sztem, ha jól emlékszem 1-2 helyen volt csak, nem úgy kell elképzelni mint most a openworld rpgnél hogy mindenhol újratermelődik minden, nekem anno semmi gondom nem volt vele, egyébként meg inkább a kettőt erőltesd mint az egyet, sztem jóval jobb meg több a lehetőség is benne, ha jól emlékszem ott a watchers keepnel volt egyedül szinthez igazítás ami a kiegben volt
egyébként most melyik gothicot vagy pb játékot ajánlanátok kipróbálásra? ezt az elexet is nézegettem anno de nem volt meggyőző
Nehéz ez az ajánlósdi, mert PB tényleg régen húzott nagyot egy messze nem tökéletes játszhatóságú formulával. Szóval ehhez 2018-ban kényeskedve nehéz visszatérni. A régi játékaik legalább a maguk idejében nem voltak fényévekkel, csak mérföldekkel lemaradva az AAA-tól, de manapság nagyon tágra nyílt az olló. Ebben benne van a fakéz is, meg az is, hogy ebből a nézetből sandboxot csinálni magas szinten nehezebb, mint Hellblade-szerű csőjátékot vagy felülnézetes party-based cuccot.

Kicsit hosszabban:

Spoiler
G1 - ez az alap, ennek a legérdekesebb kiindulópontja, de a legrosszabb a játszhatósága (irányítás, még a pénzzel fizetés is barteresen pakolgatós)

G2 - nagyon is közvetlen folytatás, de segít felvenni a szálat; lényegében egy fejlesztett G1, csiszoltabb, több képesség (rendes alkímia és kovácsolás), nagyobb, jobban kidolgozott a mágusokhoz csatlakozás (a G1-ben a sztori miatt egyszerűbb az a szál); vissza lehet térni az első rész helyszíneire, de nem elérhető a régi térkép 100%-a, és nagyon megváltozott; a sárkányok elleni harc régen sem volt jó, mai szemmel röhejes (de könnyű)

G2 Gold (NotR kieg) - bővített G2, ez az ajánlott verzió, de sokkal nehezebb, mint az alap (mágussal sokáig nagyon vontatott tud lenni), és a karakterfejlesztés változtatásai nem mindent jól kavartak meg (ahogy egyre magasabb szintűek a képességeid, több pont kell a fejlesztéshez, de mivel találni pontnövelő kőtáblákat, ezért a power play sokórás ponttartalékolást jelent)

G3 - ez is közvetlen folytatás; nem játszottam végig, csak 60-70 órám volt benne, de arra vár, hogy a későbbi javításokkal újra nekiugorjak; a tájak marha jól nézett ki, a karakterek és az animációk viszont mélypontra jutottak, az Andromeda egy csoda hozzá képest; idegesítő stunlockfest harc; van sok új erénye is, de megosztó, máig menekül a PB az ottani rossz, antigótikos döntésektől; jól mutatja a fejlesztők ambícióit, de semmiképp nem ezzel érdemes kezdeni

Risen 1 - G1(-2)-utánérzés, kisebb területre a NotR-nál, nem csak a G3-nál; nincs úszás (a G3-ban csak a merülést vették ki); a harcot itt előnyére dolgozták át, de még mindig van stunlock, és kivették a G3-ban bevezetett staminát; sok dologban stabilabb, áramvonalasabb, bugmentesebb, de például az íjászat kegyetlen bugos (9. szintre húzva is 1-es szinten működött nálam patchelve is, csak a maximális 10. szintet elérve ment rendesen)

R2-3 - ezekkel nem játszottam, mert a videók és a régi rajongók véleménye sem növelte a kedvemet, és amúgy is németre akarok váltani PB-zéshez

Elex - borzadályosan néz ki a mai riválisaihoz képest, de számomra ígéretes, csak nyelvi okokból és újrajátszási tervek miatt hanyagoltam eddig

tldr:

Nem végigjátszási vagy személyes preferenciasorrendnek, de erősorrendnek talán ezt mondanám neked, mint új belépőnek az általam játszottak közül:

1. G2 NotR - szinte minden tud, majdnem olyan autentikus, mint a G1, de csiszoltabb
1. Risen 1 - modernebb, nem annyira klasszikus, nem is fejlődött sokat, de elég jól hozza a gótikos dolgokat
3. G1 - mert ez volt az első, ennek az alapjaira építenek azóta, legjobb hangulat
4. G3 - mertek nagyot álmodni, talán az utolsó CP-kkel jól belőhető, de én az új AI-t és az alternative balancingot már nem próbáltam

Mind igényel egy kis elszántságot, az tény.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28123 2018.04.04. 11:29

Micsu írta:a bg 1re már nem igazán emlékszem, nem játszottam vele annyit mint a kettővel, a kettőben viszont a respawn ami van az lufasz sztem, ha jól emlékszem 1-2 helyen volt csak, nem úgy kell elképzelni mint most a openworld rpgnél hogy mindenhol újratermelődik minden, nekem anno semmi gondom nem volt vele, egyébként meg inkább a kettőt erőltesd mint az egyet, sztem jóval jobb meg több a lehetőség is benne, ha jól emlékszem ott a watchers keepnel volt egyedül szinthez igazítás ami a kiegben volt
Nem tragikus a respawn, de létezik. Főleg az elején fárasztó, hiszen a random függvénye, hogy hány csapást kapnak be a tankjaid, aztán ott állsz a közelharcosaiddal, hogy mindegyik fél HP-n el EGY-EGY harapás miatt. Persze lehet retardáltan kergetőzve, másodpercenként pauzálva messziről nyilazni is (ami más módon, de a Gothicban is működik). Pár szintlépés után drasztikusan javul a helyzet, de ugye ott megint idgesítő, hogy nagyon random a HP-növekedés. Ez a kockadobálás jobban működik mesélővel, mint videojátékban.

Érdekes low level elveszni a BG-ben, de kissé vontatott, később inkább csak mászkálni az így, illetve vannak respawnban gazdag helyszínek, de ahogy írtam, ennek van, ahol értelme is van. Jó, hogy vna egy kis mozgástér exploringra, de kipipálósnak hat, hogy "voltam itt is, hát túl sok minden itt sem volt farkasfalkákon és ogrékon kívül, de egy NPC-nél lehettem jó vagy gonosz is".

Azt is bírom, hogy van olyan NPC, akit ha a főkaraktereddel szólítasz meg, akkor a párbeszéd végén automatikusan game over lesz. Kicsit KJK-könyves, no :)
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28124 2018.04.04. 11:30

Botond írta:Moby már előrendelte a DAS remasteresen felmatricázott új socos switchet, hogy azzal kenje a négyeshatosvillamoson a margithídon a hajtűkanyarban lenyisszantva Capra fejit e!
/szerk: Micsunak te mit javasolsz PB kezdésnek? :)
Jó, hát a Switchnem volt kérdés :)

A PB-s tétjeimet időközben megtettem.
Avatar
Moby

Hozzászólás #28125 2018.04.04. 12:01

Zóanagyvarázsló írta:Pedig direkt azért kamuzom, hogy Switch azért kellene, hogy te ne jöhess ezzel :idiota:

A generációkat amúgy inkább a konzolgyártók gyártó skippelik a prózással, de ez nem feltétlen tragédia. A PS5 majd jöhet nekem Pro 2 gyanánt.

Kíváncsi leszek, ki lesz az első a topikból, aki megveszi a DaS-remastert. Mármint Mobyn kívül, ő már az NDK-s turmixgép kivehető ajtaján is csapatja a handheldverziót, mire a második beszerzi bármire.
Azé előtte a bétát még megnézem.
Avatar
Botond

Hozzászólás #28126 2018.04.04. 15:04

Zóanagyvarázsló írta:G3 - ez is közvetlen folytatás; nem játszottam végig, csak 60-70 órám volt benne, de arra vár, hogy a későbbi javításokkal újra nekiugorjak; a tájak marha jól nézett ki, a karakterek és az animációk viszont mélypontra jutottak, az Andromeda egy csoda hozzá képest; idegesítő stunlockfest harc; van sok új erénye is, de megosztó, máig menekül a PB az ottani rossz, antigótikos döntésektől; jól mutatja a fejlesztők ambícióit, de semmiképp nem ezzel érdemes kezdeni.
1.75-ös cummunity patchel már teljesen oké. Most van benne ~20 órám a nemtomhanyadik végigjátszásomnál, és mivel még csak egy ezrest vertem bele, így aztán tegnap sikerült egy számomra eddig ismeretlen ork tábort felfedezni, ahol ráadásul eddig számomra ismeretlen küldetés is van. Hihetetlen a cucc. Pedig a community által készített küldetés packot már fel se raktam, így is túl sok és túl mély a cucc. Egyszerűen ószom!
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28127 2018.04.04. 17:44

Botond írta:1.75-ös cummunity patchel már teljesen oké. Most van benne ~20 órám a nemtomhanyadik végigjátszásomnál, és mivel még csak egy ezrest vertem bele, így aztán tegnap sikerült egy számomra eddig ismeretlen ork tábort felfedezni, ahol ráadásul eddig számomra ismeretlen küldetés is van. Hihetetlen a cucc. Pedig a community által készített küldetés packot már fel se raktam, így is túl sok és túl mély a cucc. Egyszerűen ószom!
Én talán az 1.71.gyel próbáltam utoljára. Sajnos az engem irritáló koncepcionális elhajlásokon a patchek nem is akarnak segíteni, ahogy a randomabb hozzáálláson sem, de egyre jobban szeretnék definitív formában újabb esélyt adni neki.

Pár kérdés:

- stuttermentes fix 60 fps kihozható már belőle?
- alternative balancingot és alternative AI-t használsz?
- milyen nehézségi szinten tűnik jónak? (már nem emlékszem, hogy hardon játszottam-e, de talán már nem is mérvadó)
- kontrollerre próbáltad belőni?

A G2 is érdekelne a Returning moddal, de az orosz, a Googla Translate-es angol vagy német nem vonz.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28128 2018.04.04. 17:48

Körbenéztem amúgy a szemétlerakóban, hogy tudok-e venni valami új vasat, és döbbenten látom, hogy még a több éve kukából guberált cuccaim is szinte ugyanannyiért mennek, mint anno.
Elég lótúró helyzet van.
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28129 2018.04.04. 17:52

Gondoltam nézek egy Vega-akármi kártyát, ha már amúgy is freesynces monitorom van...
...asszem erről leteszek.
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28130 2018.04.04. 17:58

nahát majd vmelyik gothicot vagy risent behúzom, bár hogy mikor lesz rá idő jó kérdés, főleg hogy egy icwd ench editiont is érezném a közeljövőben
Avatar
aabyssx

Hozzászólás #28131 2018.04.04. 18:18

Ahogy olvasom ez a freesync/g-sync dolog sem fejlődött semerre. Se GPU, se TV fronton.
Avatar
Zóanagyvarázsló

Hozzászólás #28132 2018.04.04. 18:22

Micsu írta:nahát majd vmelyik gothicot vagy risent behúzom, bár hogy mikor lesz rá idő jó kérdés, főleg hogy egy icwd ench editiont is érezném a közeljövőben
A steames Gothicokkal érdemes vigyázni, azok sokaknál nem mennek, szerintem Botond is panaszkodott rájuk. A GOG-sokkal nincs gond.
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28133 2018.04.04. 18:23

aabyssx írta:Ahogy olvasom ez a freesync/g-sync dolog sem fejlődött semerre. Se GPU, se TV fronton.
Van EGY tévé. Ha nem veszed meg, akkor része vagy a problémának! :nezze:
Avatar
benőmenő

Hozzászólás #28134 2018.04.04. 18:30

aabyssx írta:Ahogy olvasom ez a freesync/g-sync dolog sem fejlődött semerre. Se GPU, se TV fronton.
A freesync már megy a legutóbbi hdmi revízión keresztül is, nem csak display porton, illetve a következő verzió ugrással már talán lesz gpu gyártótól független változó frissítési frekvencia és végre egy bugyrot bezárhatunk a jelenlegi kijelzőpokolban.
Avatar
Botond

Hozzászólás #28135 2018.04.04. 18:36

Zóanagyvarázsló írta:Én talán az 1.71.gyel próbáltam utoljára. Sajnos az engem irritáló koncepcionális elhajlásokon a patchek nem is akarnak segíteni, ahogy a randomabb hozzáálláson sem, de egyre jobban szeretnék definitív formában újabb esélyt adni neki.

Pár kérdés:

- stuttermentes fix 60 fps kihozható már belőle?
- alternative balancingot és alternative AI-t használsz?
- milyen nehézségi szinten tűnik jónak? (már nem emlékszem, hogy hardon játszottam-e, de talán már nem is mérvadó)
- kontrollerre próbáltad belőni?

A G2 is érdekelne a Returning moddal, de az orosz, a Googla Translate-es angol vagy német nem vonz.
Hát sorban:
- a faszt, még 1080assal is időnként akkorákat akad fordulás közben, hogy leáll a kép vagy 3 másodpercre, ez az engine halott ilyen szempontból, szerencsére sose kritikus helyzetben hanem random módon az erdőben amikor nincs senki a környéken és gombát szednél, ezt a featurét még az egyből mentették át, igazi gothic feature, nem is bug
- ezeket nem erőltetem, egyszer próbáltam velük, nem likeoltam, de már meg nem mondom miért, volt vagy két éve, hogy alternatívoztam utoljára
- most éppen mediumnak futottam neki, az azért elég ízimód (a nevetségesen könnyű is erősen túlértékelt jelző), szóval ha még egyszer se ment végig akkor tényleg lehet hard a te tereped, nekem nosztalgiázni már elég a szinte iddqd mód
- nem, de gondolkozok rajta, mert lehet tényleg ki kellene csapni tv-re, itt azt írják, hogy minimális kompromisszumokkal megoldható, bár én valójában abban gondolkozok, hogy veszek egy második billentyűzetet meg egeret, esetleg wirelesst és akkor ami most be van építve azt kiváltom ezekkel amikor babzsákban ülök (plusz laptop tartó műanyag izé az ülembe aminek párnás az alja, hogy legyen felület egerezni), de még nem döntöttem, egyelőre az íróasztalnál kenem
Avatar
Botond

Hozzászólás #28136 2018.04.04. 18:37

Zóanagyvarázsló írta:A steames Gothicokkal érdemes vigyázni, azok sokaknál nem mennek, szerintem Botond is panaszkodott rájuk. A GOG-sokkal nincs gond.
Csak az első rész, ami az angol bughalom, ugye. Sajnos a német dobozost eladtam. :(
Avatar
DanielT

Hozzászólás #28137 2018.04.04. 18:46

Elég sokat felejtettek a fejlesztők!

phpBB [media]


Szánalmas. Pont az interaktív, valós fizika dobhatna ezeken az openworld klónokon, de nem, inkább még statikusabbra butítják őket. Kivéve persze Zelda, ami 18/10. (és ehhez képest ilyen téren tényleg...)
Avatar
Botond

Hozzászólás #28138 2018.04.04. 18:54

DanielT írta:Kivéve persze Zelda, ami 18/10. (és ehhez képest ilyen téren tényleg...)
Mert az Gothic klón, ugye! :gonosz1:
Avatar
arty

Hozzászólás #28139 2018.04.04. 19:09

benőmenő írta:A freesync már megy a legutóbbi hdmi revízión keresztül is, nem csak display porton, illetve a következő verzió ugrással már talán lesz gpu gyártótól független változó frissítési frekvencia és végre egy bugyrot bezárhatunk a jelenlegi kijelzőpokolban.

hogyhogy? nv kiszall a bizniszbol?
Avatar
Micsu

Hozzászólás #28140 2018.04.04. 19:35

DanielT írta:Elég sokat felejtettek a fejlesztők!

phpBB [media]


Szánalmas. Pont az interaktív, valós fizika dobhatna ezeken az openworld klónokon, de nem, inkább még statikusabbra butítják őket. Kivéve persze Zelda, ami 18/10. (és ehhez képest ilyen téren tényleg...)
indokolatlanul sok respawnról pont a fc2 jut eszembe, én nagyon nem szerettem ezt a játékot, első részt élveztem, ezt nagyon nem

Vissza: “Leáldozott.hu”